Beantwoord

Aansluiten wifi versterkers

  • 1 November 2020
  • 12 reacties
  • 88 keer bekeken

Ik heb 3 Experia Wifi versterkers die ik aan wil sluiten. Volgens de handleiding zou de wifi van mijn modem zelf moeten stoppen, maar dat doet ie niet. 

Als ik mijn SSID verander via mijnmodem.kpn verandert de naam van de wifi van het modem, niet van de versterkers. 

Als ik in mijn telefoon naar wifi-signalen zoek zie ik beide signalen (het hernoemde wifi van de modem en die van de versterkers)

Hoe zorg ik ervoor dat het wifi van mijn modem stopt en het netwerk via de versterkers een andere naam krijgt?

icon

Beste antwoord door Joep1965 1 November 2020, 23:23

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Welke box heeft u? De Experiabox v10a of de KPN Box?

Om de netwerknaam van de Experia WiFi's aan te passen: 

http://192.168.2.151

Kunt u daar inloggen?

Ik heb de KPN Box

Ik kan niet op die url aanloggen, wel op 192.168.2.150 (van één van de versterkers). Ik kan inloggen maar moet dan een wachtwoord veranderen maar geen van mijn wachtwoorden wordt geaccepteerd. Volgens mij voldoen ze aan de eisen die ik zie.

Badge +19

Is dat niet het wachtwoord wat op de sticker van de experia wifi staat?

ja, daar log ik mee in. maar dan moet ik een nieuw wachtwoord verzinnen en dat lukt niet

Reputatie 7
Badge +24

ja, daar log ik mee in. maar dan moet ik een nieuw wachtwoord verzinnen en dat lukt niet

Ja zeg... zoiets dat moet lukken. Er zullen wel een paar rare tekens in moeten... een # ofzo.

Dat zou je zeggen he… heb al vanalles geprobeerd. 

Min 8 lang, max 12, min 1 hoofdletter, min 1 kleine letter, min 1 cijfer en min 1 speciaal teken. 

Wachtwo0rd# geprobeerd en krijg dan nog de melding:

 

Badge +19

Onbegrijpelijk! Heb je de experia wifi's al gereset?

Reputatie 7
Badge +24

Die melding heb ik ook gehad:

Er klopt iets inderdaad niet aan de tekens. Maar dan probeer je wat anders, een vraagteken ofzo. Of een uitroepteken. Ik heb daar toen niet de hele zondagavond voor nodig gehad gelukkig...

al gedaan maar omdat je het vraagt nog eens gedaan (alle 3 reset)

en nu verandert er iets! ik kan ook inloggen op de versterkers en ook het wachtwoord veranderen zonder foutmeldingen…

het lijkt nu goed te gaan. ik kijk morgen nog even of het echt goed is.

tovernarij dit :D

Badge +19

We zijn benieuwd en horen het graag.

even vergeten te vertellen dat het volgens mij allemaal goed werkt nu!

Badge +19

Top!! Dat horen we hier graag!

Reageer