Beantwoord

Audio usbaansluiting op tv ontvanger.

  • 16 October 2020
  • 12 reacties
  • 485 keer bekeken

Op de oude tv ontvanger zat een audio jackaansluiting. Op de Arris Vip 5202 zit alleen een usb aansluiting. Is die voor audio?

Zo ja dan zoek ik een tulp (rood en wit) naar usb.

 

Bedankt alvast

 

Gerben

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 22 October 2020, 21:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Hallo @G.J.B. , de USB aansluiting werkt niet.

 

Ik weet niet hoe ik aan die kabel kom.

Reputatie 7
Badge +24

Hi @G.J.B., welkom hier. 

Die USB aansluiting werkt inderdaad niet en heeft ook niets met geluid te maken. Op de nieuwe ontvangers zit een HDMI aansluiting en een Toslink/optische aansluiting. 

Wat probeer je precies aan te sluiten? Ik gok een extern geluidssysteem. Welke is dit precies? (Merk en modelnummer) Een foto van de achterkant van de aansluitingen zou ons enorm helpen om te kunnen adviseren. 

Ik hoor graag van je. 

Hoi Alex

Inderdaad het is een Sony sound system S-Master. Model STR-KS1000P. Ik heb de achterzijde gefotografeerd.

Bvd

 

Gerben

Reputatie 7
Badge +24

Ik kom op iets heel anders uit als ik op dat model zoek, eentje met HDMI ingangen die op jouw foto niet te zien zijn. 

Zou je een duidelijkere foto willen maken terwijl je daar recht voor staat? Vooral de ingangen met labels met IN erachter zijn van belang. 

Onderste toestel is de video

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Dankjewel. 

Ik zie dat je in ieder geval een ingang hebt voor een optische kabel, deze heb ik omcirkeld op de foto hieronder. Je kunt dus vanaf de ontvanger een optische kabel gebruiken om dit aan te sluiten op de Sony. 

Een andere optie is om zowel beeld en geluid vanaf de ontvanger via HMDI over te brengen naar je televisie, en dan vanaf je televisie met een optische kabel alles door te lussen naar de Sony. Dan moet je televisie wel een optische aansluiting hebben. Voordeel hiervan is dat het geluid van alle apparaten die aangesloten zijn op je televisie wordt doorgelust naar je Sony systeem. 

 

Bedankt Alex

Weer wat wijzer geworden.

Prettige avond

Gerben

Reputatie 7
Badge +24

Graag gedaan. Laat je het nog weten of het is gelukt?

Doe ik. Heb een kabeltje besteld.

:grinning:

Groet

Gerben

Hoi Alex

Hoerah hij doet het.

Thanks nogmaals.

Gerben

Reputatie 7
Badge +24

Hoi Alex

Hoerah hij doet het.

Thanks nogmaals.

Gerben

Top, graag gedaan.