Bekabelde en wifi verbinding met Experia Box V10A valt meerdere keren per dag weg.

  • 10 November 2020
  • 24 reacties
  • 360 keer bekeken

Hallo, sinds enkele dagen ondervindt ik dit probleem ook. Alle apparaten blijven verbonden met wifi, maar geen internet.. Ook de bekabelde apparaten hebben dan geen verbinding. Tv doet het wel gewoon. 

Na reset van router gaat het weer even goed. Ben nu dagelijks minimaal 2 a 3 keer per dag aan het resetten. Lijkt mij niet de bedoeling. Graag een oplossing aub? 

*Admin: Afgesplitst en eigen topic aangemaakt. 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

24 reacties

Badge +19

Dat hoort niet natuurlijk? Welke experiabox heb je? Wat gebeurt er met de lampjes bij uitval? Wat hangt er allemaal aan de experiabox? Gebruik je draadloze verbindingssets of andere dingen die data versturen via het electriciteitsnetwerk?

@Joep1965 de experiabox v10A met een bekabeld aangesloten Wifi extender van kpn. De tv in de woonkamer is bekabeld en gebruik voor een ruimte waar geen kabel beschikbaar is de draadlozeverbindingset. Heb dit nu aantal maanden zo zitten. Bij de start wat verbindingsproblemen met Wifi gehad maar werkte de laatste tijd prima tot vorige week. Nu valt telkens de internetverbinding weg. Blijf wel verbonden met wifi. Na reset is alles weer in orde..   

 

Badge +19

Fijn dat je het zo goed omschrijft. En dan zie ik draadloze verbindingsets.  En eigenlijk wist ik dat al gezien dr problematiek. Zou je willen testen zonder de draadloze verbindingsets? Haal ze er uit en reset de experiabox.  Kijk het zo een paar dagen aan. Vrijwel zeker geven die problemen.  En dan zeg jij maar het heeft altijd goed gewerkt en dat kan best kloppen.  Maar een niet goed werkende ledlamp of dimmer of telefoonoplader kan die dingen verstoren. Probeer het even zonder en laat even weten hoe dat afloopt.

Hoi @Joep1965, na jou bericht de draadloze verbindingset losgekoppeld. Gisteren geen problemen gehad, maar zojuist weer gewoon moeten resetten om toegang tot het internet te verkrijgen. Dus ben huiverig voor de oplossing. Inmiddels die verbindingset weer aangesloten om te kijken hoe het nu verder gaat. Heb nog een andere vraag. … ik heb een wifi extender van KPN, deze is bekabeld aan de router verbonden. Maar ik vindt het bereik van deze extender heel laag. Als ik er 2 meter vandaan ben dan geeft hij al geen signaal meer. Kan ik daar nog iets aan doen?

Reputatie 7
Badge +17

ik begrijp dat het modem regelmatig gereset wordt. Gaat het dan om alleen de stroom er af of wordt er een harde reset gedaan? Daarnaast vroeg ik me af of ook al eerder de NT (het glasvezel kastje) al eerder meer dan 2 minuten lang stroomloos is geweest. Mocht het probleem nog spelen kan je het dan laten weten? Dan pakken we het verder op. Wat de wifi versterker betreft, 2 meter is inderdaad niet genoeg in een normale situatie. Welk type versterker betreft het?

@Bram_ dank voor je reactie. Reset betekend bij mij stroom eraf, wachten en er weer op. Krijg vaak de melding dat IP niet opgehaald kan worden, misschien heb je daar wat aan. Ik woon gelijkvloers in woning van 130 m2. Meter kast aan de ene kant van de woning. Werkplekken aan de andere kant. Verder in de buurt van de werkplekken een experia externder (witte versie) bekabeld aangesloten. Maar die heeft zeer slecht bereik. (Naar mijn idee) staat tegen achtergevel. Als ik buiten bij die gevel sta ,pqkt ie praktisch niets op. NT kastje nooit aangeweest. Hebbie nog tips!....(?)

Reputatie 7
Badge +17

Zou je in dat geval een keer de NT meer dan 2 minuten stroomloos kunnen maken en de harde reset doen zoals aangegeven bij stap 2? Het mooist is ook even de wifi versterker stroomloos te laten gedurende de komende paar dagen. Laten we even kijken of daarmee in ieder geval het uitvallen van het modem zelf is verholpen. Dan hebben we voldoende informatie om verder mee te werken. 

@Bram_ Inmiddels de NT stroomloos gehad, en de harde reset gedaan. Echter liep hij na de reset vast. Heb toen gebeld met de serviceafdeling. Inmiddels is dat opgelost en werkt alles weer, helaas moet ik nog steeds af en toe de modem resetten. (ook vanmorgen nog). Daarnaast blijf ik vinden dat de Experia Wifi Extender (bekabeld aangesloten) weinig bereik oplevert. Kan dit zijn omdat een wat ouder model is? (de witte) Kan ik deze niet omruilen voor 2 Wifi punten die jullie nu aanbieden? Wellicht dat het probleem qua bereik dan opgelost is. Hoor graag van je.

Badge +19

Je weet dat je handmatig moet aanmelden bij die witte versterker?

Vertel?

Badge +19

Dit is geen mesh systeem.  Je mobiel schakelt dus niet naadloos over van het ene Wi-Fi punt naar het andere.  Stel jij zit in de woonkamer en je bent verbonden met het modem. Je loopt naar boven waar de witte staat.  Dan schakelt je mobiel niet over naar de witte. Dan zal je handmatig moeten switchen. Pas als de verbinding verbroken is met het eerste Wi-Fi punt dan gaat je mobiel zoeken en dan logt ie vanzelf in. Doe je zelf een plezier en vervang die witte door de zwarte versterkers. 

