Beantwoord

Aansluiting onbekend bij server

  • 2 November 2019
  • 5 reacties
  • 77 keer bekeken

Hallo!

Sinds gisteren krijg ik via mijn telefoon de melding dat mijn (internet) aansluiting niet bekend is bij de servers van kpn. Ik heb 2 servicemedewerkers gesproken die mijn verhaal niet leken te begrijpen en er is een nieuw modem opgestuurd. Echter is er niets mis met het modem; alle lampjes branden naar behoren, heb het meerdere keren gereset, uit stopcontact gehaald, echt alle kabels gecheckt, metingen etc.

Ik heb een idee waar dit vandaan komt; Ik woon in een groot oud pand, dat is opgesplitst in twee panden. Voorheen was het dus één groot huis. Mijn meterkast zit in het andere gedeelte en mijn internetaansluiting ook. De kabel loopt van het andere gedeelte naar dat van ons. De kpn monteur gaf destijds aan dat dat de enige oplossing was. Mijn buren zijn verhuisd en er woont nu tijdelijk niemand. Hun abonnement is gestopt en is afgesloten en ik denk daarom die van ons dus ook. Een derde servicemedewerker gaf mij hierin gelijk.

Nu vraag ik mij af of dit verholpen kan worden, zonder dat ik een nieuwe aansluiting aan moet laten leggen, want de derde servicemedewerker wist mij te vertellen dat dit toch minimaal zo'n 500 euro zou gaan kosten… 

Ik vraag me ook af of kpn mij dan wel een abonnement had mogen verstrekken. Aan de telefoon werd mij verteld dat het mijn eigen probleem was, omdat ik gebruik had gemaakt van iemand anders zijn aansluiting, maar ik heb wel gewoon 2 jaar betaald voor mijn eigen abonnement. Ik zou deze ochtend gebeld worden voor meer informatie en eventueel een oplossing, maar heb nog niets gehoord.

Ik hoor het graag!

Met vriendelijke groet

icon

Beste antwoord door Shaina97 5 November 2019, 15:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @Shaina97, welkom en excuses voor de late reactie! Heb je inmiddels contact met ons gehad en is één en ander in werking gezet? Ik begrijp nog niet helemaal hoe de vork nu precies in de steel zit. Had jij een eigen aansluiting/Experiabox? Of liep er een kabel vanuit de Experiabox van de buren naar jouw woning? Heb jij ook een eigen adres? Dan zouden er in principe twee abonnementen moeten zijn. Als ik nog iets voor je kan doen, wil je dan je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? En wil je het adres van je buren onder ‘persoonlijke opmerkingen’ zetten? Dit is allemaal alleen inzichtelijk voor jou en KPN.

Hi @Marcia_ ,

Ik heb mijn klantnummer en postcode in mijn profiel gezet. Hoe ik een persoonlijke opmerking kan maken, heb ik echter nog niet gevonden.

Ik heb zelf contact opgenomen, want ik hoorde maar niets. Inmiddels komt er 7-11 een monteur langs, want telefonisch kon ik niet verder geholpen worden..

Ik heb geen ISRA-punt in mijn woning. Mijn v10 box zat via een kabel in het ISRA-punt van mijn buren. Ik heb inderdaad mijn eigen adres én ook gewoon mijn eigen abonnement, waar ik al die tijd gewoon netjes voor betaal.

Reputatie 7
Badge +30

Wat gek dit! Ik zie inderdaad dat de monteursafspraak gemaakt is, hopelijk kan deze het adequaat oplossen voor je. Mocht ik nog iets kunnen doen, weet je me te vinden. 

Reputatie 7
Badge +30

Ik zie dat de monteur het op heeft kunnen lossen, klopt dat? Mocht ik nog iets voor je kunnen doen, weet je me te vinden. 

@Marcia_ het is inderdaad opgelost!

Bedankt!