Vraag

Annulering upgrade Telfort TFT naar KPN Hussel blijft maar lopen; LION team ongrijpbaar

  • 7 July 2021
  • 1 reactie
  • 88 keer bekeken

Ik ben al zo lang als Telfort in Nederland actief is klant (daarvoor nog Speedlinq) inmiddels is Telfort overgenomen door KPN. Op zoek naar een hogere snelheid kreeg ik het voorstel om mijn Telfort TFT 100mbit abonnement te upgraden naar een KPN Hussel 200mbit abonnement. Hiervoor moest wel de monteur langskomen, want er dient een extra lijn ingeschakeld te worden in de huisaansluiting. De monteur kwam op 15-06-2021 en deze constateerde al vrij snel dat een van de koperleidingen beschadigd is en er daardoor maar 1 lijn gebruikt kan worden, waardoor er maximaal 100 mbit mogelijk is. Een upgrade van mijn abonnement had dus geen zin.

De monteur heeft ter plaatse om annulering van mijn upgrade gevraagd bij KPN. Diezelfde dag zelf ook nog contact gehad met KPN om dit te laten annuleren. Op het moment dat de monteur hier was, is er “iets” omgezet bij KPN, waardoor er nu “KPN hussel” uit de muur komt en geen “Telfort TFT” meer. Hiervoor heeft de monteur de nieuwe Experia V10 box aangesloten. Hij gaf aan dat, zodra de upgrade geannuleerd is, ik mijn bestaande (eigen) Fritzbox 7590 weer zou kunnen aansluiten. Tot op heden werkt dit niet, omdat de upgrade nog steeds niet geannuleerd is. Gedurende ruim 3 weken heb ik nu elke paar dagen contact met KPN. Telkens hoor ik hetzelfde verhaal: “We sturen een ticket naar het LION team, zij de enige die dit kunnen regelen, ze zijn er mee bezig, maar we kunnen geen rechtstreeks contact met hen opnemen dus u dient af te wachten.” Ik denk dat er inmiddels 10 tot 15 “tickets” over mijn case bij  het LION team liggen, maar de annulering is nog steeds niet verwerkt. Het zou enkele uren tot maximaal 3 werkdagen duren. 

Hoe krijg ik dit ongrijpbare medium binnen KPN te pakken? Hoe moeilijk kan het zijn om een wijziging te annuleren; het omzetten van Telfort TFT naar KPN Hussel was met 1 telefoongesprek van de monteur geregeld.

Wie heeft een telefoonnummer, e-mailadres of bezoekadres van het LION team zodat ik contact kan krijgen over deze case. Ik vermoed dat mijn “geval” ergens vast hangt in het systeem der KPN en ik voor eeuwig zal zitten wachten op een annulering.

Ik wil weer gewoon terug naar mijn Telfort TFT, die deed het 10 jaar lang non-stop altijd perfect. 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @ClimdB, welkom hier. 

Ik heb meteen meegekeken. Ik zie inderdaad dat je al veel contact hebt gehad. Rechtstreeks contact met het LION team is helaas niet mogelijk. Mijn collega die het ingediend heeft zal terugkoppeling moeten geven. Afhankelijk van waar het probleem zit kan het even duren. Ik hoop dat het nu snel opgelost kan worden. Echter voor zover ik weet kan je niet meer terug vanaf de Hussel, maar dat is nog even afwachten op het LION team.

Verder is het niet zo dat jouw 7590 niet werkt. Deze krijg je zeker wel werkend. Deze staat nu nog op de Telfort instellingen. Als je deze aanpast naar de KPN instellingen werkt jouw FRITZ!Box ook gewoon.