Beantwoord

Adapter van glasvezelkastje mist in nieuwe woning

  • 19 June 2021
  • 2 reacties
  • 414 keer bekeken

Goedenavond,

Vorige week zijn wij verhuisd naar onze nieuwe woning. In de woning was al een kastje voor KPN glasvezelaansluiting aanwezig en zodoende hebben wij dit ook aangeschaft. Nu kwam ik er tijdens de installatie achter dat wij een adapter te kort komen. De vorige bewoners maakte blijkbaar geen gebruik van het glasvezelnetwerk en hebben nooit de adapter gehad dat van het glasvezelkastje naar het stopcontact moet. (En uiteraard moet er ook 1 van de Experia box naar het stopcontact). 

Ik had echter maar 1 adapter dus heb ik een van de twee adapters van het superwifi punt tijdelijk gepakt. Ik heb nu in ieder geval internet, maar ik kan helaas mijn super wifi punten nu niet installeren. 

Is het misschien mogelijk om een extra adapter te bestellen zodat ik mijn superwifi punten wel kan gaan gebruiken? Ik heb online al gezocht, maar ik kon geen site vinden die dit specifieke type verkoopt (en alle andere adapters die ik heb geprobeerd, blijken niet te passen) 

Kan iemand mij verder helpen? 
 

Alvast bedankt! 

icon

Beste antwoord door Anonymous 20 June 2021, 06:15

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Ik hoop dat de adaptor van de superwifi voldoende vermohen heeft om de glasvezel NT van voldoende spanning te voorzien en dat die niet ook stuk gaat, passen en passen zijn 2 versxhillende dingen, de uitgangsspanning is belangrijk.

In dit geval moet er een monteur komen, debadaptors van de glaskast kunnen niet los opgestuurd worden, dus zorg dat alle gegevens die relevant zijn in je profiel staan zodat een moderator gelijk een monteur kan inplannen, die overigens bij aansluiten al ingepland had moeten worden.

Reputatie 7
Badge +19

Hi @JamillaA, onhandig dat je de adapter van het glasvezel aansluitpunt mist, die moet je er natuurlijk wel bij hebben :) 

Wat Doornekamp hierboven aangeeft klopt, ik kan een monteur voor je inplannen om dit op te lossen. Het enige probleem is, als ik nu een meting doe, ziet alles er natuurlijk goed uit omdat je de andere adapter aangesloten hebt :smile: Kan je 'm er voor me uit halen, en geef je een seintje wanneer je dat gedaan hebt? Dan plan ik de monteur zo snel mogelijk voor je in om het voor je op te lossen.