Agressieve verkoop glasvezel.

  • 9 December 2020
  • 1 reactie
  • 789 keer bekeken

Agressieve verkoop glasvezel.  

Sinds een aantal weken ligt er een glasvezelkabel voor mijn deur. (Na lang wachten eindelijk glasvezel!!) Ik zit dus ook met smart te wachten op een monteur om de glasvezel in mijn woning te krijgen.    

 

Gister, 08/12/2020 werd ik telefonisch benaderd door KPN. In eerste instantie dacht ik aan een afspraak met een monteur, maar helaas... Ik kreeg een verkoper aan de telefoon van KPN.  Deze verkoper vertelde mij dat KPN een aanbieding had voor glasvezel op mijn adres.  Tijdens het gesprek met deze medewerker gaf ik direct aan dat niet gelegen belde en ik graag wat informatie via de email wilde ontvangen.  Dit zodat ik thuis op mijn gemak een vergelijking kon maken tussen de verschillende providers.  

 

Ik kreeg echter meteen te horen dat hij geen informatie wilde delen via de email en dat ik verplicht was glasvezel af te nemen van KPN. (Verplicht?????)  Hier reageerde ik direct op dat ik eerst van plan was een vergelijking te maken ipv telefonisch een contract aan te gaan.  Tot 9x toe heeft deze medewerker geprobeerd mij een contract aan te smeren. Er werd duidelijk niet geluisterd naar mijn vragen en of opmerkingen.  Volgens deze medewerker was er niets aan de hand en kon ik in de aankomende 2 weken eenvoudig annuleren.......  Wederom aangegeven dat ik eerst thuis een vergelijking wilde maken voor ik een contract aan ging met KPN.  (Dit tot 9x toe) 

 

Uiteindelijk heb ik dit gesprek beëindigd door nogmaals duidelijk te maken dat ik niet gediend was van deze manier van verkoop (leugenachtig en opdringerig) en dat ik zelf contact op zou nemen met KPN als glasvezel beschikbaar was op mijn adres..... 

Kortom, erg teleurgesteld in KPN. Als zelfstandig ondernemer vraag ik me ook af of deze manier klanten genereerd. Denk eerder afbreuk aan de naam KPN.  

 

Kort en zakelijk samengevat: 

  • Glasvezel is nog niet beschikbaar op mijn adres (kan dus ook nog niet vergelijken...) 

  • Ik ben niet verplicht om KPN als provider te nemen... 

  • Ben zelf goed in staat om een vergelijking te maken.  

  • Ik zou graag wat advies willen krijgen over een 1000/1000 verbinding op mijn adres. 

 

Met vriendelijke groet, 

Paul Rutten.

 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +24

Hi Paul, welkom hier. 

Dit was zeker een iets te enthousiaste verkoper aan de telefoon. Dat hoort zeker niet zo, je hebt ook gelijk dat dit onze goede naam aantast. Mijn oprechte excuses. Laat ik duidelijk zijn dat niemand je verplicht om iets via ons af te nemen. Neem vooral de tijd om alles goed te vergelijken op het moment dat dit kan. 

Wat het advies betreft; wij bieden nog geen abonnementen aan met 1 Gbps upload. Zie hieronder de opties. Heb je dit daadwerkelijk nodig? Draai je thuis een server oid? Ik vraag dit om beter in te kunnen schatten wat jouw behoefte is.