Beantwoord

aansluiten van internet icm sneller internet buitengebied

  • 4 February 2020
  • 2 reacties
  • 678 keer bekeken

hallo, 

omdat wij slecht internet hebben in het buitengebied hebben we een aantal nieuwe onderdelen binnen gekregen nu was mijn vraag hoe ik dit het beste kon aansluiten?

we hebben een experiabox v10 gekregen en hier wou ik het volgende op aansluiten:

  • extra 4g router
  • een switch (TL-SG108S) van Tp-link
  • 2x experia wifi
  • 2x interactieve tv ontvanger
  • 1x interactieve tv netwerk adapter (dvs)
  • 2x computer

als ik weet wat ik het beste achterin de experia box kan doen en wat ik op de switch aan kan sluiten weet ik waarschijnlijk wel genoeg.

 

mvg Jelle Groothuis

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 7 February 2020, 11:01

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

en als ik de 4g router op de experiabox heb aangesloten kan ik dan de andere ethernetpoort gebruiken voor de interactieve tv? net zoals dat kan bij de experia wifi's?

Reputatie 7

Hoi Jelle, welkom op het forum! Goede vragen. De 4G router is dat er een die je via ons hebt gekregen? 

Ik zou het als volgt doen:

  • De 4G router op de Experia Box (volg de installatiekaart).
  • De eerste Experia Wifi op de Experia Box (volg de installatiekaart) en plaats hem daar ook in de buurt want de wifi op de V10 zal uitgeschakeld worden. De tweede Experia Wifi kun je dan plaatsen waar het nodig is.Idealiter met een kabel terug naar de Experia Box, maar dit kan ook met de DVS. 
  • De switch hangt even af van wat je daar op wilt hebben. Als het qua afstand te doen is zou ik hem bekabeld op de Experia Box aansluiten. Dan kun je op de switch bekabelde computers en ook de tv ontvangers aansluiten. Als dat qua afstand niet wil, dan kan je de switch ook op DVS aansluiten, of op de Experia Wifi die aan de DVS zit. 

 

Interactieve tv kan niet via de 4G router, dat werkt alleen via de Experia Box zelf, of een switch/DVS/Experia Wifi die daar op zit.