Beantwoord

Abonnement tv en internet stopzetten bij/vanaf 3 maanden buitenland.

  • 7 August 2020
  • 26 reacties
  • 795 keer bekeken

Ik betaal nu ongeveer 50 euro per maand voor tv kijken en internetten in Nederland.

Dat is ruim 150 euro per 3 maanden.

Wat heb ik er aan als ik 3 maanden naar het buitenland ga?

Niets dus.

Weggegooid geld.

Waarom besluit KPN niet om je abonnement voor die tijdsduur stop te kunnen zetten?

icon

Beste antwoord door Nadia 18 August 2020, 16:59

Bekijk origineel

26 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Je zou in ieder geval jouw TV-pakket kunnen opzeggen.

Dat begrijp ik van opzeggen maar ik bedoel tijdelijk stopzetten.

Hoop dat ik van KPN zelf een antwoord krijg.

Reputatie 7
Badge +28

Dat antwoord van KPN kan wel 7 dagen duren. Het is druk.

Als je een KPN Hussel-abonnement hebt, dan kun je maandelijks jouw abonnement naar beneden en weer naar boven bijstellen. 
 

Als je een  ouder abonnement hebt, dan kun je je TV wel opzeggen, maar dan krijg je het niet meer terug op de oude voorwaarden. 
 

In het algemeen; tijdelijk schorsen van een abonnement is niet mogelijk. Opzeggen natuurlijk wel als de contractdatum gepasseerd is. 

Sorry hoor,maar dat weet ik al en dat zei je net eigenlijk ook al.

WAAROM is het TIJDELIJK stopzetten van een abonnement niet mogelijk?

KPN bevalt mij maar om ze zomaar 150 euro te geven zonder dat ik er gebruik van maak,vind ik GRATIS geld verdienen.

Ik zal  niet de enigste zijn. Tel uit je winst voor hun!

 

U,Noordzee, weet het antwoord blijkbaar dus ook niet. 

U geeft geen reden of argument waarom het tijdelijk stopzetten van een abonnement niet mogelijk is.

Jammer.

Wel geeft u informatie die ik als reclame maken voor KPN zie.

Jammer.

Dus toch maar wachten op een antwoord van KPN zelf. 

 

Reputatie 7

Hallo @Benidorm, leuk dat je er bent, welkom op het klant helpt klant forum van kpn :)  

Dat is een interessante vraag, die wordt niet vaak gesteld. Leuk dat je ons hierover benaderd. Als ik zo naar je forumnaam kijk heb ik een vermoeden waarom je het vraagt. Zit je toevallig enkele maanden per jaar in Spanje? :sunny::tropical_drink: Dan is jouw vraag ook wel heel logisch, een paar maanden per jaar geen internet thuis in Nederland gebruiken maar wel voor betalen voelt wat onnodig. Dat snap ik. Waarom dan niet enkele  maanden ‘schorsen’? Dat kan wel met je auto of sommige verzekeringen wanneer je het tijdelijk niet gebruikt. Bij ons gaat dat helaas niet zo makkelijk: het order- en leveringsysteem is daar (momenteel) niet optimaal voor ingericht: tijdelijk stopzetten van je thuisabonnementen en deze weer eenvoudig en gebruiksvriendelijk heractiveren op een ander moment. Het kost nogal wat administratieve en zelfs fysieke (monteurs)handelingen om je abonnement stop te zetten, en wéér te activeren. We zouden hiervoor een heel andere ‘leverstraat’systeem nodig hebben. Maar dat kost veel ontwikkeltijd en een stevige investering. Ieder commercieel en non-commercieel bedrijf moet natuurlijk op de kosten letten. Wat levert mij deze investering op? En ook niet onbelangrijk: Is er (veel)vraag naar? Kan ik het klantgemak voor mijn klanten hiermee verbeteren? 
Zoals ik hierboven heb genoemd is er weinig vraag naar. Vandaar dat we het momenteel nog niet aanbieden. Dat wil niet zeggen dat we het nooit gaan implementeren. Ik zorg ervoor dat jouw verbetervoorstel intern kenbaar wordt gemaakt. Mocht het om meerdere redenen nodig zijn een nieuwere leverstraat te bouwen dan is dit een mogelijke optie die we eraan toe kunnen voegen. Dank voor je feedback!

