Vraag

Alleen een zwaart kopperen kabel - hoe moet ik internet aansluiten?

  • 13 July 2020
  • 6 reacties
  • 129 keer bekeken

Ik woon in een flatgebouw met een gezamelijke meterkast. In mijn woning heb ik 2 aansluitpunten: een coax voor digitaal tv/internet en ...blijkbaar een zwaart kopperen kabel (?) Er zijn nergens van die kleurige draadjes te vinden. Hoe moet ik nu mijn internet aansluiten?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hi Dreikelvin, welkom op het forum. 

Via COAX leveren wij niet, dat zal dus niet lukken. Ik ben benieuwd naar de andere kabel. Zou je hier eventueel een foto van die kabel kunnen plaatsen? 

Heb je al een bestelling geplaatst bij ons? Wanneer het jou echt niet lukt kan ik namelijk een monteur aansturen om dit te onderzoeken. Vul dan ook even je profiel in. 

Ik hoor graag van je.

Hi Dreikelvin, welkom op het forum. 

Via COAX leveren wij niet, dat zal dus niet lukken. Ik ben benieuwd naar de andere kabel. Zou je hier eventueel een foto van die kabel kunnen plaatsen? 

Heb je al een bestelling geplaatst bij ons? Wanneer het jou echt niet lukt kan ik namelijk een monteur aansturen om dit te onderzoeken. Vul dan ook even je profiel in. 

Ik hoor graag van je.

Bedankt voor de antwoord! Ik had idd al de klantenservice gebeld en er komt volgend week een monteur. Ik kreeg wel al een mailtje dat mijn verhuizing is voltooid en dacht misschien mis ik gewoon iets? Zijn de kleuren draadjes niet meer nodig en moet ik gewoon maar een nog in dat grijse box vastmaken? Foto is bijgevoegd. Thanks!

 

Dat is een trekdraad, een lege buis dus eigenlijk. Die komt ws in de meterkast uit en als daar de telefoonaansluiting zit dan komt dat goed. Maar dat is niet het geval lees ik in je vraag ?

Als de flat al wat ouder is dan zal er ooit wel een telefoon aansluiting zijn geweest, nog eens goed zoeken of bij de buren vragen waar die kan zitten.

Dat is een trekdraad, een lege buis dus eigenlijk. Die komt ws in de meterkast uit en als daar de telefoonaansluiting zit dan komt dat goed. Maar dat is niet het geval lees ik in je vraag ?

Als de flat al wat ouder is dan zal er ooit wel een telefoon aansluiting zijn geweest, nog eens goed zoeken of bij de buren vragen waar die kan zitten.

dit is wel het geval. ik denk ook dat ie beneden in onze gezamelijke meterkast eruit komt en dat daar een verbinding moet worden gemaakt met de „echte“ telefoonkabel 👍 dit gaat dan hopelijk de monteur doen.

Reputatie 7
Badge +24

Dat is wel de vraag, of de monteur dat gaat doen. Hij gaat namelijk geen kabels door je muur trekken maar zal wel een kabel trekken naar je woning als dat kan. 

Wat is de situatie hier precies? Ik lees dat jullie een gezamelijke meterkast hebben, is deze woning ooit gesplitst? Of gaat het om kamers? En heb je al een bestelling bij ons? Nog belangrijker, is die aansluiting misschien al in gebruik door je buren? Of hebben de buren een eigen telefoonaansluiting?

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.