Al jaren traag internet

  • 27 February 2022
  • 35 reacties
  • 276 keer bekeken

drie keer gecheckt 7 mb download en 4-5 mb upload ik betaal al maanden en maanden eigenlijk al jaren de hoofdprijs krijg alleen het product niet...iets van 50 mb zou het moeten zijn en na een paar seconden gaat het van 15-20 mb naar 3 mb of lager.

 

tot nu toe geen enkele goede reactie en vooral geen investeringen in glasvezel kabel

woon hier a BIJNA 7 JAAR op dit adres en internet is slomer dan sloom. Krijgen we nog glasvezel kabel in Zwaag voor het jaar 2099?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

35 reacties

Hoi @mike123456789012 ,

Welk modem heb je?Is dat via wifi of bekabeld gemeten?

hier kan je de snelheid bekijken en of er evt. sneller internet buitengebied mogelijk is.Wat staat daar?

Op deze website kan je zien of er glas komt binnenkort : https://www.kpnnetwerk.nl/mijn-status/

modem is van 2015 en wifi gemeten Martijn 

net nog gemeten weer net geen 10 mb 

 

tis een ramp

BUITENGEBIED niet mogelijk eerste link is gecheckt nu

Op dit moment is er nog geen glasvezel beschikbaar op jouw adres. Wil je als eerste weten wanneer we bij jou gaan starten? Schrijf je dan in voor de netwerkupdates…

 

NOU WE WACHTEN AL BIJNA 7 JAAR..sorry voor de caplock.

t lijkt soms erg op de jaren negentig allemaal-jammer het lijkt Amerika wel

compleet oude meuk geen investeringen en wel de prijs ziggo EN DE NIEUWE boys doen het ook niet is ook geen optie biedt geen glasvezel aan op dit adres dus anders maar satelliet en ontkoppelen van KPN.

Ja,Maar hoeveel mb snelheid is er mogelijk?En welk precieze type modem heb je?(v8,v9,v10).

https://www.kpn.com/shop/internet-tv/internet-tv als je hier je adres invult en naar beneden scrolt zie je de snelheid staan.

 

Reputatie 7

Hoi @mike123456789012, welkom bij ons op het forum. Als ik het goed begrijp heb je de verbinding via de Wifi geprobeerd en is de snelheid daarmee traag en wisselvallig. Had je het ook met een kabel kunnen testen, wat komt er dan uit?

En wat zie je als mogelijke snelheid als je op het linkje kijkt dat Martijn geeft? Wat daar staat is de maximaal haalbare snelheid, hoger dan dat is het technisch niet mogelijk. Ik ben ook benieuwd wat daar staat.

GEEN snelheid

 

Op jouw adres bieden we internet aan via het veilige en betrouwbare kopernetwerk van KPN.

 

meer staat er niet (via de link)

Als je naar beneden scrolt wel @mike123456789012 .

 

De maximaal haalbare snelheid op je adres is 200 Mbit/s 62 Mbit/s

Dan is er iets goed mis….

Welke type modem heb je?

 

ik denk v8 een oude toen nieuwe van zeker weten 2015 aug nee sept 2015 moest toen 6 weken wachten op een aansluiting.

4,9 download versus 7,1 upload nu realtime

begint rond de 10 zakt dan naar average 5 

 

all mb

v8 modem op internet ziet er precies zo uit als mijne dus dat zal m wezen

 

Wil je dan dit proberen:

Ga naar http://192.168.2.254/

Klik op inloggen zonder een wachtwoord in te voeren

Daarna krijg je dit scherm

Vul een zelfbedacht wachtwoord bij New password en Re-Enter Password for Verification in

Klik op apply.

Je bent binnen op de webinterface!

Kan je dan een screenshot maken van wat onder internet staat?

Dit dus:

Als dit niet lukt moet je het modem resetten.

 

Reputatie 7
Badge +11

De maximaal haalbare snelheid op je adres is 200 Mbit/s 62 Mbit/s

Dan is er in ieder geval BVVDSL mogelijk, misschien ook zelfs Vplus. Daar zou de limiet dus niet in moeten zitten. Wat natuurlijk mogelijk is, als het abonnement al 7 jaar oud is, dat de straatkast toen nog geen upgrade gekregen heeft en je daardoor op ADSL2+ bent blijven zitten. Daarvan is de maximum haalbare snelheid een stuk lager.

Die verschillende technieken noemen we bij KPN een ‘drager’ en iedere drager heeft zijn eigen maximum haalbare snelheid. Zo hebben we op koper bijvoorbeeld ADSL2+, VDSL2, VVDSL2 etc. Klanten worden niet zomaar eenzijdig op een andere drager gezet omdat er mogelijk nog niet geschikte apparatuur staat, ik heb bijvoorbeeld wel eens meegemaakt dat iemand van ADSL2+ met line sharing en een extra PSTN-lijn overgezet werd naar VVDSL en sinds dien geen diensten meer en toen bleek het modem nog dusdanig oud te zijn dat het überhaupt niet kon werken omdat die technologie niet ondersteund werd op de Experiabox V6. Die bestond toen immers nog niet.

