Beantwoord

Acces point erg traag

  • 3 March 2020
  • 4 reacties
  • 103 keer bekeken

Goedendag allen, 

Ik had al zeker langer dan jaar goed internet op (ons nieuwe huis adres) mijn slaapkamer. Dit is helaas een week geleden veranderd. Op mijn slaapkamer staat een Access point als versterker van de Wifi. Alleen is deze dus erg traag geworden met een downloadsnelheid van rond de 10mbps(dit is ook niet constant en schommelt dus steeds). Ik heb de Access point al gereset maar zonder resultaat. Dit access point bezit ik tevens al jaren dus twijfel of deze gewoon niet defect is. Beneden is de wifi snel en ondervind ik geen problemen. Heeft iemand een idee hoe dit kan?  Misschien handig om erbij te zeggen dat wij sinds kort nieuwe buren hebben die wel gebruiken van een wifi en ook veel apparaten gebruiken. Heb ook al geprobeerd om het wifi op een ander kanaal te zetten. Ook zonder resultaat. Kan iemand mij hiermee helpen? Ik hoor het graag

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 5 March 2020, 15:48

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 1
Badge

Wat voor een AP gebruik je en weet je zeker dat het een AP is en niet een versterker?

 

Het verschil tussen een AP en versterker is dat een versterker alleen het signaal versterkt, dus als het al een minder dan adequaat signaal is word dat minder dan adequaat signaal versterkt.

 

Indien het een AP is (die dan bekabeld verbonden is met je Experiabox) dan zou je in je AP kunnen inloggen en kijken of er kanaal instellingen zijn die je zou kunnen verbeteren.

Mijn vermoeden was dat de access point is..  maar nu heb ik beide vergeleken, access point en de extender en beide mb/s is gelijk dus misschien dat het daar aan ligt. Dan vind ik het toch vreemd dat het opeens zo is gekomen. Ik heb hier ook mijn Ps4 staan en die loopt wel gewoon goed, zonder vertraging dus. Is een nieuwe extender een goed idee? Access point is van TP link, extender van devolo en de gaat naar de netgear switch. 

Hoi @Prinsie14 . Welkom op het forum.

Je noemt een heleboel apparaten. En zo te lezen is het niet allemaal KPN apparatuur. Dat maakt het voor mij moeilijk om hier iets zinnigs over te zeggen.

Ik raad sowieso aan om een AP bedraad aan te sluiten.  Dat zorgt voor de beste resultaten. Begrijp ik goed dat er nu ook een Devolo in het spel is? Wat is daar op aangesloten? 

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.