Beantwoord

Alarmlijn en v10a

  • 4 January 2021
  • 8 reacties
  • 172 keer bekeken

kan ik de alarmlijn ( nu met een analoge lijn verbonden met een meldkamer) verbinden met de Experia Box10A ?  de Experia Box 10A heeft maar 1 Telefoon ingang en die is al bezet.  Maar ik begreep van een KPN monteur dat het toch mogelijk  is. klopt dit ? Of moet ik een andere Experia Box bestellen met 2 telefooningangen ? De Experia Box  is verbonden met glasvezel aansluiting

Frans194

admin: eigen topic aangemaakt.

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 6 January 2021, 10:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +24

kan ik de alarmlijn ( nu met een analoge lijn verbonden met een meldkamer) verbinden met de Experia Box10A ?  de Experia Box 10A heeft maar 1 Telefoon ingang en die is al bezet.  Maar ik begreep van een KPN monteur dat het toch mogelijk  is. klopt dit ? Of moet ik een andere Experia Box bestellen met 2 telefooningangen ? De Experia Box  is verbonden met glasvezel aansluiting

Frans194

Je kunt een splitter gebruiken:

https://www.allekabels.nl/rj11-kabel/7399/1313793/rj11-splitter-kabel.html

Als het goed is heeft het alarm een telefoon ingang en uitgang, de uitgang is dan bedoeld voor de normale telefoon toestellen.

Het alarm moet namelijk altijd over een vrije lijn kunnen beschikken, als je er toestellen aan parallel gaat zetten dan werkt het niet als er een toestel “van de haak” ligt.

Maar los van dit alles is een alarm doormelding over een kies lijn een overblijfsel uit de tijd toen een telefoonlijn de enige mogelijkheid was, via IP (internet) veel meer zekerheid (met polling).

Hoi @frans194 . Welkom op het forum.

Dat is een vraag die ik zonder context niet kan beantwoorden. Dit alarm heeft een eigen nummmer? En je hebt ook een ‘gewoon’ telefoonnummer op die v10a aangesloten?

Wat gebeurt er met die analoge lijn? Laat je die overzetten naar je alles-in-een?(voor zover je die hebt). ?

Als dit allemaal het geval is, ga je aan die v10a niks hebben en moeten we een omruil overwegen. Ik lees graag hoe de vork in de steel zit. 

Kun je tevens je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als dat gelukt is? Dan kan ik meekijken.

De alarmlijn heeft idd een eigen nummer (analoog).

De gewone telefoonlijn analoog die ik had is gestopt en overgezet op de experia Box 10A en loopt nu via glasvezel met behoud van het oude nummer. 

de analoge lijn van de telefoon is dus opgeheven en dat wil ik ook met de analoge alarmlijn. 

betaal ca €45,- / mnd alleen voor de analoge alarm lijn. denk dat het goedkoper is via de aansluiting op de Expiria Box. 

Maar de experia Box 10A heeft maar 1 telefoon ingang. daar zit mijn gewone telefoon op.

Een splitter om de alarmlijn te koppelen aan de gewone tel lijn lijkt me niet goed. De meldingen moeten onafhankelijk van de gewone telefoon, naar de meldkamer kunnen.

Daarom denk ik dat ik een andere Experia box moet hebben met 2 tel. ingangen met ieder een eigen nummer.

Duidelijk! Het systeem zou dan slim genoeg moeten zijn, als jij het alarmnummer laat overzetten naar je glasvezel , dat er een ander type experiabox wordt opgestuurd waar twee telefoonpoorten op zitten. Mocht dit niet in één keer goed gaan, kan ik er voor zorgen dat jij het juiste type modem krijgt.

 

Beste Erwin-KPN,

hoe kan ik kenbaar maken dat ik een andere Experia Box moet hebben die geschikt is voor glasvezel en twee telefooningangen moet hebben ?

Met vr. groet

Zodra jij het analoge alarmnummer gaat overzetten naar je internet abonnement zou er automatisch een andere experiabox opgestuurd moeten worden.

Je kunt dit via MijnKPN doen (2e nummer aanvragen → bestaand nummer inporteren → het alarmnummer invoeren ) Zodra je die handeling dan hebt uitgevoerd kan ik kijken of er ook daadwerkelijk een nieuwe experiabox gestuurd wordt. Daarvoor heb ik wel je gegevens nodig. Kun je je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven?

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.