Heb je nog vragen, dan lezen we het graag. De kpn community helpt je graag :)

Ik dank u voor uw reactie en info.

En dat mijn verbeter voorstel intern kenbaar wordt gemaakt. Wilt u mij het verloop hiervan op de hoogte houden?

Uw argument waarom het niet zo is zoals bij auto en sommige verzekeringen en m.i. ook gas en licht en water. Je betaald alleen voor wat je gebruikt buiten het vastrecht etc. Dat laatste vind ik terecht want je hebt de apparatuur etc. al in huis en de mogelijkheid(=keus) van wel of niet levering van gas,licht en water. Zo zou het ook bij KPN kunnen/moeten gaan. Je betaald alleen voor wat je verbruikt.

Dat er blijkbaar geen of weinig vraag naar is,zegt niets over de werkelijke behoefte bij KPN gebruikers of zij niet tijdelijk(3 of 6 maanden) hun abonnement willen stopzetten.

Vele mensen denken van: ja,dat kan niet dus ik laat het maar zo. Begrijpelijk maar ik vroeg mij ook af van: waarom kan dat eigenlijk niet?

Dat het kosten voor KPN met zich meebrengt,lijkt mij logisch. Op hoe hoog etc. heb ik geen zicht.

Echter als KPN het roer wel omzet snijdt het mes aan twee kanten.

KPN behoudt zijn klanten en de klanten zijn tevreden.

Dus doe uw best zou ik zo zeggen!

 

 

Reputatie 7

Ik dank u voor uw reactie en info.

En dat mijn verbeter voorstel intern kenbaar wordt gemaakt. Wilt u mij het verloop hiervan op de hoogte houden?

Wanneer deze optie er is zal het vanuit de persoonlijke MijnKPN-omgeving beschikbaar komen en/of via onze site: kpn.com :)  

Uw argument waarom het niet zo is zoals bij auto en sommige verzekeringen en m.i. ook gas en licht en water. Je betaald alleen voor wat je gebruikt buiten het vastrecht etc. Dat laatste vind ik terecht want je hebt de apparatuur etc. al in huis en de mogelijkheid(=keus) van wel of niet levering van gas,licht en water. Zo zou het ook bij KPN kunnen/moeten gaan. Je betaald alleen voor wat je verbruikt.

Vastrecht + kosten per: tik / kb /mb- verbruik? Daar zijn we al heel wat jaren vanaf gestapt. Je betaalt een vastbedrag per maand voor thuisinternet. Deze verandering hebben we gemaakt vanwege de grote vraag naar méér en sneller internet. Ik herinner me nog dat mijn moeder ongeduldig en lichtelijk nerveus naast mijn bureau stond wanneer ik ‘te lang’ (al was het maar een half uurtje) op de inbelverbinding zat want, onverwachtse kosten. Ik vermoed dat er heel veel klanten hier niet blij mee zullen zijn als we weer terug gaan naar het oude. Dit is wel zo eenvoudig en je komt niet voor onverwachte kosten te staan bij een hoger verbruik op internet ;) 

Dat er blijkbaar geen of weinig vraag naar is,zegt niets over de werkelijke behoefte bij KPN gebruikers of zij niet tijdelijk(3 of 6 maanden) hun abonnement willen stopzetten.

Eens, het zegt niet altijd wat over de behoefte wanneer het niet (expliciet) wordt uitgesproken. Maar er zijn natuurlijk ook andere factoren waarmee er ingeschat kan worden wanneer iets een reeele vraag zou kunnen zijn / worden :)
​​​
Dank voor de feedback! We stellen het zeer op prijs dat klanten met ons meedenken. Houd gerust ons forum in de gaten of kpn.com. Alvast een heel fijn weekend! 

 

Reputatie 7
Badge +10

Vastrecht + kosten per: tik / kb /mb- verbruik? Daar zijn we al heel wat jaren vanaf gestapt.
Je betaalt een vast bedrag per maand voor thuisinternet……

…….Ik vermoed dat er heel veel klanten hier niet blij mee zullen zijn als we weer terug gaan naar het oude.

Inderdaad beter niet terug te gaan naar die oude situatie.
Er is nu juist voor een uniforme verdeling van kosten en opbrengst gekozen.
Diverse zaken regel je nu eenmaal beter op die wijze.

De huurkosten van een woning of hypotheek (bij koopwoning) gaan ook gewoon per maand door.
Ook al verblijf je er een paar maanden niet.

