Beantwoord

Aanleg glasvezel gaat een beetje vreemd

  • 17 April 2024
  • 4 reacties
  • 87 keer bekeken

Beste,

In de omgeving Hoorn zijn ze druk met glasvezel en inmiddels aangekomen bij de aansluiting in mijn woning. De kabel ligt al in mijn tuin & na mijn informatie zou kpn contact opnemen om deze aan te sluiten in huis

vandaag is er een medewerker van KPN ( buitenlands sprekend ) aan mijn deur geweest voor een afspraak. Nu ben ik benieuwd of dit gebruikelijk is? Want ik vind het een beetje vaag hoe dit gaat!

 

kan iemand mij hier misschien meer duidelijkheid in geven?

icon

Beste antwoord door Joep1965 17 April 2024, 18:52

Bekijk origineel

4 reacties

Badge +19

Dit is gebruikelijk om te zien hoe en waar de kabel het beste naar binnen kan. Bedenk wel dat het vanaf het moment dat de aansluiting in huis is nog enkele maanden kan duren voor de aansluiting opgeleverd wordt. Heb dus geduld!

Reputatie 7
Badge +24

Bedenk wel dat het vanaf het moment dat de aansluiting in huis is nog enkele maanden kan duren voor de aansluiting opgeleverd wordt. Heb dus geduld!

Jep. Hier hebben ze in december de oranje kabel tot de deur gelegen. Daarna niks meer gehoord of gezien. 

vandaag is er een medewerker van KPN ( buitenlands sprekend ) aan mijn deur geweest voor een afspraak. Nu ben ik benieuwd of dit gebruikelijk is? Want ik vind het een beetje vaag hoe dit gaat!

Wat vind u vaag? Dat deze medewerker buitenlands spreekt?

Joep dankjewel voor je antwoord. 
 

Nee het is niet vaag dat iemand de Nederlandse taal niet beheerst. Ik vind het vaag dat er random word aangebeld door blijkbaar de installateur zonder dat er een melding is dmv een briefje van “let op de monteur komt langs voor een afspraak”

Meneer wilde het namelijk ook direct wel installeren & de combinatie van het gesprek etc vond ik vaag!

Ze moeten tenslotte in mijn woning zijn & daar niet alles en iedereen zomaar te vertrouwen is, had ik dit niet verwacht! 

Reputatie 7
Badge +24

Dat zijn onderaannemers. Die werken gewoon zonder afspraak van deur tot deur. Afspraken maken is heel moeilijk aangezien ze vaak geen flauw idee hebben hoelang ze bezig zijn. Zonder afspraak gewoon langs de deuren gaan is dan veel makkelijker. 

Op sommige adressen worden ze inderdaad niet binnen gelaten. Of zijn bewoners niet thuis. Dan gaan ze gewoon verder naar het volgende adres. Als ze alle adressen zo langs geweest zijn gaan ze afspraken maken voor de adressen die dan nog moeten. Maar dat kan dan soms weken of maanden later zijn.

Reageer