Beantwoord

Aanleg glasvezel Utrecht Tuinwijk?

  • 25 May 2022
  • 9 reacties
  • 250 keer bekeken

Dit jaar gaat Ziggo glasvezel aanleggen bij mij in de straat (Utrecht Tuinwijk) en wij worden gebeld om over te stappen. Bij mijn weten heeft KPN nog niets gepland en loopt ons internet via de oude telefoonkabel. Hoe komen we te weten wat de toekomstplannen zijn voor KPN in onze wijk? We willen liever niet overstappen, maar wel verzekerd zijn voor een goed netwerk.

icon

Beste antwoord door Ward_ 25 May 2022, 12:38

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7

Weet je zeker dat het Ziggo is die glasvezel bij jullie gaat aanleggen en is dat dan werkelijk glasvezel tot in de woning?

De toekomstplannen van KPN kan je zien via de postcode check op https://kpnnetwerk.nl.

Hallo @Jaap Backx bij www.kpnnetwerk.nl kun je via je postcode/huisnummer nagaan of je al in de planning staat voor glasvezel.

Theoretisch bestaat ook de mogelijkheid dat KPN bij jou geen glasvezel aan gaat leggen, maar andere partijen, houdt daartoe de lokale berichtgeving goed in de gaten.

Succes.

 

We zijn gebeld door Ziggo met een aanbod. Na wat research ben ik erachter gekomen dat Open Dutch Fiber in Q4 een netwerk gaat aanleggen. En ik begrijp dat zij samenwerken met T-Mobile. Dat maakt me benieuwd naar de plannen van KPN. Kunnen zij aansluiten op een bestaand netwerk. Of gaan ze zelf iets aanleggen?

@JanD Heb ik gedaan en er staat niets gepland. Op zich werkt alles prima met de huidige verbinding, maar ik neem aan dat KPN een visie heeft op zijn netwerk in de toekomst. Anders zullen veel mensen in de buurt gaan overstappen denk ik.

 

Reputatie 7

We zijn gebeld door Ziggo met een aanbod.

Ziggo legt naar mijn weten nog geen 100% glasvezel netwerken aan, het laatste stuk is naar mijn weten nog altijd coax en waarschijnlijk heb je die zelfs al in jouw woning.

Hallo @Jaap Backx bij www.kpnnetwerk.nl , verantwoordelijk voor de infrastructuur, kun je je inschrijven voor de gratis nieuwsbrief, dan word je op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen op jouw adres.

Via dit forum, dat bij KPN, de provider, hoort kan men je niet wijzer maken.

 

Reputatie 7
Badge +10

@Jaap Backx Utrecht wordt het decor van een “glasvezelwedstrijd”. Zowel Open Dutch Fiber (in samenwerking met T-Mobile) als KPN Netwerk zijn of gaan druk bezig in Utrecht.

 

KPN Netwerk heeft nu ruim een derde van Utrecht aangelegd. In onderstaand artikel van drie maanden geleden staat een grove planning. Daar zit ook Noordoost bij (waar Tuinwijk in zit):

KPN zal geen gebruik maken van een aangelegd netwerk van Open Dutch Fiber maar legt haar eigen netwerk aan ter vervanging van haar eigen kopernetwerk. 

https://www.kpnnetwerk.nl/nieuws/lokaal-nieuws/kpn-zet-volop-in-op-verdere-uitrol-van-glasvezel-in-utrecht/

 

Ziggo weet dit en belt rond met aanbiedingen om langere tijd bij hen een abonnement op de coax af te nemen. Daarbij wordt regelmatig verwezen naar de glasvezel netwerken in aanleg. Misschien dat daar verwarring in zit. Ziggo legt zelf geen glasvezelnetwerk naar de woningen aan en gebruikt zeker niet het glasvezelnetwerk van een andere partij.

 

@JanD Je vergeet mij :-) Ik kan sommige mensen wel iets wijzer maken, binnen de mogelijkheden die ik heb op het gebed van vertrouwelijkheid. En ik werk niet bij de provider maar bij KPN Netwerk.

Reputatie 7
Badge +24

Met andere woorden: Ziggo doet niets, maar probeert verwarring te zaaien en zo abonnementen binnen te harken.

@Jaap Backx Utrecht wordt het decor van een “glasvezelwedstrijd”. Zowel Open Dutch Fiber (in samenwerking met T-Mobile) als KPN Netwerk zijn of gaan druk bezig in Utrecht.

 

KPN Netwerk heeft nu ruim een derde van Utrecht aangelegd. In onderstaand artikel van drie maanden geleden staat een grove planning. Daar zit ook Noordoost bij (waar Tuinwijk in zit):

KPN zal geen gebruik maken van een aangelegd netwerk van Open Dutch Fiber maar legt haar eigen netwerk aan ter vervanging van haar eigen kopernetwerk. 

https://www.kpnnetwerk.nl/nieuws/lokaal-nieuws/kpn-zet-volop-in-op-verdere-uitrol-van-glasvezel-in-utrecht/

 

Ziggo weet dit en belt rond met aanbiedingen om langere tijd bij hen een abonnement op de coax af te nemen. Daarbij wordt regelmatig verwezen naar de glasvezel netwerken in aanleg. Misschien dat daar verwarring in zit. Ziggo legt zelf geen glasvezelnetwerk naar de woningen aan en gebruikt zeker niet het glasvezelnetwerk van een andere partij.

 

@JanD Je vergeet mij :-) Ik kan sommige mensen wel iets wijzer maken, binnen de mogelijkheden die ik heb op het gebed van vertrouwelijkheid. En ik werk niet bij de provider maar bij KPN Netwerk.

Hallo @Ward_ , sorry, zou ik bijna 'het beste paard van stal' vergeten.😉