Beantwoord

Bandbreedte koperaansluiting te krap. 5G oplossing?

  • 29 January 2022
  • 22 reacties
  • 420 keer bekeken

Reputatie 2

Beste kenners,

Mijn maximale bandbreedte, 65mb, is met al dat thuiswerken en streamen van alles en nog wat bereikt. 
Opties die ik heb:

  1. Overstappen naar ziggo met hoge bandbreedtes 
  2. Inschrijven op delta fiber glasvezel. Gaat alleen door bij genoeg aanmeldingen.
  3. 5g modem

Omdat ik graag bij kpn zou willen blijven is De laatste optie mogelijk? Een 5g modem aanschaffen. Om zo iTV, en alle apparatuur hierop aan te sluiten?

alvast bedankt 

icon

Beste antwoord door Anonymous 30 January 2022, 08:37

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

22 reacties

Badge +19

Ik kan me eerlijk gezegt nauwelijks voorstellen dat 65 dit soort problemen geeft. Ik neem aan dat er zoveel mogelijk bekabeld gewerkt wordt. Of die je alles via wifi?

Met een 65Mbit/s verbinding moet je je goed kunnen redden, er lijkt me geen aanvullende snelheid nodig.

Ik neem aan dat je de snelheid bekabeld gemeten hebt.

Welke devices wil je tegelijk gebruiken en hoeveel bandbreedte zou dat verbruiken?

Reputatie 7
Badge +24

...

Reputatie 2

Ik kan me eerlijk gezegt nauwelijks voorstellen dat 65 dit soort problemen geeft. Ik neem aan dat er zoveel mogelijk bekabeld gewerkt wordt. Of die je alles via wifi?

Op iTV en Sonos na is alles via WiFi. Door het huis aangelegd met WiFi super punten van kpn.  Waar het ook voor bedoeld is. De dekking is overal perfect, van tot in het punt van mijn dak. 
 

Aangesloten zijn, iPhones , iPads, Mac books, spelcomputers, domotica. 
op het moment dat de volle bezetting thuis is gaat het aanzienlijk trager. Microsoft teams die geeft ook aan ‘check your netwerk’. 

Dus opzoek naar bandbreedte die via de telefoonkabel van kpn niet bereikt kan worden.

dus dacht misschien aan een 5g modem?

 

Reputatie 2

Met een 65Mbit/s verbinding moet je je goed kunnen redden, er lijkt me geen aanvullende snelheid nodig.

Ik neem aan dat je de snelheid bekabeld gemeten hebt.

Welke devices wil je tegelijk gebruiken en hoeveel bandbreedte zou dat verbruiken?

Op iTV en Sonos na is alles via WiFi. Door het huis aangelegd met WiFi super punten van kpn.  Waar het ook voor bedoeld is. De dekking is overal perfect, van tot in het punt van mijn dak. 
 

Aangesloten zijn, iPhones , iPads, Mac books, spelcomputers, domotica. 
op het moment dat de volle bezetting thuis is gaat het aanzienlijk trager. Microsoft teams die geeft ook aan ‘check your netwerk’. 

Dus opzoek naar bandbreedte die via de telefoonkabel van kpn niet bereikt kan worden.

dus dacht misschien aan een 5g modem?


Dus opzoek naar bandbreedte die via de telefoonkabel van kpn niet bereikt kan worden.

dus dacht misschien aan een 5g modem?

 

Via 4G/5G kan je T-mobile voor thuis kiezen,Maar dan kan je alleen TV kijken via digitenne/sattaliet/kabel tv only van ziggo.

Als ziggo beschikbaar is zal dat qua upload beter voldoen dan 4G voor thuis en dan kan je alles bij 1 aanbieder onderbrengen.

KPN zal niet zomaar een aanvullend product leveren. Met 65mbit moet je een keuze maken. Blijven of overstappen. Voor mij is 53mbit prima en ook ik krijg soms 'check je netwerk' in teams via een wifi verbinding maar ook met kabel. Op dat moment doe ik weinig andere zaken en zijn de kids naar school.

 

Hallo @mgoudapp , maak je al gebruik van pairbonding, zo ja, dan is dit je maximum haalbare snelheid.

Geen pairbonding, informeer eens of dat op jouw adres mogelijk is, dat kan de snelheid verdubbelen.

Een 4G modem verstrekt KPN alléén als je in een buitengebied woont en een zeer lage internetsnelheid hebt. Aan 1 voorwaarde voldoe je al niet, want je hebt een goede internetsnelheid.

