Beantwoord

Aansluitkosten bij verlengen contract

  • 28 April 2020
  • 16 reacties
  • 455 keer bekeken

Geachte heer, mevrouw,

 

Momenteel ben ik aan nadenken over een eventuele verlenging van het contract van mijn glasvezel/tv pakket. Voor bestaande klanten geldt een zelfde aanbieding als dat voor nieuwe klanten geldt. Wel bevreemd het mij dat opnieuw aansluitkosten in rekening worden gebracht. Dit lijkt mij onterecht aangezien ik reeds aangesloten ben en er verder op administratief vlak weinig verwerkt hoeft te worden.

Graag advies,

 

Mvg 

Chris

icon

Beste antwoord door Joep1965 29 April 2020, 09:38

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

"Voor bestaande klanten geldt een zelfde aanbieding als dat voor nieuwe klanten geldt."

Wat voor aanbieding heeft u gezien?

Verlengen van glasvezel/tv waarbij de eerste zes maanden een korting geldt van 50%.

Reputatie 7
Badge +21

verwijderd

Uit de actievoorwaarden:

Het actieaanbod geldt voor nieuwe klanten, die zich abonneren op een nieuwe Internetverbinding van KPN, al dan niet in combinatie met interactieve TV die de afgelopen 6 maanden geen Internet van KPN hebben afgenomen.

Wanneer je een van de pakketten selecteert wordt de vraag gesteld of je al een bestaande klant bent. Bestaande klanten met een aflopend contract kunnen hier dus ook gebruik van maken. Alleen vraag ik mij af of het opnieuw in rekening brengen van aansluitkosten correct is.

Reputatie 7
Badge +24

Volgens mij word er gevraagd of je een mobiel hebt van KPN. Of Telfort. Als je geen mobiel hebt, dan krijg je namelijk maar 3 maanden korting dacht ik.

Nee, ik heb verder geen contracten bij kpn of telfort.

Dan nog blijft de vraag staan; mogen ze opnieuw aansluitkosten in rekening brengen. Er is immers sprake van een lopend contract dat wordt voortgezet.

Badge +19

Je kunt voor de thuisproducten niet verlengen. Je abonnement wordt maandelijks opzegbaar. Je kunt wel een ander abonnement nemen. Dat kan je als bestaande klant alleen regelen via mijnkpn. Je krijgt geen korting en je hoeft geen aansluitkosten te betalen. Net doen alsof je een nieuwe klant bent door via de site te bestellen werkt niet. Zodra het computersysteem ziet dat je al klant bent vervalt de bestelling.

Reputatie 7
Badge +24

Nee, ik heb verder geen contracten bij kpn of telfort.

Dan nog blijft de vraag staan; mogen ze opnieuw aansluitkosten in rekening brengen. Er is immers sprake van een lopend contract dat wordt voortgezet.

Als je klant ben bij KPN, dan log je in op MijnKPN. Van daaruit kun je verlengen. En dan worden er geen aansluitkosten gerekend.

Bij het afsluiten van het pakket moet je aangeven of je overstapt van provider. Als je hier aangeeft dat je overstapt vanuit Telfort krijg je de melding dat je geen activatie kosten hoeft te betalen.

Reputatie 3
Badge +4

Hi @ChrissieJ, welkom op het Forum! Ik zie dat meerdere users je al op weg hebben geholpen. Wat Joep1965 zegt klopt als een bus:

Je kunt voor de thuisproducten niet verlengen. Je abonnement wordt maandelijks opzegbaar. Je kunt wel een ander abonnement nemen. Dat kan je als bestaande klant alleen regelen via mijnkpn. Je krijgt geen korting en je hoeft geen aansluitkosten te betalen. Net doen alsof je een nieuwe klant bent door via de site te bestellen werkt niet. Zodra het computersysteem ziet dat je al klant bent vervalt de bestelling.

Mocht jij jouw abonnement dus willen aanpassen naar een andere abonnement, dan kun je dat via MijnKPN regelen. Wanneer dat niet lukt en je loopt vast weet je ons te vinden!

Ik wil als trouwe klant van de KPN mijn mobiele abonnement overzetten naar een KPN sim only en tot mijn grote verbazing moet  ik daarvoor ook activatiekosten betalen...heel vreemd. Nu ik dit gezien heb, denk ik erover om toch maar over te stappen naar een andere provider, want je hoort zo niet om te gaan met je klanten. Zonde!!

Badge +19

Waar heb je dat gezien?

Tijdens het bestellen op de site van KPN.

Reputatie 7
Badge +24

Tijdens het bestellen op de site van KPN.

Eerst inloggen op MijnKPN. Daarin dam verlengen. Niet op de homepage, want dan sluit je gewoon een nieuw abonnement af.

Okido, ik ga het opnieuw proberen. Dank voor de medewerking! :-)