Mensen met dubbele woningen en woonlasten hebben vaak constructies om tijdelijk hun vakantiewoning te verhuren, als ze zelf niet aanwezig zijn.  Of met Airbnb achtige oplossingen.
Reken daar de kosten van internet in door, en je bent er.

Zowel naar Nadia als Babylonia.

Misschien heb ik het niet duidelijk genoeg neergezet of is het niet duidelijk door jullie begrepen.

Voor gas en licht en water betaal je vastrecht kosten etc. EN wat je aan gas licht.etc verbruikt aan de hand van voorschot bedragen. 

Als je er een jaar niet bent dan heb je ook geen afname gedaan en betaal je alleen voor het vastrecht etc.

Iedereen kent dat hij soms moet bijbetalen of geld terugkrijgt.

Zo zou het ook bij KPN kunnen gaan door de mogelijkheid om voor 3 of 6 maanden van het internet geen gebruik te maken en de apparatuur daarvan dan te deactiveren. 

Simpel gezegd:KPN zet jouw internet gebruik uit/aan wanneer jij dat wilt en te kennen geeft.

Reputatie 7
Badge +10

Jawel, het is wel duidelijk, en ook duidelijk begrepen (ook door @Nadia ).

Zo is dat jaren terug ook ooit met internet “begonnen”.  Je betaalde naar rato van het verbruik.
Heb ik zelf ook nog meegemaakt.  Konden de “telefoonkosten” naar rato van het openstaan van een internet-verbinding met een (ISDN) inbel-modem wat men toen nog gebruikte, behoorlijk oplopen.
Tot wel honderden “guldens” per maand, heb ikzelf wel meegemaakt. TV zat daar toen niet eens bij.

Daar is men nu juist om allerlei redenen vanuit algemene druk door gebruikers, consumentenorganisaties en overheid / regelgeving van afgestapt.
Reken er dus ook maar niet op, dat het terug zal komen.

Die € 150,- met wat je nu niet verbruikt in 3 maanden is “peanuts” vergeleken met maandelijkse kosten “toen” naar rato van verbruik, voor de overige maanden dat je wel data gebruikt.

Beste Babylonia,ik weet niet waarom jij ook namens Nadia spreekt.

Maar goed dit terzijde.

Jij hebt het voortdurend over vroeger en inbel verbindingen. 

Mij heb je daar niet eens over gehoord laat staan dat ik daar naar terugwil.

Over mijn vergelijken met gas en licht en water en Nadia over auto en verzekeringen hoor ik je niet. 

Deze voorbeelden maken juist duidelijk wat ik bedoel! 

Ik blijf dan ook er bij dat het een cadeautje voor KPN is als ik 3 maanden naar Spanje ga. 

En dat vind ik niet correct en fair.

Echter een forum blijft een forum en eigenlijk niet de plek waar beleid gemaakt wordt en uitgevoerd.

Reputatie 7
Badge +10

Beste Babylonia,ik weet niet waarom jij ook namens Nadia spreekt.

Ik spreek niet namens Nadia, maar uit haar antwoord kan ik opmaken dat zij het duidelijk ook heeft begrepen. Dat is het enige waar ik aan refereer. Niet meer, niet minder.

 

Jij hebt het voortdurend over vroeger en inbel verbindingen. 

Mij heb je daar niet eens over gehoord laat staan dat ik daar naar terugwil.

Een inbelverbinding is ook niet de essentie waar het om gaat.
Het gaat om de achterliggende kosten naar rato van verbruik.  Dat is toch je onderwerp?
Die kosten naar rato van verbruik is datgene waar ik op attendeer, dat dat vroeger juist gebruikelijk was.  Dat hebben we allemaal al gehad. En dat men daar nu juist van is afgestapt.
 

Echter een forum blijft een forum en eigenlijk niet de plek waar beleid gemaakt wordt en uitgevoerd.

Inderdaad.  Doe je voorstellen bijvoorbeeld bij ACM.
Maar denk dat er weinig animo voor zal zijn, met alle bezwaren uit het verleden toen het wel zo was.

Als er wel een mogelijkheid zou zijn 3 maanden geen abonnementskosten te hoeven betalen, wordt het praktisch gezien wel weer terug gerekend naar een verhoging van de kosten in de abonnementskosten dat je dan wel internet afneemt. Per saldo schiet je er dan niets mee op.