 

Het lijkt me in ieder geval verstandig om even je profiel zo volledig mogelijk in te vullen, dan kan een moderator hier even mee kijken. De V8 mag sowieso omgeruild worden maar misschien is het ook wel een oude drager en kan er voor zover ik weet kosteloos een dragerwissel geïnitieerd worden. In dat geval zal er automatisch een nieuw modem gestuurd worden. De V8 ondersteund namelijk ook enkel 2.4Ghz-wifi en het zou ook kunnen dat de data op die frequentieband kapot gaat van de ruis. Let wel, indien er een dragerwissel ingezet wordt duurt dit vaak enkele dagen omdat een monteur de aansluiting fysiek moet omzetten in de straatkast.

 

Ik ben tevens ook wel benieuwd naar de statuspagina van de V8, zoals @martijn197108 hierboven al vraagt. Dan kunnen we in ieder geval al wat zaken uitsluiten, ik heb mijn verhaal nu even geweid aan de dragers maar het zou natuurlijk ook kunnen dat er wat anders aan de hand is.

Reputatie 7

Wat @NHendriks uitlegt is ook waar ik aan denk inderdaad @mike123456789012. Zou je jouw forumprofiel kunnen invullen en een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kan ik dat voor je nakijken en kunnen we daarmee verder met je meedenken.

Heb hier geen glas, volgens het contract zou er 50 mbps moeten worden geleverd, kom niet hoger dan 33,7 mbps op mijn bekabelde PC met KPN snelheidscheck helaas. :expressionless:

Reputatie 7
Badge +11

Heb hier geen glas, volgens het contract zou er 50 mbps moeten worden geleverd, kom niet hoger dan 33,7 mbps op mijn bekabelde PC met KPN snelheidscheck helaas. :expressionless:

Het lijkt me handig als je een nieuw topic opent zodat zaken niet door elkaar lopen. Houd er wel rekening mee dat een abonnementssnelheid op het kopernetwerk (dus xDSL) een ‘tot’ snelheid is. In een aantal gevallen is het namelijk helaas technisch niet haalbaar om die snelheid te leveren.

forumprofiel verder ingevuld hopelijk genoeg data zo..laat weten als jullie meer willen weten,

en bedankt vast voor de hulp in deze zaak.

 

vrgr

 

Mike

modem reset een week geleden nog gedaan, na telefonisch contact of chat contact.

t heeft niet veel geholpen.

tis vooral in het begin (upload nieuwe internet pagina) dan lijkt het nog wat en dan zakt de snelheid compleet weg, ook zo met de test 

precies hetzelfde verhaal.

Wil je dan dit proberen:

Ga naar http://192.168.2.254/

Klik op inloggen zonder een wachtwoord in te voeren

Daarna krijg je dit scherm

Vul een zelfbedacht wachtwoord bij New password en Re-Enter Password for Verification in

Klik op apply.

Je bent binnen op de webinterface!

Kan je dan een screenshot maken van wat onder internet staat?

Dit dus:

Als dit niet lukt moet je het modem resetten.

 

Hoi @mike123456789012 ,

Zou je dit eens kunnen doen? @NHendriks en ik zijn daar namelijk erg benieuwd naar..

VDSL:  CONNECTED
Mode:  PROFILE_17A
Download:  105796 Kbps.
Upload:  30762 Kbps.
WAN IP:  
Subnet Mask:  255.255.255.255
Gateway:  195.190.228.128
Primary DNS:  195.121.1.34
Secondary DNS:  195.121.1.66

gedaan-zo goed?

Reputatie 7
Badge +11

Hmm, in dat geval gaat mijn hele drager-verhaal niet op, het modem komt namelijk wel in sync met wat eruit ziet als een Vectoring VDSL-verbinding op 106Mbps om 31Mbps. Een 50Mbps-abonnement zou daar prima 70/30 mee moeten kunnen halen. Mogelijk is er dan toch wat anders aan de hand. Ik ken de V8 zelf niet zo goed maar als er ergens een overzichtje staat met zaken als FEC, CRC en eventueel retransmission ben ik daar ook wel benieuwd naar.

Het lijkt me in ieder geval handig om sowieso de V8 om te ruilen voor een nieuw modem en te kijken of daarmee de problemen opgelost worden. Indien dat niet zo is dan zal er misschien toch een monteur ter plaatse moeten komen om te kijken of er geen sprake is van ruis op de lijn of slecht koper.