Beantwoord

Analoog naar DAB+

  • 13 May 2020
  • 2 reacties
  • 5344 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 0 reacties

Hallo beste Forum,

Ik zie dat men voor autoradio's wel een ombouw kan leveren van Analoog naar DAB+ is dit voor mijn Harman Kardon TD 911 A ook mogelijk?

m.vr.gr. Harm

icon

Beste antwoord door Noordzee 13 May 2020, 16:30

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @H63 ,

Ik lees op internet dat dit mogelijk is voor FM-tuners : 

De toekomst van de radio is digitaal. FM-radio wordt afgeschaft en de standaard wordt DAB+.  Omschakelen heeft nu al z’n voordelen, maar het betekent niet dat je jouw oude radio de deur uit moet doen: DAB+ kun je gewoon integreren in je bestaande radio.

Upgraden met DAB+ 

Bij externe ontvangers is het simpel om DAB+ toe te voegen. De modules zijn doorgaans compact en je sluit hem bijvoorbeeld aan de AUX-ingang aan. Ook zijn er modules die je via USB of bluetooth koppelt.

Zo maak je bestaande cd-receivers, stereo’s, FM-radio’s of smartphones geschikt voor DAB+. Het enige waar je op dient te letten, is dat de ontvanger een interface heeft die compatibel is.

Het DAB+A-model van de Hongaarse firma DENSION is een goed voorbeeld van zo’n systeem. Het bijzondere ervan is dat de ontvanger via een app wordt bestuurd. Actieve antennes zijn los verkrijgbaar. Stroom krijgt de interface van de ontvangstmodule.
Andere oplossingen zijn vaak uitgerust met een kleine display en toetsen.

Meer info : 

https://magazine.teufelaudio.nl/dab-radio-integreren-zo-simpel-is-het/

 

Maar wist je dat er ook honderden types DAB+-radio's te koop zijn ? Ook mooie modellen die je zo in jouw stereo-toren kunt plaatsen. Vermoedelijk werken die speciale tuners toch beter. 

Hier staan er een aantal :

https://www.radiowinkel.com/c-4407107/hifi-43-cm-radio-tuners/

 

 

Reputatie 4
Badge +5

En voor de duidelijkheid Kpn levert niet op fm 

radio en tv gaat via jou ontvanger thuis via internet via glasvezel en koper. Voor meer info over dab+   Klik hier voor meee info 

Reageer