Beantwoord

Abonnement tijdelijk bevriezen / stopzetten i.v.m. winter sluiting caravanpark.

  • 25 September 2020
  • 6 reacties
  • 1311 keer bekeken

Ik zit op een caravanpark in Nederland en dat park is open van 1 April tot en met 31 September en heb daar een KPN internet aansluiting.

in de periode van 1 Oktober tot 31 Maart is er geen stroom beschikbaar op dit park, dus de verbinding is gedurende een half jaar niet bruikbaar.

Op dit moment bied KPN geen mogelijkheid om het abonnement tijdelijk te bevriezen of buiten dienst te stellen.

De enige mogelijkheid volgens Klanten service..in Augustus opzeggen per 31 september en 3 weken voor 1 April weer een nieuwe abonnement aanvragen en dat weer opzeggen in Augustus ivm 1 maand opzeg termijn.

Dat betekent iedere keer het oude modem mee nemen en opsturen naar KPN en in maart elk jaar weer een  nieuw modem bij KPN bestellen , compleet en kosteloos met monteur.  

Zou het geen goed idee zijn om klanten de mogelijkheid en service te bieden voor tijdelijk bevriezen van het abonnement, geen gedoe met heen en weersturen van modems en op pad sturen van installatie monteurs.

 

icon

Beste antwoord door Nadia 1 October 2020, 16:03

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Hallo @caravanab , het is een mooi idee, maar KPN ondersteunt zo iets (nog) niet.

 

Kpn is toch klantgericht  en innovatief,  waarom pakken ze dit dan niet op, er zijn heel veel caravan gebruikers die een jaar plaats hebben op een caravanpark en die dit probleem kennen en hier graag een simpele administratieve oplossing voor willen zien.

Hallo @caravanab , als KPN KPN Spots ondersteunt op de camping kun je daar een abo op nemen, zie onderstaande link:

https://www.kpn.com/internet/wifi-hotspots.htm

Ik denk dat dat dan een oplossing voor je zou kunnen zijn.

 

Reputatie 7

Hoi @caravanab, welkom op het KPN forum 🙂 Goede vraag stel je hier! 

Om toch enigszins tegemoet te komen aan deze vraag naar flexibiliteit hebben we de nieuwe kpn Hussel Internet geïntroduceerd. Met dit abonnement kun je aangeven dat je maandelijks opzegbaar bent i.p.v. een jaarcontract. 

Zowel technisch als administratief gezien is het nu nog erg lastig om een thuis internet / tv en bellen abonnement in de ijskast te stoppen en een paar maanden later weer te activeren. Alhoewel ik de voordelen voor jou als klant en ons wel begrijp. Toch is het lang stil laten liggen van apparatuur niet wenselijk. Daardoor komen belangrijke updates niet binnen waardoor het niet of minder goed functioneert. Als je een nieuwe abonnement aanvraagt hoef je geen monteur langs te laten komen. Het installatiepakket is eenvoudig snel en makkelijk te installeren, zeker als je het vaker hebt gedaan ;) 

Toch is het nog niet helemaal zaligmakend en zal een eenvoudigere variant in bijvoorbeeld aan-/uitzetten in je MijnKPN voor recreatiewoningen een mooiere oplossing zijn. Ik zal je idee doorgeven. Ik kan niks beloven, en zeker niet dat het (snel) geïntroduceerd wordt, maar het is zeker de moeite waard te benoemen. Dank voor je bericht! :) 

Nadia,

Bedankt voor je positieve reactie, dit is wat ik verwacht van een bedrijf (KPN) dat o.a. luistert naar de wensen en ideeën van hun cliënten.

Ik hoop dat aan-/uitzetten in je MijnKPN voor recreatiewoningen in de toekomst beschikbaar komt als extra service.

 

p.s. mijn modem stond elk jaar al 6 maanden uit en zonder updates, maar dat leverde geen enkel functioneel probleem.

Ik vermoed dat op het moment dat een modem online komt de netwerksystemen van KPN signaleren dat er een update verstuurd moet worden naar het modem en dit dan automatisch doen.  

JanD,

KPN Spots is wel een leuk idee, maar functioneert helaas niet optimaal in het gebied waar ik zit,,, slechte (G3 en G4) netwerk dekking ,

Om te kunnen bellen via mobiel moet ik altijd buiten staan  en een plek zoeken waar ik ontvangst heb en dan vallen vaak nog delen van een gesprek weg .

Dus b.v. tv kijken via dit medium is hier niet mogelijk, maar toch bedankt voor de suggestie.