Vraag

Aansluiten Glasvezel-modem

  • 19 May 2020
  • 2 reacties
  • 88 keer bekeken

Beste KPN,

 

Ik woon in een souterrain van een oud heren-huis. Hierdoor zijn de muren van mijn souterrain dikker dan gebruikelijk. De kabels die in de muur verwerkt zitten, zitten er ook al gigantisch lang en zijn verouderd. Ook is er ergens in de muur een storing, waardoor mijn router 20-30 keer per dag reset en er dus 5-8 minuten uit ligt. Soms is het zelfs het geval dat het resetten blijft hangen en hij er 30-40 minuten uit ligt. Hierdoor is de koperverbinding die ik had van de provider online.nl geen optie meer, zeker niet met het huidige thuiswerken op de computer. 

 

Hierdoor ben ik 4 weken geleden overgestapt naar jullie provider, omdat jullie 5 weken geleden een glasvezelverbinding bij ons in de straat zijn wezen installeren en telefonisch beloofden dat dit binnen 2-3 werkdagen geregeld was. Ik krijg voor zolang een router zodat ik op het koper netwerk kon (wat dus dezelfde ellende opleverde als voorheen, want dit gaat via dezelfde kabels als voorheen) en binnen enkele werkdagen zou het glasvezel geregeld zijn, waardoor ik met 1 telefoontje over kon stappen op glasvezel. Dit heeft mij overgehaald over te stappen naar jullie provider en hiermee een jaarcontract te tekenen.

 

Nu 4 weken verder zit de glasvezel verbinding dus in de meterkast, maar krijg ik telefonisch via de klantenservice te horen dat er geen glasvezel verbinding kan komen, omdat er geen monteurs langs komen met het huidige corona-tijdperk, dus dat ik moet wachten tot zij wel weer mogen werken. Maar dat is geen optie! omdat het koper netwerk dus niet werkt. 

 

Het argument wat ik telefonisch te horen kreeg klopt ook niet. "Monteurs mogen niet werken van het RIVM" en "Wij kunnen hier ook niks aan doen.” Als monteurs namelijk niet mochten werken, zouden de monteurs van KPN Nederland ook niet 4 weken geleden de kabel in mijn meterkast hebben kunnen installeren en dat jullie er niks aan kunnen doen klopt ook niet. Jullie wisten namelijk 4 weken geleden toen jullie het verkooppraatje tegen mij hielden telefonisch, om klant te worden bij jullie voor een glasvezelabonnement ook al dat er corona was en dus dat jullie geen monteurs lieten langskomen. Hierna benoemde ik het argument dat jullie dus wel de winsten hadden (een nieuwe klant), maar niet de lasten droegen (het correct werkend aansluiten van mijn abonnement) viel in het verkeerde keelgat van de klantenservice medewerkster omdat dit niet klopten volgens haar.

 

Ik ben dus nu al een maand betalend lid bij jullie met een hoger tarief dan mijn voorgaande abonnement bij online.nl, terwijl ik dezelfde ellende heb. Geen hogere snelheid, net zo veel foutmeldingen van mijn router en ook totaal geen vooruitzicht wanneer het glasvezel door een monteur dan wel geregeld zou kunnen worden.  

 

Ik blijf bij het argument dat jullie dit allemaal een maand geleden al wisten toen jullie mij het abonnement verkochten. Dus ik vind dat jullie nu met een passende oplossing moeten komen, dus niet "gewoon wachten tot de monteurs weer werken”.

 

Eleni


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Everhoeven, welkom! Wat een gedoe zeg :-(. Het klopt inderdaad dat we de gezondheid van de monteurs voorop stellen en zij zeer beperkt werkzaamheden mogen doen. De richtlijnen van het RIVM worden wat versoepeld en wij gaan hier natuurlijk in mee. Het is in niemands belang dat dit zo lang duurt! 

 

Wil jij je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Dan kijk ik met je mee. 

Reputatie 7
Badge +30

Ik zie dat je niet meer gereageerd hebt, @Everhoeven. Heb je op een andere manier contact met ons gehad? Als ik nog iets voor je kan doen, weet je me te vinden.