 

Reputatie 2

Hallo @mgoudapp , maak je al gebruik van pairbonding, zo ja, dan is dit je maximum haalbare snelheid.

Geen pairbonding, informeer eens of dat op jouw adres mogelijk is, dat kan de snelheid verdubbelen.

Een 4G modem verstrekt KPN alléén als je in een buitengebied woont en een zeer lage internetsnelheid hebt. Aan 1 voorwaarde voldoe je al niet, want je hebt een goede internetsnelheid.

 

Bedankt voor de tip! KPN biedt pairbonding uit zichzelf niet aan. Ik ga er achteraan 👍

Mijn maximale bandbreedte, 65mb, is (...) bereikt. 

Wat is je abonnementssnelheid? Dat is overigens een tot snelheid.

Ik heb 50 / 5 maar krijg bekabeld 70:arrow_up:  / 30:arrow_down: en via wifi (2.4) is dat 32 / 25.

Reputatie 7
Badge +24

Op iTV en Sonos na is alles via WiFi. Door het huis aangelegd met WiFi super punten van kpn.  Waar het ook voor bedoeld is. De dekking is overal perfect, van tot in het punt van mijn dak. 
 

Aangesloten zijn, iPhones , iPads, Mac books, spelcomputers, domotica. 
op het moment dat de volle bezetting thuis is gaat het aanzienlijk trager. Microsoft teams die geeft ook aan ‘check your netwerk’. 

Dus opzoek naar bandbreedte...

Waarom is dat uw conclusie? Sluit uw laptop of pc eerst eens bekabeld aan. Het kan zomaar zijn dat het WiFi netwerk de beperkende factor is. Meer bandbreedte zal dan zinloos zijn.

Hallo @mgoudapp , maak je al gebruik van pairbonding, zo ja, dan is dit je maximum haalbare snelheid.

Geen pairbonding, informeer eens of dat op jouw adres mogelijk is, dat kan de snelheid verdubbelen.

Een 4G modem verstrekt KPN alléén als je in een buitengebied woont en een zeer lage internetsnelheid hebt. Aan 1 voorwaarde voldoe je al niet, want je hebt een goede internetsnelheid.

 

Bedankt voor de tip! KPN biedt pairbonding uit zichzelf niet aan. Ik ga er achteraan 👍

Hallo @mgoudapp pairbonding betekent een hogere snelheid en een hogere snelheid is meer kosten per maand, niet veel, maar toch.

 

Reputatie 2

Mijn maximale bandbreedte, 65mb, is (...) bereikt. 

Wat is je abonnementssnelheid? Dat is overigens een tot snelheid.

Ik heb 50 / 5 maar krijg bekabeld 70:arrow_up:  / 30:arrow_down: en via wifi (2.4) is dat 32 / 25.

Mijn abonnement snelheid is 65mb. WiFi geeft tussen de 50-55 door.

Reputatie 2

Op iTV en Sonos na is alles via WiFi. Door het huis aangelegd met WiFi super punten van kpn.  Waar het ook voor bedoeld is. De dekking is overal perfect, van tot in het punt van mijn dak. 
 

Aangesloten zijn, iPhones , iPads, Mac books, spelcomputers, domotica. 
op het moment dat de volle bezetting thuis is gaat het aanzienlijk trager. Microsoft teams die geeft ook aan ‘check your netwerk’. 

Dus opzoek naar bandbreedte...

Waarom is dat uw conclusie? Sluit uw laptop of pc eerst eens bekabeld aan. Het kan zomaar zijn dat het WiFi netwerk de beperkende factor is. Meer bandbreedte zal dan zinloos zijn.

 

Op dit heb ik geen ethernet aansluitingen op de verdiepingen Van mijn woning.

Mijn abonnement snelheid is 65mb.

Dat bedoel ik niet. KPN heeft geen abonnementen met 65 Mb/s.

Wel tot 50*, tot 100, tot 200 op koper.

*bij voldoende bandbreedte krijg je bij het tot 50 abonnement zelfs maximaal 70.

Als je nu dus een download van 65 heb kan het dus zijn dat je een 50 Mb/s abonnement hebt…. Als je DSL echter 100 Mb/s kan leveren…..

Of je nu sneller internet kunt krijgen kun je zien in je MijnKPN account.

Kan je niet sneller krijgen dat is de enige mogelijkheid naar de coax aanbieder, meestal Ziggo. Want alle andere providers leveren ook via het (koper)netwerk van KPN NetwerkNL.

Reputatie 7
Badge +10

Hallo @mgoudapp , maak je al gebruik van pairbonding, zo ja, dan is dit je maximum haalbare snelheid.

