Beantwoord

Abonnement opgezegd maar toch nog factuur

  • 29 February 2020
  • 14 reacties
  • 400 keer bekeken

Per 1 februari heb ik mijn internet abonnement opgezegd. Eind februari zou dit verrekend / aangepast worden op mijn factuur. Tot mijn verbazing krijg ik weer een gewone volledige nota inclusief internet, terwijl ik alleen nog moet betalen voor bellen.  Geen eindafrekening dus. Ik vind dit heel slecht.

icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 3 March 2020, 14:03

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Per wanneer is je aansluiting daadwerkelijk beëindigt (dus dat het signaal gestopt is).

En wanneer heb je opgezegd. De opzegtermijn is 1 maand. Zeg je dus 15 januari op “per 1 februari” dan zal je abonnement dus echter pas 15 februari beëindigt worden. KPN stuurt facturen per kalendermaand. Het zal elkaar gekruist hebben. Je zult zéker nog een eindfactuur ontvanger, waarbij je het teveel betaalde terug zult krijgen. Het is niet verstandig om de facturen niet te betalen of te storneren. Dat kan je eindfactuur verstoren.

Een moderator kan hier ook nog even naar kijken. Je geeft die toestemming om in je gegevens te kijken door het invullen van het forumprofiel (gegevens alleen voor jouw en mods te zien)

Ik heb in december al opgezegd per 1 februari 2020 en kreeg via een mail van KPN op 28 december een bevestiging hiervan. Eind januari telefonisch contact gehad - ze konden toen niets terug vinden. Erg vrolijk wordt ik hier niet van.

Reputatie 7

Hoi @Drewel Jan, bij een opzegging gaat dat inderdaad zoals Peter aangeeft. Als het begin vorige maand al opgezegd had moeten zijn snap ik de verbazing over de factuur. Op jouw forumprofiel zie ik een adres staan, is dat het adres waar we het over hebben? Op dat adres zie ik een abonnement met internet en bellen, maar daar zie ik geen opzegging bij staan. Of gaat het over een ander adres? Zou je die dan ook aan je forumprofiel kunnen toevoegen?

Beste Jasper: wij hebben het internet abonnement opgezegd, het bellen niet. Het gaat niet over een ander adres. Ik snap niet dat KPN op 28-12 een bevestigingsmail stuurt en dit nergens terug kan vinden.

Het bellen gaat over internet. Dus wsl dat daar de verwarring is ontstaan.

Wil je alleen nog een duur pstn abonnement? Dan zou je expliciet het hele abo op moeten zeggen. Maar hoe dat dan gaat met nummerbehoud als je vervolgens het pstn abo gaat afsluiten….

Heb je geen vast internet meer nodig?

Vermeld je dat andere adres wat het betreft nog even in je forumprofiel? Bv onder pers. opm. Dan kan Jasper het even uitzoeken.

Mijn forumprofiel heb ik aangepast. Wat is een duur abonnement? Wij hebben een vast abonnement voor onbeperkt bellen voor onze vaste telefoon. Dit laten we eerst maar even zo.

Een bellen zonder internetabonnement is duur.

Reputatie 7

Als het wel om dit adres gaat is het wel raar dat ik het niet kan zien inderdaad @Drewel Jan. Ik zie het internet en bellen abonnement zoals ik al zei, maar daarbij is geen opzegging of wijziging te zien. Als dit het abonnement is waar het om gaat, is het het beste om in contact te komen met de afdeling die over de contracten gaat, dat kan het makkelijkste door jouw nummer halverwege bij "Bel me terug” in te vullen op deze pagina.

Een andere mogelijkheid is dat het over een zakelijk abonnement gaat, die zijn voor mij niet in te zien. Als dat het geval is kan je dit het beste vragen bij de zakelijke collega's.

 

Dit is raar hoor. Via de site van KPN zeg ik mijn internetabonnement op de gevraagde wijze op. Op 28-12 krijg ik daarop een bevestigingsmail. Ik zou daarover nog terug gebeld worden, wat nooit is gebeurd. En nu moet ik weet ik hoeveel acties ondernemen omdat KPN het niet voor elkaar heeft en dingen niet terug kan vinden die ze wel hebben verstuurd.  Heel vreemd hoor. 

Reputatie 7

Als je via de website een opzegging doorgeeft wordt er eerst inderdaad een automatische bevestiging gestuurd, dat is nog niet de definitieve opzegging. Die moet daarna nog worden doorgevoerd, nadat je gebeld bent. Als dat niet is gebeurd is dat proces ergens spaak gelopen. Dan is het nu zaak om de opzegging alsnog zo snel mogelijk te starten, dat kan je doen via de terugbel optie in mijn vorige bericht. Het kan zijn dat de afdeling die je dan spreekt het bericht uit december wel kan zien, voor mij is het niet zichtbaar. Als de opzegging niet in gang wordt gezet, zal er ook niets gaan gebeuren. 

Beste Jasper,

 

Sorry dat ik zo reageer, maar dit is toch vreemd. Bij KPN loopt iets spaak en ik moet dat oplossen. Ik dacht dat het zo was als er ergens iets mis gaat degene het oplost waar het fout is gegaan. Bij KPN werkt dat blijkbaar niet zo.  Ik heb inmiddels de terugbel optie gedaan en werd na mijn melding binnen 10 seconden terug gebeld! Klasse! Heb mijn verhaal gedaan en kreeg het mailadres waar ik mijn probleem kon voorleggen. Hier mail ik wel heen hoe het is gegaan.

Reputatie 7

Ik wil het ook graag oplossen, daarom noemde ik die terugbel optie. Als het ergens spaak is gelopen kan het zijn dat dat op een punt gebeurde waar het niet zichtbaar was, als dat het was wisten wij ook niet dat er iets mis was. Daarom is het ook altijd goed om er scherp op te blijven. 

Ik zie het gesprek met die afdeling nu staan en het e-mailadres erbij genoemd. Ik verwacht dat het daarmee geregeld zal worden.

Beste Jasper: het is inmiddels allemaal geregeld en goed opgelost. Dank voor de hulp.

Reputatie 7

Graag gedaan @Drewel Jan, ik ben ook blij dat het gelukt is. Als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden, we helpen je graag.