Beantwoord

Aansluiting KPN

  • 28 May 2020
  • 5 reacties
  • 109 keer bekeken

Goedemiddag, mijn zoon heeft een woning gekocht en wil kpn instaleren. Echter zit er nergens een telefoonaansluiting. Wel komt er een grijze kabel uit de muur maar weet niet waar die voor is. Zie foto.

 

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 5 June 2020, 15:00

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Hallo @Wdede , als je zoon bij KPN een postcodecheck doet kan hij zien wat er op zijn adres leverbaar is en kan hij dus ook een pakket bestellen en door een monteur laten installeren die het IS/RA-punt weer up-to-date maakt.

Als de check negatief is kan hij bij KPN nog niets bestellen en moet er eerst een aansluiting gerealiseerd worden.

De aansluiting komt meestal binnen in de meterkast of in de huiskamer en heel af en toe i de gang, e.e.a. afhankelijk van bouwjaar huis.

De getoonde foto is een netwerkkabel.

 

Hallo JanD

Bedankt voor je reactie, 

Het huis is uit 1968 en er is nergens een blauwe kabel of telefoonaansluiting te vinden.

Heb een check gedaan moet er wel zitten. Vorige eigenaar waarschijnlijk alles in de woonkamer verwijderd en de muren gestuukt. De kabel zal ergens onder de vloer terug te vinden zijn.

Wordt vervolgd

Reputatie 7
Badge +24

Heb je enig idee waar de netwerkkabel naar toe  loopt?

Hallo Nick83,

Nee ik heb geen idee.

Hij komt uit een doos in muur aan de andere kant van de kamer maar zie hem nergens terug komen.

Alles is hier ingefreesd zelfs de cv leidingen

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Wdede, welkom hier. 

Je geeft aan wordt vervolgd. Kun je ook in de kruipruimte niet iets zien? Kabel komt in ieder geval vrijwel altijd binnen in het huis aan de kant het dichtst bij de weg. Ik wil nog wel eens proberen om de locatie te achterhalen, zou je daarvoor jouw Forumprofiel willen voorzien van postcode + huisnummer. Hoor dan graag als je dat gedaan hebt, dan ga ik kijken voor je.