Beantwoord

Alleen wifi op Apple, niet op andere merken? Hoe los ik dat op?

  • 24 March 2022
  • 24 reacties
  • 175 keer bekeken

Beste forum,

sinds enkele dagen maken mijn Lenovo laptop, HP draadloze printer en het Somfy draadloos alarm geen verbinding met WiFi meer.

Mijn Apple telefoons en iPads wel !!! 
Heb al meermaals modus gereset , ook via kpn op afstand. De wifi snelheid is optimaal 120 download en 300 upload …

Heb reeds telefonisch contact gehad met de kpn service, maar konden mij niet helpen!

Lijkt mij toch echt een modem probleem … 

Graag een idee wat dit kan zijn.

mvg Maurice 

icon

Beste antwoord door Maurice Schrijer 27 March 2022, 17:23

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

24 reacties

Reputatie 7

Welke Experia/KPN Box heb je?

Expedia box V10

Reputatie 7

Hmmm, die had ik niet verwacht.

Heb je ook nog extra wifi toegangspunten en zo ja welke?

Reputatie 7
Badge +24

Ik lees meer topics waar de v10 laatste tijd voor problemen zorgt. Heeft dat ding toch weer een update gehad ofzo?

Ik heb een zo een kleine zwarte experia WiFi box erbij , maar die heb ik al uitgetrokken gehad.

Reputatie 7

Ik heb een zo een kleine zwarte experia WiFi box erbij , maar die heb ik al uitgetrokken gehad.

Die kleine zwarte Experia WiFi zorgt er wel voor dat de WiFi van de V10 uit gezet wordt en dat apparaten dus alleen nog met die Experia WiFi kunnen verbinden.

Ik weet niet of de WiFi van de V10 automatisch weer aan gezet wordt als je de Experia WiFi's loskoppelt. Ik heb een vermoeden van niet en dat je daarvoor de V10 ook even moet herstarten.

Heeft dat ding toch weer een update gehad ofzo?

Ik dacht van niet,Maar ik heb geen V10 dus weet het niet zeker..

@NHendriks weet dat vast wel.

Reputatie 7
Badge +21

De Apple's kunnen sowieso de 5 Ghz aan maar kan je Lenovo dat wel?
En ik denk je printer en je Somfy ook niet

Schakel de 5 Ghz op je V10 uit en alles zal werken.

Reputatie 7

Schakel de 5 Ghz op je V10 uit en alles zal werken.

Dat zou absoluut niet nodig moeten zijn en is ook zeer onwenselijk want je wilt uiteraard juist van 5GHz wifi gebruik maken.

In een dual-band wifi netwerk zouden 2.4GHz apparaten gewoon prima met de 2.4GHz wifi verbonden moeten kunnen worden. Dat dat met wifi toegangspunten van KPN niet altijd lukt (door belabberd werkende bandsteering) moet natuurlijk niet betekenen dat je daarom maar de 5GHz band uit zou moeten zetten.

Reputatie 7
Badge +21

Prima @wjb 
Als jij een beter idee hebt dan sluit ik me daar helemaal bij aan.

De 2.4GHZ en 5GHZ verschillende namen geven is toch de beste optie?

Reputatie 7

De 2.4GHZ en 5GHZ verschillende namen geven is toch de beste optie?

Klopt alleen lukt dat naar mijn weten niet meer op die Experia WiFi's.

Jammer dat KPN vaak die functie eruit sloopt...

Reputatie 7
Badge +24

De 2.4GHZ en 5GHZ verschillende namen geven is toch de beste optie?

Klopt alleen lukt dat naar mijn weten niet meer op die Experia WiFi's.

De Experia WiFi's hebben wel Extra WiFi nu. 

Als er een Experia WiFi in het spel is, dan heeft dit dus niks te maken met de WiFi op de Experiabox v10 (zonder a). Want dan staat de WiFi daar op uit. Klopt dat @Maurice Schrijer?

Is het lampje uit?

Het groene lampje van WiFi was uit… na de reder op afstand was dat weer aan. 

 

“Reset” 

Reputatie 7
Badge +24

Het groene lampje van WiFi was uit… na de reder op afstand was dat weer aan. 

Maar ... nu heeft u dus niet de Experia WiFi aangesloten? Toch?

De experia 10 V en de twee experia wifi zijn aangesloten. Het wifi lampje op het modem brandt ook groen..

Reputatie 7

De experia 10 V en de twee experia wifi zijn aangesloten. Het wifi lampje op het modem brandt ook groen..

Dat hoort niet, de wifi van de V10 hoort uit te staan nadat de Experia WiFi's aangesloten worden.

Nogmaals alles gereset , ingelogd op modem. Zelfde probleem! 

Daar staat bij wifi: 2,4Ghz & 5Ghz.

WiFi globale config  

2,4Ghz auto(1,6 or 11)

5Ghz auto 

 

 

Reputatie 7

Nogmaals alles gereset , ingelogd op modem. Zelfde probleem! 

Daar staat bij wifi: 2,4Ghz & 5Ghz.

WiFi globale config  

2,4Ghz auto(1,6 or 11)

5Ghz auto 

Kan je eens een screenshot posten?

 

Wonderbaarlijk, maar uit het niets werkt de WiFi weer zoals vanouds….

Meermaals gereset en toen een dag niets gedaan, en nu werken alle apparaten weer. 
iedereen bedankt voor de reacties..

Reputatie 7
Badge +13

Wat fijn dat alles weer werkt @Maurice Schrijer, hopelijk blijft het nu ook goed werken 😁