Beantwoord

Automatisch aanvullen gebruikersnaam uitschakelen in Chrome

  • 31 December 2020
  • 4 reacties
  • 1242 keer bekeken

Op mijn Windows-7 desktop PC gebruik ik Google Chrome voor KPN Webmail.

Wanneer ik bij het inloggen, in het bovenste veld (Gebruikersnaam) de eerste letter van een bepaald woord intoets, wordt dit automatisch aangevuld.

Dit is in mijn geval hoogst ongewenst en ik wil die bepaalde Gebruikersnaam van mijn computer verwijderen. Hoe doe ik dat?

Ik heb ondertussen al heel wat geprobeerd maar het is me tot zover nog niet gelukt. Komt ook omdat de meeste raadgevingen over het Wachtwoord gaan en niet over de Gebruikersnaam.

Wie o wie kan mij helpen met het juiste antwoord?

icon

Beste antwoord door Loes_ 7 January 2021, 10:33

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 4
Badge +6

Hoi @DiedKaa, 

 

Sorry dat ik nu pas op je topic kan reageren. Het is momenteel erg druk dus vandaar. Goed dat je even aan de bel trekt. Ik heb even voor je gekeken en gelukkig kun je deze functie genaamd “automatisch aanvullen” in Chrome gemakkelijk uitschakelen. Volg de volgende stappen:

  • Open Chrome
  • Klik in de rechterbovenhoek op drie puntjes 
  • Vervolgens klik je op Instellingen.
  • Klik onderaan op Geavanceerd.
  • Ga naar Instellingen voor Automatisch aanvullen Zet deze Uit. Je kunt hier ook items verwijderen.

Ik hoop dat je hiermee verder kunt :)

Zie het antwoord op bovenstaande vraag, maar met dit antwoord lukt het mij niet een gebruikersnaam te verwijderen (Chrome nieuwste versie, Windows 11).  Op de KPN Webmail site, bovenste veld (voor gebruikersnaam/ e-mail adres) zijn, na het aanklikken van het  veld, twee van de vijf gegeven opties voor de gebruikersnamen niet correct (door helaas een keer verkeerd invullen) maar niet via instellingen Chrome  te verwijderen. Hoe is het wel mogelijk? Dank alvast

Reputatie 7
Badge +7

Zie:

https://pctipvandedag.nl/hoe-wis-je-auto-aanvullen-chrome

 

 

Beste Ernst-Jan,  dank voor je link. Het heeft (misschien)) gedeeltelijk gewerkt. Niet in Chrome (hier in WEBmail nog wel nog wel alle gebruikersnamen naar voren bij aanklikken veld; wel alle cookies, wachtwoorden etc gewist), daarom in Edge  geprobeerd (browser die ik meestal niet gebruik): hier komen wel alleen de drie gewenste gebruikersnamen naar voren. Zal er mee moeten leven, maar vreemd is wel dat KPN het alleen over veranderen/wissen wachtwoorden heeft, niet over de gebruikersnaam. Dank, Peter