Beantwoord

Aanhoudende problemen met Experiabox V10A

  • 1 June 2020
  • 7 reacties
  • 1167 keer bekeken

Beste, zijn er meer mensen die problemen ondervinden met de expiriabox V10A?

Ik ben 5 weken geleden overgestapt met internet, tv en telefoon, maar heb sinds 1,5 week continu problemen. Het begon met internet signaal dat steeds wegviel, toen dat gefixed was met een nieuwe modem heb ik problemen om mijn devices met het wifi te verbinden. Daarnaast moet ik vrijwel dagelijks de tv ontvanger hard resetten omdat hij het IP-adres niet kan vinden en sinds vandaag doet ook mijn telefoonverbinding het niet meer.

 

Ik gebruik voor mijn 2 tv’s een DVS 650 verbindingsset (3 stuks in totaal).

Op de 1 e verdieping heb ik de Expiria wifi bedraad aangesloten staan.

 

Vreemde is dat ik tot 5 weken terug bij Telfort zat met een Experiabox V10A en televisie via DVS en daar had ik op een enkele keer na nooit problemen.

 

Ik heb inmiddels een hotline met de helpdesk van KPN en ben inmiddels erg handig geworden in het resetten, modem aanpassen, bellen met KPN, etc, etc, maar dit kan toch niet de bedoeling zijn?

Hebben meer mensen hier last van? De meest belangrijke vraag: weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

 

Morgen start weer een nieuwe week van thuiswerken en dan moet alles gewoon goed functioneren. Begin er inmiddels erg van te balen.

icon

Beste antwoord door Sjeffie77 4 June 2020, 10:28

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Je zou die dvs-en eens kunnen vervangen door kabels. Al was het maar tijdenlijk om te testen.

Maakt u ook gebruik van een switch in uw netwerk?

Beste, zijn er meer mensen die problemen ondervinden met de expiriabox V10A?

Ik ben 5 weken geleden overgestapt met internet, tv en telefoon, maar heb sinds 1,5 week continu problemen. Het begon met internet signaal dat steeds wegviel, toen dat gefixed was met een nieuwe modem heb ik problemen om mijn devices met het wifi te verbinden. Daarnaast moet ik vrijwel dagelijks de tv ontvanger hard resetten omdat hij het IP-adres niet kan vinden en sinds vandaag doet ook mijn telefoonverbinding het niet meer.

Wat had je bij Telfort kwa ExperiaBox, een V10 of een V10a ?

Wanneer was de omwisseling van nieuwe modem?

En wat is die ‘nieuwe modem’? Zelfde typenummer, maar ander exemplaar?

Ik had bij Telfort ook een V10A. Bij de start van KPN 5 weken terug kreeg ik ook een V10A en deze is vorige week omgewisseld voor een nieuw exemplaar, maar nog steeds het type V10A.

 

ik heb vandaag alle stekkers en aansluitingen eruit gehaald en stuk voor stuk weer aangesloten en opgebouwd. Alles werkt weer inclusief telefoon. Deze laatste was mijn eigen fout doordat hij in de verkeerde poort zat, waarom geen idee, maar dat was dus een eigen foutje en nu werkt dat weer.

De rest functioneert ook goed, maar dat is steeds hetzelfde probleem dat na een reset alles weer werkt. Enige uren of een dag later valt het signaal weer weg. 

Dus nu even afwachten of alles goed blijft gaan.

Reputatie 7
Badge +24

Fijn dat het weer werkt. Toch nogmaals de vraag: gebruikt u een switch in uw netwerk?

Excuus, nee ik gebruik geen switch. Ik heb enkel naast de experia WiFi, de omvormer van mijn zonnepanelen op een Ethernet-poort aangesloten.

Reputatie 7
Badge +12

Goedemorgen @Sjeffie77 en welkom op het forum :)

 

We zijn inmiddels een paar dagen verder en ik ben benieuwd of je sindsdien nog problemen hebt ervaren of dat het euvel verholpen lijkt te zijn! Ik hoop natuurlijk op dat tweede ;) Mocht je onverhoopt toch weer problemen hebben gehad, laat het ons dan vooral weten zodat we mee kunnen denken richting een oplossing. 

Goedemorgen,

 

Nadat ik maandag alle stekkers en systemen heb losgekoppeld, alles hard gereset heb wat er viel te resetten en stuk voor stuk weer aangesloten heb werkt het tot nu toe goed.

Durf het niet te hard te zeggen, maar toen ik problemen had was het signaal al lang weer weggevallen en dat is nu niet zo. Lijkt erop dat eea nu dus goed werkt!

Reageer