Vraag

Al weken geen internet en tv

  • 21 August 2020
  • 23 reacties
  • 137 keer bekeken

KPN, 

Mijn woonsituatie is als volgt:

begane grond is een winkel met eigen KPN pakket met modem.

1e en 2e verdieping zijn woningen met een gedeeld KPN pakket met modem.

 

Nooit problemen gehad met KPN tot begin augustus!

 

3 weken geleden is er in de winkel een nieuw abonnement afgesloten door de nieuwe huurders. Deze personen hebben een KPN pakket aangeschaft met modem. Sinds deze modem is geïnstalleerd, is de modem boven bij de woningen er mee gestopt. Geen internet en geen tv meer. 15 telefoon gesprekken en 9 dagen later is er een monteur langs geweest om een nieuwe modem te installeren in de woningen. Na deze handeling konden de woning weer gebruik maken van internet en tv. Alleen met het gevolg dat de winkel geen internet meer heeft. Gisteravond is er een monteur langs geweest in de winkel om het probleem op te lossen. Het internet in de winkel werkt weer. Met het gevolg dat de woningen boven de winkel wederom weer geen internet en tv kunnen gebruiken. De monteur aangesproken of hij dit ook kon regelen. Helaas vond de monteur van KPN het niet noodzakelijk omdat dit niet binnen zijn opdracht viel. Hij wist niet hoe snel die weg moest komen. Een schande vind ik het. Dit is de 10e dag van de maand dat de woningen geen gebruik kunnen maken van internet en tv. Ik mag hopen dat KPN hier zo snel mogelijk een oplossing voor heeft anders zijn ze een klant armer! 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

23 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Tom190, welkom. 

Wat een ontzettend nare situatie zeg. Zowel de winkel als jullie zitten op dezelfde kabel lijkt het. En om elkaar nu steeds af te sluiten lijkt mij geen goed idee. Nu is het belangrijk om de oorzaak te vinden zodat er naar een oplossing gekeken kan worden.  Want nu wordt elke keer maar dezelfde stap herhaalt. Ik wil graag eens meekijken waar ik moet beginnen. Zou je jouw Forumprofiel willen voorzien van postcode + huisnummer en naam van de contractant? Hoor ik graag van je als je dat gedaan hebt, dan kijk ik mee. 

Hoi @Bart_Z 

Heb het forumprofiel voorzien van postcode, huisnummer en naam. Fijn dat u mij wilt helpen.

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt @Tom190. Graag ontvangen ik nog even wat meer informatie. Want op welke naam staat jouw aansluiting? Jouw toevoeging is RD? Of anders? En wat is de postcode + huisnummer van de winkel? En weet jij of dat ook een KPN abonnement is? Antwoorden mag je wel toevoegen in jouw Forumprofiel onder persoonlijke opmerkingen. Hoor ik graag van je als je dat gedaan hebt. Dan heb ik nog even wat meer handvatten om verder op onderzoek te gaan. 

@Bart_Z,

Antwoord toegevoegd aan het forumprofiel, onder persoonlijke opmerkingen. 

@Bart_Z 

sinds gisteravond heeft ook de winkel geen internet meer. De woningen boven konden nog gebruik maken van hun wifi. Helaas is dat nu ook niet meer het geval.
Wij maken nu allemaal ontzettend veel onnodig kosten door iedere keer maar extra data te kopen bij onze telefoon providers. Zelf zit ik bij T-mobile. Ik mag hopen dat KPN hier nu een beetje druk achter gaat zetten om dit probleem zo snel mogelijk op te lossen. Het gaat niet lang meer duren voordat we de knoop door hakken en overstappen naar de concurrent. Ik zal mijn telefoon nummer toevoegen aan mijn forumprofiel voor een directe afhandeling. 

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt. de winkel dus Youphone en jullie bij ons. Youphone maakt ook gebruik van het netwerk van ons. Vandaar. Ergens gaat het mis. Ik zie dat hier voor al een melding die staat. Die heb ik nu aangevuld met de informatie die ik van jou heb ontvangen. Hopelijk kan een monteur dan meer duidelijkheid geven. Ik denk namelijk wel dat die nodig om om de te kijken waar de aansluitingen naar toe gaan. Ik hoor graag als daar contact over is geweest.

