Beantwoord

Aansluitkosten bij overstap vanaf Telfort?

  • 17 October 2020
  • 10 reacties
  • 166 keer bekeken

Hoi,

 

Ik was uit mezelf alvast overgestapt naar KPN omdat ik zag dat hun mij 500mb internet aan konden bieden waar Telfort mij maximaal 200mb aanbood.

 

Ik meen mij toch echt te herinneren dat de website destijds vermelden dat ik geen eenmalige aansluitkosten hoefde te betalen omdat ik van Telfort naar KPN ging.

 

Echter nu vind ik toch 25 euro aansluitkosten terug op mijn eerste factuur?

 

Kan iemand mij vertellen hoe dat precies zit?

 

Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 21 October 2020, 14:42

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Kun je nog vinden waar dit stond?

Ik kan mij vaag herinnneren dat ik dit ook gezien heb, maar misschien in een fractie van een seconde en allang weer vergeten. Is op mij nu niet van toepassing, maar dit kan zomaar een keer veranderen. Dat het ergens te lezen was, kan reclame zijn, b.v. om te voorkomen dat klanten naar daadwerkelijk andere provider overstappen met lagere maandabokosten. O.a. zijn er nogal wat mensen van Telfort naar T-Mobile verkast zo rond de aankondiging van opdoeken van Telfort.

Ik denk dat er juridisch gezien 1 punt in de tijd is waarna KPN dit bedrag niet meer mag rekenen. Zolang Telfort nog en aparte entiteit was/is, is het een andere provider en mag men wettelijk max 25 euro rekenen. Maar daarna is het geen overstappen meer, maar een consequentie voor KPN van de Telfort merger/migratie en hoewel dat KPN wellicht veel werk kost, mag je dat denk ik niet afwentelen op de klant.

Dus tweede vraag is: Wanneer was je overstap?

Ik had het vorige maand aangevraagd en is per 1 oktober jl. ingegaan. Het kwam inderdaad bij het aanmelden kort in beeld te staan (volgens mij een pop-up) in woorden als:

 

“omdat je overstapt van Telfort naar KPN hoeft je geen aansluitkosten te betalen - die heb je alvast bespaard”

 

Dus wel écht tijdens de aanmeld procedure, en niet een banner of reclame ofzo…

 

Het leek mij ook logisch aangezien de (persoonlijke) melding vanuit Telfort over de overstap al aangekondigd was...

Reputatie 7

Hoi @Michael040, welkom op het forum! Je bent zelf overgestapt, voor de automatisch migratie begrijp ik? Er staat mij ook iets bij dat mensen die zelf al van Telfort naar ons kwamen geen aansluitkosten hoefden te betalen, ik wil voor je kijken of dit voor jou ook van toepassing was. Zou je daarvoor je forumprofiel volledig in kunnen vullen en een seintje geven? Dan kan ik meekijken :slight_smile:

Reputatie 7

We hebben nog geen reactie van je gezien @Michael040, is het al opgehelderd via een andere weg? Als we nog iets voor je kunnen horen we het graag,

Hoi @Jasper ,

 

Sorry, ik ben nog van de oude stempel en niet zo actief met forums bezig. Ik krijg al de kriebels van Facebook… Bleh!

 

Ik heb de melding zeker zien verschijnen, anders zou ik er niet over beginnen. Internet 500mb doet het als een malle (511mb/sec net getest) dus ben er blij mee!

 

Zou fijn zijn als je er naar wil kijken en heb mijn profiel verder ingevuld.

 

Groeten,

 

Michael

 

Reputatie 7

Geen probleem @Michael040, samen komen we er :slight_smile: De snelheid klinkt heel goed met dit abonnement dus, dat gaat goed! Ik heb gekeken naar de aansluitkosten en die hadden niet in rekening gebracht moeten worden. Ik heb een vergoeding aangemaakt, op de volgende factuur wordt het in mindering gebracht.

Top @Jasper 

 

Groetjes,

 

Michael

@Jasper Ik heb nog geen credit ontvangen Jasper.

 

Wil je dat even controleren?

 

Dank je!

 

@Jasper excuses, is wel al in mindering gebracht. Ik had niet goed gekeken!

 

Dank je!

Reputatie 7

Geen probleem @Michael040, het is beter om het te checken en het blijft te kloppen, dan andersom :wink: