Beantwoord

Aanvragen glasvezel

  • 29 December 2020
  • 3 reacties
  • 119 keer bekeken

Hi KPN,

Na het nu al een keer of vijf telefonisch via de klantenservice geprobeerd te hebben en daar helaas niet verder te komen, nu maar langs deze weg aangezien een e-mail sturen niet mogelijk blijkt en ik dus genoodzaakt ben dan maar hier de vuile was buiten te hangen.

Onze nieuwbouwwoning is op 23 november opgeleverd en in de meterkast vind ik een kastje met een prachtige KPN sticker met “Hoera Geniet van uw glasvezelaansluiting” erop. Lijkt me duidelijk, dus ik naar de KPN site om glasvezel te bestellen, maar dat kan niet. Een week later (7 december) probeer ik het nog eens en nog niet mogelijk, dus ik bel. Er kan een pre-order geplaatst worden en de streefdatum van activatie was drie dagen geleden, dus het kan nu elk moment werkende zijn. Top, denk ik en schrijf me in op de pre-order en switch gelijk mobiele telefoon abonnement ook naar KPN, want combi-korting.

Op dinsdag 15 december, hoor ik van mijn buurman dat zijn KPN internetverbinding ondertussen werkt, dus ik bel nog eens om te kijken of dat voor mij ook kan. De medewerker bevestigt dat hij inderdaad de pre-order kan wijzigen en de bestelling kan plaatsen, we spreken maandag 21 december af als startdatum en direct heb ik een bevestiging op de e-mail. Twee dagen later is ook de apparatuur onderweg en die is op vrijdag 17 december binnen, op de doos staat echter 30 december als startdatum. Ook ontvang ik diezelfde avond ook nog een e-mail van KPN dat activatie is gewijzigd in 15 januari - dit lijkt me raar, dus ik bel nogmaals met KPN, waarna een andere collega het nakijkt, dit ook vreemd vindt en zegt dat dit een fout in het systeem is en dat hij genoodzaakt is de bestelling opnieuw in het systeem te zetten om een eerdere datum te kunnen selecteren- dit krijg hij niet voor elkaar en na een drie kwartier aan de telefoon, geeft hij aan het dezelfde avond nog te verwerken en dat ik over het weekend een bevestiging per mail zal ontvangen.

Maandag 21 december nog geen e-mail, dus bel ik nog eens om te kijken of het allemaal goed is gegaan en wanneer ik kan internetten, maar weer een andere collega weet me te vertellen dat het systeem nu aangeeft dat KPN Netwerk het adres moet activeren en dat daarom de datum is verschoven naar 15 januari.

Direct contact gehad met KPN Netwerk en eerder deze week ook met VolkerWessels Telecom om te zorgen dat volgende week gereed is - prima, denk ik - de 21ste van december hebben we niet gehaald, maar in ieder geval eerder dan de 15de van januari hebben we internet - op zich best handig als je beiden fulltime thuis werkt.

Tot ik vanavond een brief in de bus vind van KPN dat op mijn verzoek de bestelling is geannuleerd en dat ik de apparatuur terug moet sturen… Hier ook contact over gehad over de telefoon vanavond met weer een andere collega, maar die wist ook niet hoe bovenstaande kon en dat het maar het beste was om KPN Netwerk te vragen waarom KPN Internet mijn abonnement heeft geannuleerd.

Nou, een kleine roman later hoop ik dat nu ik het heb uitgeschreven, wat duidelijker is en hier iemand naar kan kijken en dit op kan lossen...

 

 

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 7 January 2021, 13:01

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Hoi @rubenr . Welkom op het forum.

Wat een warrige en vervelende manier om met ons kennis te maken. Ik denk dat het belangrijk is om eerst na te gaan of er momenteel een lopende order is.

Kun jij je profiel aanvullen en mij dan hier een seintje geven ?

Hoi @rubenr . Wat ik nu kan zeggen is, dat er geen actieve bestelling van jou is. Geen pre-order en geen ‘normale’ order.

Ik betreur de situatie maar kan er nu niks anders van maken. Wie of wat dit gedaan heeft, is niet te achterhalen.

Aangezien de infrastructuur nu gereed is kun je proberen om zelf een nieuw abo aan te vragen via: https://www.kpn.com/shop/internet  

De nieuwe bestelling zou dan vrij snel geleverd kunnen worden, vermoed ik. 

 

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.