Geen pairbonding, informeer eens of dat op jouw adres mogelijk is, dat kan de snelheid verdubbelen.

Een 4G modem verstrekt KPN alléén als je in een buitengebied woont en een zeer lage internetsnelheid hebt. Aan 1 voorwaarde voldoe je al niet, want je hebt een goede internetsnelheid.

 

Bedankt voor de tip! KPN biedt pairbonding uit zichzelf niet aan. Ik ga er achteraan 👍

Hallo @mgoudapp pairbonding betekent een hogere snelheid en een hogere snelheid is meer kosten per maand, niet veel, maar toch.

 

Dat is niet perse waar.

65 Mbit is blijkbaar de maximale snelheid. Als de vraagsteller een 100 Mbit abonnement heeft en er nog geen pairbonding is toegepast (maar het technisch wel kan) wordt het dus niet duurder. Abonnement blijft hetzelfde.

Als de vraagsteller nu nog een 50 Mbit abonnement heeft wordt het inderdaad wel iets duurder.

@mgoudapp als je op www.kpn.com kiest voor Internet en je adres invoert, wat staat er dan een stukje naar beneden als maximaal haalbare snelheid?

 

Reputatie 2

Hallo @mgoudapp , maak je al gebruik van pairbonding, zo ja, dan is dit je maximum haalbare snelheid.

Geen pairbonding, informeer eens of dat op jouw adres mogelijk is, dat kan de snelheid verdubbelen.

Een 4G modem verstrekt KPN alléén als je in een buitengebied woont en een zeer lage internetsnelheid hebt. Aan 1 voorwaarde voldoe je al niet, want je hebt een goede internetsnelheid.

 

Bedankt voor de tip! KPN biedt pairbonding uit zichzelf niet aan. Ik ga er achteraan 👍

Hallo @mgoudapp pairbonding betekent een hogere snelheid en een hogere snelheid is meer kosten per maand, niet veel, maar toch.

 

Dat is niet perse waar.

65 Mbit is blijkbaar de maximale snelheid. Als de vraagsteller een 100 Mbit abonnement heeft en er nog geen pairbonding is toegepast (maar het technisch wel kan) wordt het dus niet duurder. Abonnement blijft hetzelfde.

Als de vraagsteller nu nog een 50 Mbit abonnement heeft wordt het inderdaad wel iets duurder.

@mgoudapp als je op www.kpn.com kiest voor Internet en je adres invoert, wat staat er dan een stukje naar beneden als maximaal haalbare snelheid?

 

Zo juist bericht van kpn dat ik reeds pair bounding gebruik. Zonder is 34Mb, met 65mb. Gaat nooit meer worden.

Reputatie 7
Badge +10

Nee, dat wordt pas meer als er glasvezel gaat worden aangelegd.

Helaas, dan is er binnen het xDSL netwerk geen mogelijkheid meer.

Reputatie 7
Badge +24

Op dit heb ik geen ethernet aansluitingen op de verdiepingen Van mijn woning.

Dan word het tijd om daar voor te gaan zorgen.

Iets met 4G of 5G erbij is onmogelijk. Dat doet KPN alleen in bepaalde gebieden waar voldoende ruimte is op het mobiele netwerk en waar er bekabeld maar 10 mbit gehaald kan worden ofzo. De precieze grens weet ik niet. Maar bij 65 mbit ga je echt geen 4G modem erbij krijgen in iedergeval. 

Reputatie 2

Nee, dat wordt pas meer als er glasvezel gaat worden aangelegd.

Helaas, dan is er binnen het xDSL netwerk geen mogelijkheid meer.

Bedankt voor het meedenken in ieder geval. Kpn gaat geen glasvezel aanleggen. Dus wordt overstappen helaas. Ga beginnen met m’n mailadressen om te hangen naar de cloud.

Even voor de zekerheid:Je moet dan wel kiezen voor een provider die op een ander netwerk levert,In dit geval dus ziggo of T-mobile 4G voor thuis(waarbij ook een los tv abbo nodig is,Digitenne,kabeltv etc).

Overstappen naar een andere provider die ook op koper levert is in dit geval zinloos.

Reputatie 2

Even voor de zekerheid:Je moet dan wel kiezen voor een provider die op een ander netwerk levert,In dit geval dus ziggo of T-mobile 4G voor thuis(waarbij ook een los tv abbo nodig is,Digitenne,kabeltv etc).

Overstappen naar een andere provider die ook op koper levert is in dit geval zinloos.

Bedankt voor het meedenken.