Vraag

5G kaart in Mifi router ZTE MU5001, geen ontvangst in buitenland

  • 10 April 2024
  • 11 reacties
  • 90 keer bekeken

Mifi router (ZTE MU5001) met 5G kaart heeft geen ontvangst in buitenland. Werkt perfect in Nederland maar zodra ik de grens over ga naar Duitsland of Belgiƫ is de ontvangst nul. Wie weet een oplossing hiervoor. (Roaming staat aan)


11 reacties

Is het wel een datasim met een 097 nummer en niet een sim meteen 06 nummer @wtbdesignĀ ?

In een mifi is een 06 nummer niet toegestaan .

Ā 

Hallo N.N.Ā 

IK heb een SIM met een 06 nummer gekregen. Maar wat is het verschil?

Met mijn telefoon als hotspot kan ik ook data verzenden.

Maar bedankt, ik ga het navragen bij KPN

Ā 

Groet Wim

Ā 

Hallo N.N.Ā 

IK heb een SIM met een 06 nummer gekregen. Maar wat is het verschil?

Met mijn telefoon als hotspot kan ik ook data verzenden.

Maar bedankt, ik ga het navragen bij KPN

Ā 

Groet Wim

Ā 

De verkoper had moeten vragen waar je de sim voor gebruikt. Voor data-only-toepassingen mag alleen een 097-nummer worden gebruikt. Daar wordt door de ACM en de providers op gecontroleerd met risico op sancties en afsluiting. Als de verkoper wist dat je de sim voor data-only toepassingen ging gebruiken had hij/zij je niet eens een 06-nummer daarvoor mogen verkopen.

Je telefoon mag je inderdaad als hotspot gebruikenĀ @wtbdesignĀ 

In principe heb je een mifirouter niet eens nodig al je al een mobiel hebt.

Stel je hebt een tablet met simkaartmogelijkheid, daar mag ook alleen een datakaart met een 097-nummer in.

Hallo NN,

Bedankt voor je reactie.

Ik heb ondertussen een 097- nummer gekregen van KPN, maar het resultaat is hetzelfde. In Nederland prima ontvangst, maar zodra ik de grens passeer met Duitsland of Belgie is er nul ontvangst.Ā 

Ik heb 2x contact gehad met ZTE, zij geven adviezen, maar geen oplossing. Die adviezen heb ik geprobeerd, maar heeft niet geholpen.

Wat moet ik nu doen om dit probleem op te lossen?Ā  of is de conclusie dat de ZTE MU5001 niet geschikt is in Europa?

Ā 

Ā 

Hoi @wtbdesignĀ . Ik zit even mee te lezen. Helaas weet ik weinig van die mifi router dus of ie geschikt is durf ik niet te zeggen. Vaak zitten er wel instellingen op.

Waar heb je bijvoorbeeld de APN op staan? En kun je misschien een screenshot delen van die instellingen?

Hallo Erwin,

Bedankt voor je reactie.

Hieronder het scherm met de APN instellingen.

Ik hoop dat jij een oorzaak weet.

Alvast bedankt, Wim

Ā 

Reputatie 7
Badge +9

@wtbdesignĀ APN zou internet zijn, fastinternet is zonder data roaming in buitenland

Hallo, bedankt voor de reactie, ga ik direct uitproberen.Ā  Maar fast internet werd automatisch ingevuld. Ik ben heel benieuwd of dat de oorzaak is. Groet Wim

Goedemorgen,

Gisteren de mifi router weer uitgeprobeerd in Duitsland met de nieuwe instelling en met de 06-..simkaart.

APN op manual gezet, hier een naam aan toegekend en bij APN internet ingevuld.

En het werkte, ik kreeg nu verbinding met Vodafone.DE. Alleen de verbinding was veel langzamer dan in Nederland.

Ook deĀ Data sim (097-..) uitgeprobeerd, en ook deze werkte.

Ik zie dat beide sim kaarten nu uit zichzelf voor de manuele instellingen kiezen. Als ik het weer op automatisch zet springen ze toch direct terug naar manual.

Maar hiermee lijkt het probleem opgelost.

Nog wel een vraag: Waar hoort de APN instelling eigenlijk bij: Bij de SIM kaart of bij de Mifi router.

M.a.w, wie had mij deze instelling moeten geven: De provider of de leverancier van de router?

Ā 

Allemaal bedankt voor de hulp.

Groet Wim

Ā 

De provider @wtbdesignĀ  en het 097-nummer is de enig goede simkaar die in de mifi mag.

Ā 

Goedemorgen,

Gisteren de mifi router weer uitgeprobeerd in Duitsland met de nieuwe instelling en met de 06-..simkaart.

APN op manual gezet, hier een naam aan toegekend en bij APN internet ingevuld.

En het werkte, ik kreeg nu verbinding met Vodafone.DE. Alleen de verbinding was veel langzamer dan in Nederland.

Ook deĀ Data sim (097-..) uitgeprobeerd, en ook deze werkte.

Ik zie dat beide sim kaarten nu uit zichzelf voor de manuele instellingen kiezen. Als ik het weer op automatisch zet springen ze toch direct terug naar manual.

Maar hiermee lijkt het probleem opgelost.

Nog wel een vraag: Waar hoort de APN instelling eigenlijk bij: Bij de SIM kaart of bij de Mifi router.

M.a.w, wie had mij deze instelling moeten geven: De provider of de leverancier van de router?

Ā 

Allemaal bedankt voor de hulp.

Groet Wim

Ā 

Dat gaat tegenwoordig bijna altijd automatisch. Op mobiele telefoons is dat vaak geen probleem. Maar die mifi router gaat er toch iets anders mee om, blijkbaar.Ā 

Ik ben blij dat we de oorzaak hebben gevonden.Ā Ā 

Reageer