Wat is ACM?

Wat vindt jij dan van het feit dat als ik 3 maanden naar Spanje ga en dus geen gebruik maak van mijn vaste kabel aansluiting tv en internet van de KPN ik eigenlijk 150 euro cadeau doe aan hun?

En dat vind ik niet rechtvaardig en correct en ik begrijp heus wel dat dit niet van de een op de andere dag anders geregeld is en dat het kosten met zich mee brengt.

De KPN maakt mede door zijn klanten nog steeds winst!

En tot slo: ik ben niet de enigste die er zo over denkt.

 

 

Reputatie 7
Badge +10

ACM = Autoriteit Consument en Markt.  Met name de hele internet regelgeving gaat onder andere via die organisatie als verlengstuk van het ministerie.

https://www.acm.nl/nl


De hele internet datastructuur zit zodanig complex in elkaar dat je op grond van “verbruik”
voor “vast internet” dat moeilijk meer te regelen valt.  Dat zou je bijna op basis van “dagkoersen” moeten bijsturen. Bijv. na de opmars van corona in maart, is het algemene internetgebruik flink veranderd, door meer “thuisgebruik”.  Daar hebben netwerkbeheerders, maar ook diensten als YouTube en Netflix ook hun bijdrage aan moeten leveren, door bandbreedtes naar beneden bij te stellen. Dat zou je dus op basis van “dagkoersen” moeten doorberekenen in de kosten ervoor.

Zou je integraal kosten “per gebruik” willen regelen, moet dat voor allerlei sectoren in dienstverlening weer extra worden omgeslagen / doorberekend. (Bijv. extra kosten als je in een winkel via pin / bankpas betaalt). Onbegonnen werk om dat weer opnieuw geregeld te krijgen.
De hele internet infrastructuur is daar niet meer op afgestemd.

Voor het realiseren van klimaatdoeleinden zou het overigens prima uitpakken.
Kosten op basis van verbruik.  Gaan mensen geen 4K Netflix meer kijken, of HD YouTube filmpjes.
En kijken ze TV ook maar beter niet in HD-kwaliteit. Men zou veel bewuster omgaan met data.


Zou je abonnementen tijdelijk willen stil leggen, moet dat praktisch worden uitgevoerd door de verbinding daadwerkelijk te ontkoppelen, en na 3 maanden weer te activeren, zoals in een eerdere reactie door @Nadia heel netjes wordt uitgelegd.  Kost extra aansturing van monteurs. Welke op hun beurt dan ook moeten worden doorberekend. Dus je schiet er per saldo allemaal niet zoveel mee op.

En zul je net zien dat het praktisch nooit op de datum kan, dat jij vertrekt, en weer terug komt,
en er weer over wilt beschikken. Het kost meer rompslomp dan wat het oplevert.

Wil je kosten verlagen.  Zou je ook puur alleen een enkel internet abonnement kunnen afsluiten, bij mogelijk een goedkopere provider dan KPN (T-Mobile).  En losse TV-diensten bij bijv. NL-ZIET  of  Canal Digitaal.  Die TV-diensten zijn per maand in- en uit te schakelen.

Idem bij diensten als  Disney+   -   Prime Video (Amazon)   -   Netflix

Het handigste dan wel een Smart TV te hebben met de juiste apps, of een mediaplayer zoals bijv. een NVDIA Shield TV.  Neem je die diensten meer- of minder er nog eens extra bij, ben je per saldo mogelijk nog een vergelijkbaar bedrag per maand kwijt (of misschien nog wel meer?)
Wel allemaal heel flexibel.

Dank voor je info.

Laat KPN maar eens een berekening maken van wat het kost om bijv. een internet en tv abonnement voor 3 maanden stil te leggen en daarna weer te activeren. 

Op mijn vorige adres had ik alleen internet en heb dat op mijn huidige adres uitgebreid met tv. 

Alles werd gratis opnieuw aangesloten door een monteur en dat gratis!

In geval van heractiveren mag de KPN best wel een bedrag rekenen aan mij. Geen ruim 150 euro natuurlijk!

Het gaat ook om de keuze vrijheid die je zou moeten hebben buiten dat ik mij realiseer dat er ook een praktische kant is.

