Beantwoord

Aansluiten modem op glasvezelaansluiting

  • 15 April 2020
  • 19 reacties
  • 18510 keer bekeken

Hallo, 

Ik ben verhuist naar een nieuwbouwwoning en heb mijn KPN compleet mee verhuist. Volgens de brief die ik ontvangen heb zou ik vanaf 15 april mijn modem kunnen aansluiten. Echter weer ik niet hoe ik de modem op het glasvezelaansluitpunt moet aansluiten. In de bijlage kun je de situatie vinden zoals die nu is. 

Ik hoor graag welke stappen er ondernomen moeten worden voor dat ik mijn modem kan aansluiten.


Alvast bedankt. 

 

icon

Beste antwoord door Joep1965 15 April 2020, 11:24

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Badge +19

Er zal toch eerst een glasvezelkastje aangesloten moeten worden. Dat kan alleen een monteur. Er gaat dus ergens iets niet goed. Je kunt het beste even de klantenservice bellen 0800-0402. Gratis nummer. Tegen de computer die je aan de lijn krijgt zeg je ik wil een medewerker spreken .

Er zal toch eerst een glasvezelkastje aangesloten moeten worden. Dat kan alleen een monteur. Er gaat dus ergens iets niet goed. Je kunt het beste even de klantenservice bellen 0800-0402. Gratis nummer. Tegen de computer die je aan de lijn krijgt zeg je ik wil een medewerker spreken .

 

Bedankt voor je snelle reactie. Als ik het goed begrijp zal dit dus moeten gebeuren door een monteur van KPN Netwerk NL?

Badge +19

Zover ik weet komt er dan een installatiemonteur die dat ook kan maar even onder voorbehoud hoor.

Reputatie 7
Badge +24

Misschien kan die monteur dan ook uw meterkast recht zetten, want die ligt nu op zn kant.

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Michiel van Riel, welkom! Wij sturen inderdaad normaliter hier een monteur voor aan, niet KPN NetwerkNL. Is er inmiddels een monteur geregeld? Als je je forumprofiel aanvult met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s), dan kan ik je daar ook mee van dienst zijn. 

Reputatie 7
Badge +30

Ik zie dat je niet meer gereageerd hebt, dus ik hoop dat alles inmiddels geregeld is. Als ik nog iets voor je kan doen, laat je het dan weten?

Hallo Marcia,

Bedankt voor de reminder. Ik heb nog geen afspraak gemaakt met een monteur. Op welke manier kan ik dat doen? 
Ik begreep van KPN Netwerk NL dat zij ook nog handelingen uit moeten voeren. 
 

Kijk uit naar je reactie. 

Vandaag is bij ons en internet van KPN geactiveerd. Er is bij de installatiedoos geen genexis glasvezelmodem geleverd waardoor de experia box niet aangesloten kan worden.

 

Hoe kom in aan de genexis modem, deze zit namelijk niet op onze glasvezel aansluiting. 

Hallo @lamil , dat glasveelmodem kan en mag alléén door een erkende KPN-monteur geïnstalleerd worden, vandaar dat die niet in de doos zat, die neemt de betreffende monteur dus mij bij het aansluiten.

 

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Michiel van Riel, ik heb je vriendin een mail gestuurd. Hiermee kunnen jullie een installatiemonteur inplannen. Laat je nog even weten of het gelukt is?

 

@lamil ik heb op jouw privébericht gereageerd. Deze had dezelfde strekking als de reactie van @JanD zie ik!

hoe lang moeten we wachten op de monteur? we kochten een huis en de vorige eigenaar had genexis glassveelmodem maar hij nam het

Reputatie 7
Badge +24

hoe lang moeten we wachten op de monteur? we kochten een huis en de vorige eigenaar had genexis glassveelmodem maar hij nam het

Dat had helemaal niet gemogen.

hoe lang moeten we wachten op de monteur? we kochten een huis en de vorige eigenaar had genexis glassveelmodem maar hij nam het

Dat had helemaal niet gemogen.

we hebben alleen een lege doos

 

Reputatie 4
Badge +2

Hier is de FTU gesloopt. De pigtail hangt nu gewoon los er bij. Daar moet eerst een monteur van KPN NetwerkNL voor komen om dat te herstellen. Pas hierna kan de NTU geplaatst worden.

Ik heb nog geen afspraak gemaakt met een monteur. Op welke manier kan ik dat doen? 

Reputatie 7
Badge +30

Oh nee.. Sorry voor de late reactie! Dit is buitengewoon vervelend, natuurlijk. Ik ga een ticket aanmaken voor je, zodat mijn collega's contact met je opnemen om dit in orde te maken. Dat is binnen drie werkdagen! Hopelijk wordt het dan snel opgelost. Houd je ons op te hoogte?

Reputatie 1

Bij mij word de 16e deze maand de glasvezelkabel naar binnen getrokken , ik vind het vreemd dat ik pas vanaf die datum een monteur van KPN kan gaan inplannen , om de glasvezel verder af te laten monteren 

Heb geprobeerd dit strak te plannen dus op 16 Maart tussen 10:00 en 13:00 zit de kabel in de meterkast , en dan helaas wachten totdat de KPN monteur komt

Reputatie 7
Badge +24

Bij mij word de 16e deze maand de glasvezelkabel naar binnen getrokken

Nou ja... dat is het plan. Grote kans dat het daadwerkelijk gaat gebeuren ... maar misschien ook niet. Plannen kunnen altijd wijzigen hé. Bijvoorbeeld als er 1 van die grondwerkers positief getest word op corona, dan zit het hele clubje weer voor een paar weken thuis.

Bij mij word de 16e deze maand de glasvezelkabel naar binnen getrokken , ik vind het vreemd dat ik pas vanaf die datum een monteur van KPN kan gaan inplannen , om de glasvezel verder af te laten monteren 

Heb geprobeerd dit strak te plannen dus op 16 Maart tussen 10:00 en 13:00 zit de kabel in de meterkast , en dan helaas wachten totdat de KPN monteur komt

Als die oranje kabel naar binnen is getrokken, wordt daar het glasvezelaansluitpunt op afgemonteerd. Vervolgens wordt de lijn getest en goed/af gekeurd. Daarna hoor je vanzelf van die monteur van KPN NETWERK NL, of het geschikt is om er een abonnement op los te laten ( bijv. bij KPN de provider). 2 totaal verschillende organisaties, werkzaamheden en planningen. Die ga je nooit en te nimmer op 1 dag inplannen, helaas.