Vraag

Abonnement verhogen naar 4Gbit

  • 17 April 2024
  • 19 reacties
  • 298 keer bekeken

Badge

ik zal graag internet verbeteren wil hebben zal graag snelheid omhoog willen hebben want ik snelheid 1GB

zal graag snelheid willen hebben 4GB


19 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @J.SCHEFFER 

Waarom zou je de snelheid omhoog willen hebben naar 4 GBit/s down- en upload, terwijl vrijwel alle huidige apparatuur in huis die snelheid nog helemaal niet aan kunnen.
De meeste computers en overige apparatuur kunnen maar een snelheid aan van 1 GBit/s, en ook dat wordt in de meeste gevallen nooit gehaald.

Met een 1 GBit/s kun je nog jaren vooruit, en is eigenlijk al te veel voor een normaal huishouden.
Met een internet abonnement van 100 Mbit/s of 200 Mbit/s heb je in principe al ruim voldoende.

Lees het artikel maar eens van Radar (van AVROTROS), die daar afgelopen maandag (15 april) uitgebreid aandacht aan besteden in hun live uitzending, hierbij de link:

Zo kies je een snel en goedkoop internet abonnement

Alle snelheden vanaf 1 GBit/s is overkill en heeft geen toegevoegde waarde voor een normaal huishouden in Nederland.
De enige die ervan profiteren zijn de providers zelf, en daarmee bedoel ik financieel.

Zelf heb ik mijn internet abonnement gedowngraded, van 1 GBit/s naar 100 MBit/s en eerlijk gezegd merk ik totaal geen verschil, alles gaat net zo snel en soepel als toen ik nog een 1 GBit/s abonnement had.

Via www.kpn.com kun je zogenaamd een bestelling plaatsen en kun je zien of er op jouw adres 4Gbit/s beschikbaar is @J.SCHEFFER 

Reputatie 7
Badge +20

ik zal graag internet verbeteren wil hebben zal graag snelheid omhoog willen hebben want ik snelheid 1GB

zal graag snelheid willen hebben 4GB

 

Via MIJNKPN kan je dit aanpassen of via gratis 0800-0402

Zoals @N.N. al aangeeft, kijk wel of de wijkkast bij jou al van de nieuwe apparatuur is voorzien.

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @J.SCHEFFER! Dat is altijd het proberen waard natuurlijk. Mits beschikbaar, zie daarvoor ook de check hier dan kan je dat inderdaad omzetten in MijnKPN of door even te bellen met 0800-0402.

Reputatie 3
Badge

Als je internet op 1GB niet snel genoeg werkt dan is er denk ik ergens een probleem met je (Wifi ?) verbinding. 4GB gaat dan niets oplossen ben ik bang.

Welke problemen ondervind je ?

Reputatie 7

Een 4Gbps abonnement is, naar mijn mening, voor het merendeel van de Nederlandse huishoudens volstrekt nutteloos. Alleen zware gamers die regelmatig vele gigabytes aan nieuwe versies van games downloaden zullen wellicht 1Gbps of meer nodig hebben. Als je niet tot die categorie behoort, geef dan je geld aan iets anders uit dan aan een 4Gbps abonnement waar je geen enkel voordeel van zult ervaren.

 

Helaas zijn er heel veel mensen die denken dat meer ook altijd beter is, maar geloof me of niet, in dit geval is meer alleen goed voor de winstmarge van de provider en daarmee de aandeelhouder.

Reputatie 7
Badge +6

Zonde van je geld. Maar ja, een ieder moet het natuurlijk zelf weten. 

Reputatie 7

Zonde van je geld. Maar ja, een ieder moet het natuurlijk zelf weten. 

Klopt, het enige wat wij kunnen doen is signaleren dat het zonde van je geld is en daar een onderbouwing voor te geven in de hoop dat men daardoor aangezet wordt om die keuze nog eens te heroverwegen.

Reputatie 7
Badge +10

Een 4Gbps abonnement is, naar mijn mening, voor het merendeel van de Nederlandse huishoudens volstrekt nutteloos. Alleen zware gamers die regelmatig vele gigabytes aan nieuwe versies van games downloaden zullen wellicht 1Gbps of meer nodig hebben. Als je niet tot die categorie behoort, geef dan je geld aan iets anders uit dan aan een 4Gbps abonnement waar je geen enkel voordeel van zult ervaren.

