Beantwoord

Aansluiting glasvezel bij appartement

  • 25 November 2020
  • 3 reacties
  • 197 keer bekeken

Per vandaag ben ik overgestapt naar glasvezel van KPN.

Monteur is langs geweest. heeft wat lopen te klooien in de meterkast om de boel aan te sluiten en claimt de Wi-Fi in de woonkamer gecheckt te hebben.

 

Het probleem echter, wist ik veel dat de modem zelf ook in de meterkast moest staan.

In de meterkast die zo'n 2 meter van de voordeur van mijn appartement ligt in de gemeenschappelijke ruimte. Met als resultaat dat een ethernet kabel gebruiken om ook de snelheid waar ik voor betaal er uit te halen niet mogelijk is en de Wi-Fi signaal zelf vrij wisselend lijkt te zijn. 

 

Ik heb begrepen dat dus een kabel van mijn meterkast naar de woning getrokken moet worden. 

Hoe gaat dit in zijn werk? Doet KPN dit ook? Kan dat geregeld worden zonder de woningbouw te moeten betrekken hierin?

 

Best jammer dit, had ik net zo goed niet kunnen overstappen als ik er niets mee opschiet.

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 1 December 2020, 10:35

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @JHN1991, welkom op het forum! Dat is wel balen zeg! Helaas moet de experiabox inderdaad bij het glasvezelkastje in de meterkast :(  dat klinkt hier niet handig.
Je zou wel een wifiversterker op een kabel kunnen aansluiten om wifi in huis te krijgen (kan je gratis bestellen via www.kpn.com/wifimanager als je in huis minder dan 20Mbit/s haalt.) maar ik denk dat de woningstichting de beste partij is om die kabel te trekken. Heb je daar al contact mee gehad?

Hoi @JHN1991, welkom op het forum! Dat is wel balen zeg! Helaas moet de experiabox inderdaad bij het glasvezelkastje in de meterkast :(  dat klinkt hier niet handig.
Je zou wel een wifiversterker op een kabel kunnen aansluiten om wifi in huis te krijgen (kan je gratis bestellen via www.kpn.com/wifimanager als je in huis minder dan 20Mbit/s haalt.) maar ik denk dat de woningstichting de beste partij is om die kabel te trekken. Heb je daar al contact mee gehad?

Nee, helaas blijft contact daarmee hopeloos moeilijk.

Het is niet zo erg dat ik maar 20Mb krijg (naast een dip gisteravond) maar het blijft wel zonde van het geld. 

Reputatie 7
Badge +20

Ah dat is lastig inderdaad. 20Mbit/s op een glasvezelverbinding is wel een beetje zonde!
Ik hoop dat ze hier toch nog een passende oplossing voor hebben!