@Joep1965  Dank voor je reactie. Ik overweeg al een tijdje om die witte extender te vervangen. Is de zwarte wel een Mesh Systeem? geldt dit ook voor de WIFI punten die de KPN aanbied?

Badge +19

Als je al kabels hebt liggen ga dan voor die kleine zwarte versterkers.  Ze zijn echt goed. Bij slecht Wi-Fi krijg je ze gratis via de Wifimanager 

@Joep1965 , dank, even voor de duidelijkheid, zijn dat die experia wifi versterkers, zoals ik nu al heb (witte) alleen dan in het zwart of bedoel je andere? Voor wat betreft de wifimanager, dat werkt bij mij niet. Op de een of andere manier geeft hij aan dat mijn producten niet zijn gekoppeld aan Mijn KPN. Echter is alles gekoppeld en heb ik daar ook van KPN een mail van gehad. @Bram_ zou jij ervoor kunnen zorgen dat deze kleine wifi versterkers waar Joep1965 het over heeft naar mij worden opgestuurd. Ben nu al vanaf mei bezig met deze kwestie en ben er wel een beetje klaar mee! 

Badge +19

Ik heb het inderdaad over deze.

 

Correctie op eerder bericht. Ik zie dat de Experia Wifi versterkers beide bekabeld moeten worden aangesloten. Ik heb echter maar 1 bekabeld punt. Wellicht zijn de Wifi Punten (ronde) dan een betere optie?

 

Badge +19

Waar heb je dat punt?

Aan de andere kant van de woning tov de meterkast. In een kamer. (hier is geen TV ontvanger aktief)

De wifi gaat ook om de achterzijde van de woning. Woon in een woning waar alles begane grond is. (130M2) In de buurt van de meterkast is de wifi prima, hoe verder ik in de woning kom, neemt deze drastisch af.  Vandaar de huidige Witte experia versterker, maar dat werkt niet fijn. Wil dat alles naadloos aansluit. Zou ik er aan 1 ook genoeg hebben? Gaat om het laatste stuk?

 

Badge +19

Lastig om er een beeld bij te krijgen voor mij. Hoeveel aansluitpunt heb je totaal? Woonkamer en die kamer achter?

Ik zal het even beter verwoorden.

Ik heb in elke kamer een aansluitpunt (3 slaapkamers en woonkamer), in 2 slaapkamers en woonkamer is TV aangesloten. in 1 slaapkamer staat nu mijn Experia extender. (de laatste wil ik eventueel vervangen voor die kleinere) en dan gebruik maken van de meshtech…..Dat is beter toch?

Hopelijk is dat dan opgelost.


Verder blijf ik nog steeds elke dag een restart te moeten doen van de router omdat TV ineens niet meer verbonden is, WIfi is dan ook weg. Na restart werkt alles weer. Wat kan hier aan gedaan worden.

Dank @Joep1965 voor al je info en hulp.

 

@Bram_ Wordt het niet een tijd dat KPN met een degelijke oplossing komt? Voor probleem 2x Kleine experia wifi opsturen? En voor uitvallen van Signaal en restartissue, weet ik de oplossing niet.

Zoals al eerder aangegeven ben ik al een tijd klant, maar heb nog nooit zoveel problemen gehad als in dit nieuwe contract. (na verhuizing):rage:

Badge +19

Neem er 2. Dan heb je incl modem 3 Wi-Fi punten in huis. Zet er 1 naast de tv ontvanger in de woonkamer.  De kabel die nu in de ontvanger zit doe je in de experia wifi's en met het korte kabeltje verbind je de ontvanger met de experia wifi.  Die heeft namelijk 2 poorten.  De 2de doe je ipv de witte. Nou echt dan moet je overal goed wifi hebben. Dan nog een advies. Gebruik geen draadloze verbindingsets.  Werk met kabels en een switch.  Bij voorbeeld deze Switch Vaak is het uitvallen van het modem toch een thuisnetwerkdingetje. Een niet goed gemonteerde stekkertje aan de utp kabel kan ook storingen geven. Loop alles een keer goed na. 

@Joep1965 , klinkt goed. Ik zal alles nog eens nalopen. Dank voor je advies. (zeer welkom)

@Bram_ Hoor graag van je wanneer ik 2 van die Kleine Experia Wifiextenders kan ontvangen? (zie bovenstaande gesprek met @Joep1965. Lijkt me wel zo fair in het kader van SUPERGOEDE WIFI VIA KPN.

Thanks in advance.

Reputatie 7
Badge +24

@Ray1975 de problemen met een steeds vastlopende Experiabox en tv wat dan niet meer werkt lijken toch heel erg op problemen veroorzaakt door draadloze verbindingsets. Je zou er goed aan doen om die adapters allemaal uit het stopcontact te halen, los te koppelen van je apparatuur en voor langere tijd op te bergen ergens in een doos ver weggestopt achterin een kast waar je bijna nooit in komt.

En dan eerst eens je huidige problemen proberen op te lossen. Met WiFi en tv.

Badge +19

Je komt niet eerder van me af voordat ik zeker weet dat je wifi naar wens is:wink:  graag gedaan en je roept maar als je hulp nodig hebt als je de experia wifi's hebt.