 

Helaas zijn er heel veel mensen die denken dat meer ook altijd beter is, maar geloof me of niet, in dit geval is meer alleen goed voor de winstmarge van de provider en daarmee de aandeelhouder.

 

Volledig met je eens @wjb 
Ik schreef het ook al in mijn reactie (1e reactie bovenaan), dat het compleet zinloos is om een internet abonnement van 4 GBit/s af te sluiten, je hebt er niets aan maar KPN harkt wel meer geld ermee binnen, en is dus de grote winnaar!!

Zelf heb ik mijn internet abonnement bij KPN omlaag gezet naar 100 Mbit/s, en ik merk totaal geen verschil met mijn vorige internet van 1 GBit/s.
Het zit echt tussen de oren van de mensen zelf, en door een goede marketingcampagne zijn er altijd mensen die het gelijk geloven en erin mee gaan.
Het is vanzelfsprekend hun goed recht, en ik zal de laatste zijn die ze hiervan zal weerhouden.

Maar dit geldt vanzelfsprekend ook voor de snelheden van 2 GBit/s, 5 GBit/s en 8 GBit/s bij de andere providers, eveneens zonde van het geld.

Heb je trouwens nog het artikel van AVROTROS (Radar)nog gelezen?
De link zit in mijn reactie.

 

Reputatie 7

Michel.uit.Arnhem schreef:

Heb je trouwens nog het artikel van AVROTROS (Radar)nog gelezen?

Dat artikel bevat veel dingen die ik hier al lange, zeer lange tijd roep.

Zelf heb ik mijn abonnement ooit van 500Mbps naar 200Mbps teruggezet.

@J.SCHEFFER durft volgens mij niet meer te reageren n.a.v. de ongevraagde reacties binnen dit topic.

Hij vroeg hoe dit voor elkaar te krijgen en vroeg niet of het wel zinvol is en of je het wel nodig hebt.

 

Reputatie 7

Hij vroeg hoe dit voor elkaar te krijgen en vroeg niet of het wel zinvol is en of je het wel nodig hebt.

Toch is het heel belangrijk om de vraag te stellen of je het wel nodig hebt want daaruit zou wel eens een veel beter advies kunnen voortvloeien. 

Reputatie 7
Badge +6

Ik mag reageren hoe ik wil. Zonde van je geld. 

Reputatie 6
Badge +5

Ik mag reageren hoe ik wil. Zonde van je geld. 

de eeuwige discussie of 4Gbit nodig us , is weer gestart door @wjb echt ......

Badge

@J.SCHEFFER durft volgens mij niet meer te reageren n.a.v. de ongevraagde reacties binnen dit topic.

Hij vroeg hoe dit voor elkaar te krijgen en vroeg niet of het wel zinvol is en of je het wel nodig hebt.

 

Sorry  ik even reageren hebt   ik ben nog steeds mee bezig  geweest  nog steeds niet  gelukt  op app mijn kpn  moet gewoon even bellen of langs winkel  gaan

Reputatie 7
Badge +6

@J.SCHEFFER durft volgens mij niet meer te reageren n.a.v. de ongevraagde reacties binnen dit topic.

Hij vroeg hoe dit voor elkaar te krijgen en vroeg niet of het wel zinvol is en of je het wel nodig hebt.

 

Sorry  ik even reageren hebt   ik ben nog steeds mee bezig  geweest  nog steeds niet  gelukt  op app mijn kpn  moet gewoon even bellen of langs winkel  gaan

Goed zo 😉

Ik mag reageren hoe ik wil. Zonde van je geld. 

Dat mag uiteraard @Raspberry , maar dat is niet het antwoord op de vraag van @J.SCHEFFER 

Reputatie 7
Badge +6

Ik mag reageren hoe ik wil. Zonde van je geld. 

Dat mag uiteraard @Raspberry , maar dat is niet het antwoord op de vraag van @J.SCHEFFER 

Ach, hou toch op. Ik hoef ook niet perse te reageren op een vraag. Een opmerking is net zo gewenst. Ik lees daarnaast genoeg off-topic reacties van jou in andere topics. Daarnaast is het niet nodig om op alles te reageren. Je kunt het ook negeren. 

 

Reputatie 7
Badge +6

@J.SCHEFFER is het je nog gelukt? 

Reageer