Heel vroeger  hoorde ik van een kennis dat hij bij opzegging van zijn tv en internetabonnement de kabelaansluiting gewoon open bleef staan en hij gratis tv heeft gekeken  en dat 2 jaar lang. Hij ging toen verhuizen en dat was bij Ziggo.

Het was namelijk te duur om voor 1 afsluiting een monteur te sturen.

Dat is een andere kant.

Ik zal eens naar T-Mobile en NL-Ziet kijken.

 

 

Reputatie 7
Badge +10

Op mijn vorige adres had ik alleen internet en heb dat op mijn huidige adres uitgebreid met tv. 

Alles werd gratis opnieuw aangesloten door een monteur en dat gratis!

Maar dat valt onder de voorwaarden van de overeenkomst die bij een internet abonnement hoort.

Dat bij Ziggo de lijn open bleef staan, heb ik wel vaker gehoord.
Maar betrof toen waarschijnlijk nog hun “analoge” TV dienst over de kabel?

Inmiddels zijn die analoge diensten niet meer voorhanden.

Toevallig hier twee weken geleden een Ziggo monteur in de straat, die aan een straatkast rommelde. Vroeg of hij een storing aan het verhelpen was.  Nee, afsluiten “als iemand niet betaalt”.

Dat gratis klinkt aantrekkelijk maar is door KPN al verrekend in de abonnementsprijzen. 

De ene doet het zus om het aantrekkelijk te maken en de ander weer zo.

Je was niet toevallig aan het “spioneren” voor de KPN hoe Ziggo dit of dat doet.Hi hi.

IK denk dat we maar moeten stoppen. Alles is zon beetje gezegd.

 

Reputatie 7
Badge +10

Ik hoop voor je dat je een aanvaardbaar alternatief vindt om de kosten beheersbaar te houden. :wink:

Ik hoop het ook. 

Van KPN verwacht ik weinig of niets. 

Misschien volgend jaar 6 maanden weg naar Spanje want dan ben ik gepensioneerd.

En dan gaat KPN de deur uit.

Want dan is het ECHT geld GRATIS weggeven aan hun.

Reputatie 7
Badge +10

…..ik ben al gepensioneerd, maar heb “nu” geen “uitwijk-adres” meer in Spanje.
Kan nog komen, je weet maar nooit? :sunglasses:

(Wijlen mijn moeder ging op 86 jarige leeftijd nog naar Spanje emigreren, heeft er 5 jaar gewoond, en hebben haar toen weer terug gehaald i.v.m. gezondheid.
Tijdens die 5 jaar heel regelmatig in Spanje  ....iets zuidelijker “Alicante op in”.
Om het op zijn Brabants te zeggen).

Dag Babylonia,dank voor je bericht.

Een hoge leeftijd van je moeder dat zij dat deed. 

Als je het wilt en redelijk gezond bent,is veel mogelijk!

Misschien kunnen wij wat voor elkaar betekenen m.b.t. jouw uitwijken.

Kijk maar wat je wilt.

Tinus,66 jaar,single en Utrecht.

Op 13 september aanstaande ga ik met pensioen.

Mijn emailadres: xxx

Groet van Tinus.

Reputatie 7
Badge +10

Gezondheid is wat mij helaas betreft niet zo best. Voortdurend onder behandeling.
Houd de connecties dan liever dichterbij in de buurt. (Heb nog een dochter van 18.
Start net een studie in Amsterdam).  Mijn moeder heeft een mooie leeftijd gehad - 95.
Maar er is nog een oudere levende zus van haar. Inmiddels 109 jaar, en leniger dan ikzelf.  :sunglasses:
Dat is de oudste bij ons in de familie.

Oke. Je weet mij te bereiken als je wilt. 

Ik mankeer ook wel het een en ander hoor.

Reputatie 3
Badge +2

Benidorm,

 

Nergens heb ik gelezen dat je naar Spanje moet. Jij maakt een keuze om 3 maanden in Spanje te verblijven. Wil je dan ook dat de overheid 3 maanden geen loonbelasting ect heft over je inkomen?

 

Accepteer de drie maanden kosten en ik zie dit niet als cadeautje naar KPN. Wanneer ik op vakantie ga zet wil ik niet eens dat de zaak wordt opgeschort. Bovendien kun je met je abonnement van KPN in Spanje toch mooi naar de Nederlandse zenders kijken.

Reageer