Nogmaals bedankt @Bart_Z 

Helaas hebben we al 3 tot 5 meldingen gemaakt en wordt er gezegd dat we binnen 48 uur iets horen. We hebben er altijd achter aan moeten bellen. En alle moeite moeten doen om een keer een monteur langs te laten komen. Hopelijk kunt u hier wat meer vaart achter zetten

Reputatie 7
Badge +20

Het wordt nu allemaal opgepakt door de afdeling levering. Ik kan hier zo niet heel meer druk op zetten dan dat ik al heb gedaan. Ik hoop dan dat ze snel in actie komen. Ik hoor dan ook graag weer van je als er contact is geweest. 

Nogmaals dank voor de moeite @Bart_Z 

U hoort van mij zodra er contact is geweest.

Reputatie 7
Badge +20

Heel graag. 

@Bart_Z 

Gistermiddag binnen gelopen bij een KPN winkel. De medewerker dit forum laten lezen zodat hij hier ook eens over kon nadenken. We zijn op het volgende uitgekomen: 

De oude situatie van het internet/tv was dat er 2 gebruikers waren van KPN. Zowel de vorige eigenaar van de winkel en de huidige bewoners. Dit schijnt geen enkel probleem te zijn om op 1 netwerk kabel te voorzien van het KPN signaal. Ook als er 2 KPN afnamers zijn. Dus 2 verschillende modems van KPN.
 

Wat nu het geval blijkt te zijn is dat de nieuwe eigenaar van de winkel Youphone gebruikt. Dit heeft niet het zelfde signaal als dat de KPN modem van de woningen gebruikt. 
Daar door ontstaat telkens de klacht dat er geen internet is. De verschillende modems hebben een apart signaal nodig. Er is maar 1 kabel aanwezig waar dit signaal over verstuurd kan worden.

 

De oplossing zal dus zijn, dat de winkel met Youphone moet overstappen naar KPN. Dit schijnt nu niet te kunnen omdat zij een jaarcontract hebben.

Een 2e oplossing is dat er een 2e kabel wordt aangelegd in het gehele gebouw. Ik ga er vanuit dat KPN dit niet gaat doen. Waarschijnlijk moet hiervoor de straat worden opengebroken. 
 

@Bart_Z zou u kunnen uitzoeken/vertellen of het mogelijk is voor de winkel om hun jaarcontract te cancellen en over te stappen op KPN?

 

Bedankt! 

Ik trek die conclusie een beetje in twijfel, @Tom190 .

Hier is volgens mij wat anders aan de hand. Ik denk dat jouw specifieke adres niet goed in onze netwerk administratie staat. Dat is een complex issue. 

Voorlopig is het een theorie. Ik ga voor je kijken of ik hier een oplossing voor kan vinden. Ik kom er op terug.

Hallo @Erwin_ 

Waar het allemaal aan ligt weet ik natuurlijk ook niet precies. Probeer zoveel mogelijk informatie te verzamelen om dit probleem op te lossen. Anders gezegd, om het probleem in de toekomst te voorkomen. Zaterdag 29-08 rond 17 uur sprong opeens uit het niets het internet weer aan. Geen idee wat KPN gedaan heeft...

Ik ben aan het mailen met een collega. Ik laat je zo snel mogelijk weten wat we hier aan kunnen doen.

Ik zie in een notitite dat er 31-8 ook een voicemail is ingesproken. Klopt dat?

Daar heb ik geen idee van @Erwin_ 

Wieteke Terweele heeft ons vanochtend gebeld en kon het volgende melden.

Onze woning 187 rd is niet bekend in het kadaster. Van daar dat het niet mogelijk is om 2 verschillende providers aan te sluiten in het gehele gebouw. 14 September komt er een monteur langs om een 2e kabel aan te sluiten. 

Dat klinkt hoopvol, @Tom190 . 

Hoe voorzie jij nu in jouw internet behoefte? Heb jij ook mobiele nummers van KPN?

@Erwin_ 

Dat is een beetje een apart verhaal. Dit voornomen van Richard mijn mede bewoner, die telefonisch contact heeft gehad met Wieteke.

Het signaal dat nu uit de kabel komt is niet bestemd voor onze modem. Toch accepteert de modem het signaal en kunnen wij normaal gebruik maken van internet en tv. 
 

Zelf heb ik geen mobiel nummer van KPN, Richard wel.

Dat is dan een geluk bij een ongeluk. Als dat werkt, prima. 

Ik hoop dat ze dit 14 september netjes gaan oplossen. 

Dat hoop ik ook. En dat we tot die tijd gebruik kunnen maken van het internet

Is het ondertussen allemaal opgelost?

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.