Vraag

Aansluiting niet werkend

  • 10 August 2020
  • 18 reacties
  • 313 keer bekeken

Afgelopen vrijdag ochtend de monteur langs geweest om glasvezel aan te sluiten. Dit is helaas niet gelukt. Op het kleine zwarte kastje knippert er een lichtje die constant zou moeten branden. De monteur heeft overleg gehad en ik zou binnen 48 uur worden gebeld. Deze zijn inmiddels bijna om en chat en bellen heeft ook niet geholpen. Ik kan niet doorverbonden worden…. Er zou een nieuwe afspraak worden ingepland dus daar zullen ook wel weer een paar dagen overheen gaan. Inmiddels moet ik thuiswerken zonder internet…. ik zou graag willen weten wanneer er wat gaat gebeuren. 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Mdcsusa, welkom! Wat ontzettend rot dit zeg :-(. Ik heb al even gekeken, maar ik kan hier geen verandering in brengen helaas. Je hebt vanmiddag contact gehad met mijn collega en naar aanleiding daarvan is er opnieuw gevraagd contact op te nemen met je. Ik ga er dan ook vanuit dat mijn collega's zo spoedig mogelijk contact met je opnemen! Mijn excuses hiervoor! 

Heb je enig idee of dit vandaag gaat lukken? Vooralsnog heb ik nog niks gehoord…….Zover ik begrepen heb moet er weer een afspraak voor een monteur gemaakt worden, m.a.w. kan het nog wel even duren voordat ik pas weer internet heb…..

Reputatie 7
Badge +25

Heb je enig idee of dit vandaag gaat lukken? Vooralsnog heb ik nog niks gehoord…….Zover ik begrepen heb moet er weer een afspraak voor een monteur gemaakt worden, m.a.w. kan het nog wel even duren voordat ik pas weer internet heb…..

Het gaat niet alleen om een afspraak maken, maar als ik het goed lees ook om iets dat in een achterliggend systeem eerst goed moet staan. Anders heb je niets aan die monteur. Ik weet het niet zeker, maar ik denk niet dat dit vandaag zal zijn. Ik ga een mail erachteraan sturen om te kijken of we wat extra druk erachter kunnen zetten.

Dat zou goed kunnen, in het formulier van de monteur staat een code 20. Echter gaf hij ook aan dat ik binnen 48 uur zou worden terug gebeld. Gezien dat niet gelukt is zou ik graag willen weten waar ik aan toe ben.

Hebben jullie misschien een tijdelijke oplossing zodat ik wel internet heb, in afwachting tot de glasvezelverbinding is opgezet?

Reputatie 7
Badge +30

Goedemorgen @Mdcsusa, ik zie dat er inmiddels contact is geweest met de backoffice en dat er een monteur is gepland voor morgenochted. Dat is goed om te zien. Ik verwacht ook dat je daarna goed werkende diensten hebt. Wil je laten weten hoe het afloopt?

Reputatie 7
Badge +20

Goedemiddag @Mdcsusa, ik zie dat je abonnement nog niet ingegaan. Ik zie dat dit bij de backoffice in behandeling is en zij jou hiervan op de hoogte moeten houden. Ik hoop dat je snel van hen hoort! Ik heb aan het ticket toegevoegd dat je nog wacht op terugkoppeling.

Reputatie 4
Badge +3

Zo te zien is @Mdcsusa niet de enige die 0,0 verneemt vanuit KPN zodra er een code 20 in een monteursbon is gezet. Backoffice is een afdeling die helemaal nooit opbelt zo is nu mijn indruk.

Ook ik heb nog niets gehoord, en backoffice zet het gewoon weer opnieuw op inplannen (heb maar nieuwe datum geprikt, maar blijft de vraag of het dan wel opgelost wordt).

 

Na hoeveel mislukte aansluitpogingen mag een KPN klant zijn contract ontbinden? Is daar iets over bekend?

Goedemiddag, Klopt, vandaag is de monteur geweest en klaarblijkelijk is het nog niet gelukt om het abonnement in te laten gaan. Hoop dat het vandaag nog gaat lukken, de vorige keer moest ik 3 dagen wachten voor het maken van een afspraak met een monteur. Het komt op mij een beetje slordig over. 

Reputatie 4
Badge +3

Goedemiddag, Klopt, vandaag is de monteur geweest en klaarblijkelijk is het nog niet gelukt om het abonnement in te laten gaan. Hoop dat het vandaag nog gaat lukken, de vorige keer moest ik 3 dagen wachten voor het maken van een afspraak met een monteur. Het komt op mij een beetje slordig over. 


Wat gaat er bij jou nu opnieuw mis? Dat het licht op de vezel niet goed binnenkomt en “glas” lampje op de NT blijft knipperen?

Het zou nu volgens de monteur allemaal werkend moeten zijn aan mijn kant, het signaal staat er echter nog niet op / abonnement nog niet in laten gaan.

Reputatie 4
Badge +3

Het zou nu volgens de monteur allemaal werkend moeten zijn aan mijn kant, het signaal staat er echter nog niet op / abonnement nog niet in laten gaan.

 

Heeft de monteur jouw Experiabox niet getest dan of er daadwerkelijk internet op geactiveerd is?

Want dat hoort de monteur wel te doen namelijk. Nieuwe klanten van KPN zou de Experiabox al geautoriseerd moeten zijn voor eerste gebruik op het glasvezelnetwerk.

Ja, ik geloof van wel, de monteur vermoed dat de migratie niet goed is gegaan oid.

 

voor nu is het wederom wachten....

Reputatie 7
Badge +30

Wat is dit rot zeg.. Ik zie inderdaad dat het wederom als storing is aangemeld met de notitie dat er binnen een werkdag contact opgenomen gaat worden. Als het goed is, verneem je dus morgen van mijn collega's! Zo niet: weet je ons te vinden. 

Ik heb de monteur gesproken en hij gaf aan de dat de migratie volledig automatisch gaat, dit gaat soms mis. In het ergste geval kan dit nog 5 werkdagen duren…… Het feit dat de mensen hier op forum (hoe behulpzaam ze ook zijn) ook niets kunnen met de backoffice. Deze scheiding tussen de front- en backoffice is echt frustrerend. We zijn nu een week verder….nog niks, geen bericht. Ik moet er schijnbaar zelf achteraan……..vreemd als klant….

Reputatie 7
Badge +30

We hebben helaas geen rechtstreeks contact met de back office levering. We kunnen meldingen voor ze aanmaken, maar dan kunnen wij vervolgens ook alleen maar afwachten tot de back office dit dan oppakt. Heb jij van hen, eerder deze week, ook een sms gekregen met een telefoonnummer? Zo ja, neem daar contact mee op, dan kom je rechtstreeks bij hen uit.

Ik heb inderdaad het nummer gebeld met de code van eerder deze week. Ik heb een hele hulpvaardige man aan de lijn gehad en deze heeft het uiteindelijk voor elkaar gekregen! Heel fijn. Je moet er even achteraan zitten maar het is gelukt! 

Gelukkig maar, @Mdcsusa . Ik ben blij dat het uiteindelijk is opgelost.