Beantwoord

automatische incasso wordt niet afgeschreven?

  • 2 June 2020
  • 8 reacties
  • 696 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Beste Heer/Mevrouw, ik betaal mijn rekeningen altijd per automatische incasso. Nu zou mijn factuur van deze maand omstreeks 29 mei afgeschreven worden, maar dat is nog niet gebeurd en weet niet of dat nog gaat gebeuren? Kan het zelf overmaken maar dan bestaat de kans dat ik het 2x betaald hebt, misschien staat er iets fouts in mijn account? Ik hoor graag wat te doen. Bedankt alvast.

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 3 June 2020, 10:40

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @Niels26,

Goed dat je deze vraag stelt. De afschrijving staat gepland als ik jou verhaal begrijp omstreeks 29 mei, dus het kan ook daarna gebeuren. Ik verwacht zelf dat het deze week wel wordt afgeschreven. Wacht het deze week even af, mocht de incasso mislukken dan zul je altijd nog een mail of sms krijgen met het verzoek om zo snel mogelijk te betalen.

Is dit de eerste maand dat je betaald of ben je al langer aan het betalen via automatische incasso?

Reputatie 1
Badge

Ja klopt, op mijn factuur staat dat die omstreeks 29 mei wordt afgeschreven. Was natuurlijk net voor pinksteren, maar er staat ook nog geen melding voor morgen in mijn rabo bankierapp.  Normaal gebeurd het ook vaak op de dag dat ze vermelden. Ik gebruik al paar jaar gebruik van automatisch incasso. Bedankt voor je reactie.

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @Niels26,

Het kan soms even duren en ik verwacht echt dat het deze week wel wordt afgeschreven van je rekening. Als jij niks hebt veranderd dan zal de incasso gewoon zijn weg gaan vinden. Bij mij is het ook wel eens een dikke week na de geplande datum afgeschreven. Houd het deze week in de gaten. ;)

Mocht het onverhoopt toch niet lukken, dan zul je een SMS/Email krijgen met het verzoek via iDEAL te betalen. Je wordt niet direct geblokkeerd o.i.d. als er iets misgaat, KPN zal je meerdere malen herinneren.

Reputatie 1
Badge

Wederom bedankt voor je snelle reactie. Dan wacht ik het nog even af deze week, en anders betaal ik mijn rekening later via de sms of mail die ik krijg mocht onverwachts de incasso misgaan. Bedankt!

Reputatie 7

Ik heb hier gelijk even naar gekeken, Niels. Omdat je vorige week ook al een vraag stelde over je andere factuur. Die betaling is inmiddels binnen. Maar wat ik hier nu wel zie is dat door eerdere stornering nu ons rekeningnummer geblokkeerd is. Waardoor de machtiging voor automatische incasso is ingetrokken. Wat dus wil zeggen dat we deze factuur niet automatisch incasseren. Als ik het goed zie is er gisteren opdracht aangemaakt om een betaal e-mail naar je te sturen. Controleer even of je die hebt ontvangen. Zo ja, dan kun je de factuur handmatig betalen via kpn.com/betaalnu

Om de machtiging te herstellen, neem even contact op met je bank om de blokkering te laten verwijderen. Dan doe ik ondertussen hier alvast het verzoek om het mandaat te herstellen. Dan moet het vanaf je volgende factuur weer goed gaan met incasso's.

Reputatie 1
Badge

Bedankt voor je reactie. Vandaar dat ik dus geen incasso wordt afgeschreven. Ik heb nog geen betaalmail gehad, kan ik het bedrag dan gewoon overmaken via de kpn app? Ik zal straks even contact met mijn bank opnemen. Bedankt dat je erna gekeken heb

Reputatie 1
Badge

Heb de factuur betaald nu via mijn kpn app, moet vandaag of morgen wel weer zichtbaar zijn.

Reputatie 7

Top, dank voor je snelle actie. Ik check morgen even of het binnen is :)

 

Edit: 't is binnen