Vraag

Bekabeld internet, WIFI en TV werken niet

  • 26 April 2024
  • 4 reacties
  • 78 keer bekeken

Hallo, wij hebben 2 PC's die allebei aangesloten zijn op een router. Vanochtend had 1 PC opeens geen internet verbinding meer. De andere PC werkte prima, ook WIFI en TV werkte prima.

Ik dacht eerst dat het aan de router lag. De router even van het stroom afgehaald, maar daarna was er geen WAN verbinding meer naar de router, dus nu hadden beide PC's geen internet.

Toen heb ik de stroom van het modem (KPN Box 12) afgehaald, maar nu doet niets het meer. Geen bekabeld internet, geen WIFI en geen TV meer.

De TV geeft error DBL-307 aan, dat de software niet gedownload kan worden via de TV ontvanger.

Ik heb de modem gereset aan de achterzijde, door met een tandenstoker het reset knopje een tijdje in te drukken, maar dat heeft niet geholpen. Daarna heb ik één van de PC's direct aangesloten op het modem. Toen ben ik naar mijnmodem.kpn gegaan, ingelogd en heb ik via Instellingen - Systeem het modem gereset, maar dat hielp ook niet.

Bovenaan de pagina van mijnmodem.kpn staat ook een melding in het rood dat er momenteel geen actieve internet verbinding is, dat er mogelijk onderhoud is of dat het apparaat niet goed aangesloten is. Ik heb alle kabels nagekeken en alle kabels zitten goed vast.

Het resultaat bij het herstarten/resetten is steeds hetzelfde:

1) Het Power lampje brandt ongeveer 30 seconden rood en gaat dan uit.
2) Het Internet lampje begint langzaam groen te knipperen.
3) Meteen daarna gaat het Power lampje groen branden.
4) Het Internet lampje begint sneller groen te knipperen.
5) Het WIFI lampje begint groen te branden.
6) Het TV lampje blijft uit.

Bekabeld internet, WIFI en TV werken niet. Ook heb ik de stroom van het glasvezel kastje afgehaald, maar dat heeft ook niet geholpen. De Power en Connection lampjes branden groen op het glasvezel kastje.


4 reacties

Probleem is opgelost.

Een paar minuten nadat ik dit topic gestart had, zag ik dat er een KPN busje bij de buren stond. Ik heb de monteur aangesproken die meteen het glasvezel kastje vervangen heeft en nu werkt alles weer.

Reputatie 4
Badge +4

Hi @RobV8, wat toevallig dit! Aan je verhaal te horen ben ik die monteur geweest. In Roermond toch? Gelukkig werkt alles weer! Ook nadat ik weg was 😉

Ja, dat klopt. Het was keurig en snel opgelost. Ontzettend bedankt, DaveA.

Reputatie 7
Badge +13

Wat fijn dat @DaveA je dan meteen heeft kunnen helpen @RobV8 en dat alles weer goed werkt! Mooi dat het zo kon worden opgelost! Post gerust nog eens een topic als we iets voor je kunnen doen Rob!

Reageer