Vraag

administratie graag correcte factuur

  • 7 May 2020
  • 13 reacties
  • 143 keer bekeken

Reputatie 1

Hallo kpn

 

Naar kpn bel ik niet meer word je als maar oneindig doorverbonden. Dan meer even hier, in de hoop dat ze er wat mee doen.

Ik ik kpn pakket besteld voor internet buitenaf (na 3 modems werkte t nog niet). Deze zijn ook retour, het heeft ook nooooit gewerkt Ik zag iets van een factuur voorbij komen maar weet niet als t wel klopt. 

 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Hoi @Meneersukkel . Welkom op het forum.

Ik zie dat je je gegevens al hebt ingevuld en ik zie dat er twee facturen zijn aangemaakt. De tweede factuur is een slotfactuur en de eerste factuur is (begrijpelijk) nog niet betaald.

Kan ik met jou afspreken dat je deze openstaande factuur betaald en dat ik vervolgens het bedrag crediteer? 

 

Reputatie 1

Hallo erwin bedankt voor de respons.

Graag 1 complete factuur.

En deze op het adres van de nieuwe simcard graag.

Kun je me deze mailen?

Dat is helaas niet mogelijk. Ik heb beide facturen nogmaals naar jou gestuurd. (je gmail adres)

Ik zal je even een privé berichtje sturen aangezien de bedragen verder niemand iets aangaan. 

Reputatie 1

afdeling collection

er doet zich een horrorscenario voor, uw collega die me in privebericht typt Erwin_ op het forum komt er niet uit. 

Ik verzoek u dit intern op te lossen, anders dien ik genoodzaakt een tegen vording te starten.

Mn gegevens staan in het profiel.

groet

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +8

@Meneersukkel Helaas zal het zo niet werken en zal door niet betalen de ellende alleen maar groter worden.

Het enige advies is de factuur te betalen en daarna volgt een credit factuur.

Reputatie 1

Hallo Roos79, u schrijft nu zo dat ik een wanbetaler ben maar dat is niet zo. Ik heb geen kosten gemaakt, verder is de ellende bij kpn intern. In de prive berichten met je collega Erwin_ is het duidelijk dat ik ten goede wil mee werk en geen kosten ben verschuldigd, aangezien de ellende intern zo groot is bij kpn kunt gaat dit een brug te ver.  Ik verzoek u dan toch voor de 3de maal dit intern in orde te krijgen, het schrijven van je krijgt een aanmaning is niet de oplossing en ook onterecht.

 

Ik ga er vanuit dat deze kwestie is afgedaan

Okay, @Meneersukkel .  Ik zal hier een samenvatting geven van ons privégesprek. En ik moet je helaas meedelen dat de conclusie hetzelfde zal zijn.

 

Jij hebt tijdelijk buitengebied propositie gehad. Dit heeft nooit gewerkt en mijn collega's van retentie hebben het abonnement na 1 maand beëindigd.

Toch is de facturatie gaan lopen. Vaak gebeurt dat als het modem (kort) gekoppeld is geweest.  Jammer, maar kan gebeuren.

Je betaalt bij KPN altijd één maand vooruit en daar is dus een factuur van de deur uitgegaan. Die heb jij gestorneerd. Iets wat ik wel kan begrijpen maar ik heb je ook uitgelegd dat dit problematisch kan worden.

Vervolgens is er een slotfactuur gekomen en is een deel van die maand aan jou terugbetaald. Althans, dat zegt onze administratie. 

Mijn voorstel was:  Betaal die openstaande factuur. Vervolgens trek ik daar het reeds terugbetaalde bedrag vanaf en crediteer de rest. Onder de streep dan dus geen kosten.

Nu komt er een extra complicerende factor: Jij geeft aan dat je het geld van die slotfactuur nooit op je rekening hebt gekregen.  

Ik heb niet de middelen om na te gaan wat daar mis is gegaan en nu rest er nog maar één advies: Zoek contact met de afdeling wiens dagelijkse kost dit is: Collections ( 0800 0402)

 

Nogmaals:  Het proces is niet charmant maar ik verzeker je dat als het allemaal is uitgezocht jij geen cent kwijt bent aan dat abonnement. We verrekenen het allemaal. Dus bel alsjeblieft met collections.

Succes!

