Vraag

aansluiting op recreatiepark

  • 9 July 2020
  • 13 reacties
  • 481 keer bekeken

Reputatie 1

Ik wil graag een kpn internet/tv in mijn chalet. Achter mijn chalet staat een kpn paaltje ( hier staat geen nummer op andere indentificatie op) in het chalet zijn aansluitingen voor tv en telefoon.

Het nummer/ adres van dit paaltje is onbekend. Adres recreatiepark is Vuurkuilweg 24 , 8077 RP. Eigenaar chaletpark weet het ook niet.

De vorige eigenaar van mijn chalet heeft hier ooit wel een actief abonnement van de kpn gehad.

Hoe nu verder?
 


13 reacties

Hallo @JennyC ,

volgens jouw adres is op dat adres maximaal 12Mbit/s leverbaar, zie onderstaand screenshot:

Maar of dat voor jou persoonlijk ook leverbaar is weet ik natuurlijk niet.

*admin: gegevens onleesbaar gemaakt in de afbeelding i.v.m. privacy

Reputatie 7
Badge +10

Als je op die site van JanD kijkt:

https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/

En je vult postcode en huisnummer in, klik op Zoek.. dan zie je daarna ook nog een veldje ernaast met Alternatieve Netwerkadressen. Als je daar op klikt zie je alle extra toevoegingen bij huisnummer 24 (C02, C04 etc).

Eentje daarvan zou jouw perceel moeten zijn. Misschien dat jij of de campingbeheerder daar iets van herkent?

Reputatie 1

Dank je wel, ik ga nogmaals vragen aan eigenaar of hij met deze info mij verder kan helpen.

Reputatie 7
Badge +17

Welkom hier @JennyC! Je stelt een leuke vraag. Meestal kiezen mensen voor een Digitenne abonnement en kopen ze een jaar toegang d.m.v. code om te kunnen internetten. Dit is in ieder geval aan de orde bij recreatieparken die gebruik maken van de KPN Hotspots. Ieder chalet is dan voorzien van een router, die aangesloten is op het centrale modem. Als je een eigen chalet hebt, weet ik niet hoe je dit kunt regelen, maar de camping is volgens mij verantwoordelijk voor de internetverbinding per staanplaats. 
Ik ben benieuwd wat de eigenaar van het park je verteld of hoe je dit oplost. Laat het dus vooral even weten. :blush:

Reputatie 7
Badge +10

@Lisa Naast de opties die jij noemt zijn er ook veel parken (vooral wat oudere) waar KPN ooit eigen ISRA punten aan heeft gebracht bij meerdere percelen/caravans. Die staan ook als zodanig in Kansas geregistreerd. Dat is hier ook het geval kon ik zien op de FPI checker maar of dat deze ook betreft kan alleen de vraagsteller nakijken.

Reputatie 1

Wat is een Isra punt? 

 

op dit moment zitten we op een dood spoor, Kpn heeft aanvraag abonnement geannuleerd omdat er graafwerkzaamheden moeten plaats vinden?  de wijkkast zit vol? En nog steeds weten we het Perceelnummer op het park niet. Volgens KPN moet parkeigenaar overzicht hebben van de geplaatste kpn paaltjes, parkeigenaar stuurons naar KPN winkel.

reactie van Ward, 

Als je op die site van JanD kijkt:

https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/

En je vult postcode en huisnummer in, klik op Zoek.. dan zie je daarna ook nog een veldje ernaast met Alternatieve Netwerkadressen. Als je daar op klikt zie je alle extra toevoegingen bij huisnummer 24 (C02, C04 etc) is duidelijk.  jammer dat de eigenaar Park dit niet heeft geregistreed. Vorige eigenaar van mijn chalet weet het ook niet meer

Reputatie 7
Badge +10

Wat is een Isra punt? 

 

op dit moment zitten we op een dood spoor, Kpn heeft aanvraag abonnement geannuleerd omdat er graafwerkzaamheden moeten plaats vinden?  de wijkkast zit vol? En nog steeds weten we het Perceelnummer op het park niet. Volgens KPN moet parkeigenaar overzicht hebben van de geplaatste kpn paaltjes, parkeigenaar stuurons naar KPN winkel.

reactie van Ward, 

Als je op die site van JanD kijkt:

https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/

En je vult postcode en huisnummer in, klik op Zoek.. dan zie je daarna ook nog een veldje ernaast met Alternatieve Netwerkadressen. Als je daar op klikt zie je alle extra toevoegingen bij huisnummer 24 (C02, C04 etc) is duidelijk.  jammer dat de eigenaar Park dit niet heeft geregistreed. Vorige eigenaar van mijn chalet weet het ook niet meer

Je mag mij wel een PB sturen en als het kan met een plattegrond en aangegeven welk huisje het is.

Als je wil, dan kan ik morgen in het netwerk systeem op de kaart kijken en misschien dat ik dan kan zien onder welk nummer dat paaltje bij ons geregistreerd staat.

 

NB: een ISRA punt is de aansluiting van KPN. Bij een woning in de meterkast of de kamer en in jullie geval zit dat dus in dat paaltje.

Reputatie 1

Ward, hier lukt het wel een foto te plaatsen, intussen ook een soort van plattegrond via via ontvangen

 

Reputatie 1

Ward, platte grond

 

Reputatie 7
Badge +10

Ik heb ze opgeslagen en ga straks even zoeken. 

Reputatie 7
Badge +10

Voor wie mee las en mee dacht:

Ik kreeg vandaag bericht dat het gelukt is om de aansluiting te activeren.

Eind goed, al goed

Reputatie 7
Badge +17

@Ward_ Bedankt! :sunglasses: Goed om te horen.

Reputatie 7
Badge +10

@Lisa Tip voor jou en de collega's: als een adres niet simpel is of niet te vinden, kan een provider (ook KPN zelf) direct contact zoeken met de IBD, ofwel Infra Beschikbaarheids Desk. Dat kunnen jullie dus ook.

Die hebben het uiteindelijk weten uit te zoeken met mijn gegevens en degene die ik van Jenny kreeg.

Reageer