Beantwoord

Aansluiting glasvezel nieuwbouwhuis zelf regelen. Wat kost dat?

  • 10 September 2021
  • 10 reacties
  • 310 keer bekeken

Wij gaan eind dit jaar/ begin volgend jaar naar een nieuwbouwwoning. Nu worden we niet aangesloten op communicatie en moeten we dit zelf regelen. Wij zijn al heel lang abonnee bij KPN. Wat bedragen de kosten voor een nieuwe aansluiting op het glasvezelnetwerk voor tv en internet, wie betaalt dat en hoe regel je dat? 

icon

Beste antwoord door Chefke16 11 September 2021, 06:59

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Volgens mij moet je dat op http://mijnaansluiting.nl regelen.

Reputatie 7
Badge +10

Is er een echte aanvraag gedaan via www.mjnaansluiting.nl voor de aansluitingen van je nieuwbouw huis? Dus tegelijk voor water, electra en media en communicatie?

Zo ja, is er dan vanuit KPN Netwerk een afwijzing gekomen?

 

Wij moeten volgens de aannemer zelf de aanvraag doen. Een offerte om uit te zoeken of je aangesloten kunt worden kost bij KPN rond de €600,- en daarna moet je nog aangesloten worden. Dat bericht kregen we van de aannemer en we vroegen ons af of KPN de aansluiting betaald of dat we alles zelf moeten betalen? En wat de totale kosten zullen zijn van offerte tot aansluiten. 

De totale kosten die voor jou rekening komen weet je pas als er een offerte is opgesteld, klinkt mij trouwens vreemd dat een offerte opvragen 600 euro kost, alleen zul je die prijzen niet hier krijgen, zoals bij veel grote bedrijven zijn zaken in werk maatschappijen opgesplitst, hier zit je bij de provider en je moet dit bij Netwerk aanvragen en dat gaat via mijnaansluiting.nl.

En dan word het de vraag, is glasvezel of koper mogelijk, als er geen glasvezel aanwezig is word het gewoon koper mits dit wel mogelijk is,

Bedankt voor je reactie. Ik ben iets verder gaan speuren en heb nu via kpnnetwerk een offerte aangevraagd. Wat me ook duidelijk is geworden op die site is als je een koperaansluiting nodig hebt dit minstens €600,- eigen bijdrage gaat kosten. En geen €600,- voor de offerte zoals ik eerder vermeld heb. We zijn nu in afwachting op de reactie van KPNnetwerk of we op glasvezel aangesloten kunnen worden en wat de kosten bedragen. Hier in de gemeente ligt het wel, dus hopen dat het allemaal goed komt.

Reputatie 7
Badge +16

:spy_tone4: Fijn dat je een stap verder bent gekomen, @Chefke16! Ben benieuwd hoe het afloopt, geef je ons een update?

Zodra ik meer weet laat ik het weten!

KPN is voor ons geen optie meer. Er kan alleen glasvezel gelegd worden door een bedrijf waar KPN  en Ziggo niet op kunnen. We zijn er behoorlijk ziek van. al meer dan 20 jaar bij KPN en nu zullen we alles op moeten zeggen.

Deckosten voor het aansluiten van glasvezel zullen een paar honderd euro gaan kosten.

We kunnen via koperaansluiting op KPN maar dat verdwijnt over 2 jaar en dan moeten we alsnog overstappen van KPN naar een ander.

Mocht  iemand nog een oplossing weten waardoor we KPN kunnen behouden heelgraag!!!

Als er geen glasvezel van KPN ligt lijkt het mij sterk dat het koper netwerk over 2 jaar verdwijnt, dat zou betekenen dat KPN alle klanten die op koper zitten moeten afsluiten, gaat niet gebeuren, denk dat het een gevalletje is de klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt, KPN gaat inderdaad gebieden koperloos maken, maar alleen waar glasvezel van KPN ligt, kan het mis hebben maar KPN heeft (of had als dit veranderd is) van oudsher aansluitplicht.

Reputatie 7
Badge +24

We kunnen via koperaansluiting op KPN maar dat verdwijnt over 2 jaar en dan moeten we alsnog overstappen van KPN naar een ander.

Dat is onzin. KPN gaat koper alleen uitzetten in gebieden waar ze over glasvezel leveren. In gebieden waar ze niet over glasvezel leveren blijft koper gewoon actief.

En Ziggo heeft nog nooit over iets anders dan hun eigen coax kabel geleverd.