 

Reputatie 1

Hallo Erwin, dankje voor je bericht. Het aanbod pakket voor internet heeft na 3 modems nog nooit gewerkt. Ik moest hier telkens weer voor bellen, de kous is af. Uiteindelijk heeft het nooit gewerkt en is binnen de termijn gestopt en bevestigd door kpn. Er zijn dan ook geen kosten gemaakt door mij. Dat kpn onjuiste facturen sturen kan ik niets mee. kpn kiest zelf om te woord re staan via een forum. Het scheelt een accu van de telefoon en ellendige wachtrijen en eindeloos doorverbinden. Verder is een bedrijf wettelijk verplicht om op minimaal 2 manieren contact te kunnen leggen. Ik maak gebruik via de berichten van dit forum. Verder je collega Roos79 schrijft dat ik moet betalen maar onderbouwd dit niet, ze schuift t ook maar weer af. Kpn heeft een credit factuur verstuurd, deze betaling heb ik niet ontvangen. Mocht dit wel zo zijn stort ik het direct terug. 

 

Ik ga er nog steeds vanuit dat deze kwestie is afgedaan en een verder debat niet nodig is.

 

 

 

@Roos79 is geen collega maar iemand die uit eigen beweging graag mensen adviseert en helpt op dit Forum.

 

Als we het hierbij laten kom je in het aanmaningstraject. Als KPN vervolgens niks verneemt besteden ze het uit aan een deurwaarder. 

Dat is wat er potentieel gebeurt als jij geen contact met collections zoekt.  Daar wil ik je juist voor behoeden. Het telefoon nummer is gratis.

Zoals ik privé geadviseerd hebt: Bel 0800 0402. Spreek ‘collections’ in. Zet de telefoon op speaker, op die manier hoef je niet al die tijd met je toestel bij je oor te zitten en kun je nog iets voor jezelf doen. Met wat geluk heb je vrij snel een medewerker te pakken. En dan wordt het netjes met jou opgelost.

 

Hier laat ik het bij.  Succes.

Reputatie 1

@Roos79 haar beweringen zijn onjuist, en brengt alleen maar meer ellende. Je schrijft dat kpn niets verneemt maar ik laat t je voor de 6de keer al weten dat ik geen kosten heb gemaakt. En de credit factuur is geen betaling naar mij gedaan, anders stort ik het terug. Mocht ik wel iets zijn verschuldigd verzoek ik om een fatsoenlijke onderbouwing. Naar 0800 bellen door mij is dan ook niet nodig, en weer uren in de wacht te staan en 6 keer door verbonden te worden. Wellicht kan @Roos79 je hier mee helpen. 

 

Ik ga er nog steeds vanuit dat de kwestie is afgedaan.

Reputatie 7
Badge +8

@Meneersukkel ik ben net als jij een klant en heb dus geen inzage in klant gegevens 

Ik waarschuwde  dus voor de gevolgen die zouden kunnen ontstaan als je de adviezen van een moderator niet opvolgt.


Hier blijven klagen schiet je niks mee op je kan echt beter bellen zoals @Erwin_  meermaals duidelijk aangeeft

Zei zullen het dan voor je afhandelen.

Reputatie 1

Zojuist op advies van @Erwin_ het 0800 kpn gebeld na het inspreken collection kreeg ik een mannetje eraan. Die zei gelijk ik moet je "weer" doorverbinden. Hierna was het de afdeling collections verhaal weer verteld die zei toen ik kan je niet helpen je moet bij iemand anders zijn maar weet niet wie. En er werd opgehangen.

Mooie ellende dat kpn.

Ik sluit t af met het klachtenformulier op kpn.com

Reputatie 1

Even een update kpn heeft me proberen te bereiken met referentienummer: reactienummer 1020377657

Ik had volgens het mail bericht even terug gebeld en gesproken om 15:40 met Jacqeline ze had nog wat notities erbij gezet en hoopte voor me wie deze kwesties in behandeling heeft het in orde maakt.

 

ondertussen is nog een ander topic toegevoegd hier was ook iets niet goed (tarieven en korting onjuist van nieuw gsm abb factuur wel betaald)..

 

Ik ben benieuwd naar het resultaat van kpn…...inmiddels heb ik al aantal keer gebeld, diverse berichten op forum, en uiteindelijk klachten formulier ingevuld, zo gaat dat....