Beantwoord

Wifi Experiabox V10 valt elke dag meerdere malen weg

• 24 januari 2020
  • 5 reacties
  • 91 keer bekeken

Reputatie 2

Hallo allemaal,

Ik open maar even een nieuw topic, elke dag sinds een week of 2 valt het internet weg, zo'n paar minuten telkens en dat paar keer per dag. We blijven allemaal wel verbonden met de router/wifi maar geen internet en de tv blijft wel gewoon werken.

Ik heb al wat resets en factory reset op de experiabox gedaan maar het probleem doet zich nog steeds voor. 2.4GHz en 5GHz staan allebei apart aan.

V1.01.00T03.7V3

Dit probleem hebben wij in de afgelopen anderhalve 2x gehad, een periode van 3 maanden dat het goed ging en de laatste periode van 8 maanden tot 2 weken terug dat het goed ging.

De vorige keer zaten er enorm veel storingen op de lijn als ik het mij goed herinner, dat heeft de monteur verholpen.

Hopelijk word dit wel snel voor eens en altijd verholpen want dit kan echt niet zo langer..

icon

Beste antwoord door Sanne_M 26 januari 2020, 17:47

Hoi Neal! Goed dat je hier een nieuw topic voor start. Ik zie inderdaad dat de verbinding met de Experiabox vandaag drie keer is weggevallen, maar als je hem vandaag een aantal keer herstart of gereset hebt kan dit het wegvallen ook verklaren. Verder kan ik vooralsnog geen fouten in de verbinding vinden. Valt alleen de wifi uit? Of de bekabelde internetverbinding nu ook? Ik heb het eerdere topic met Erwin doorgelezen en ik zie dat de DVS af en toe roet in het eten kon gooien. Heb je die ook weer stroomloos gemaakt en opnieuw aan te sluiten? Ik ben benieuwd of het dan weer goed gaat. Zo nee, wil je dan kijken of het FTU herstarten helpt? Ik hoop dat we nu een permanente oplossing vinden, zeker als het 8 maanden lang goed is gegaan. 

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 5
Badge +7

Hoi Neal! Goed dat je hier een nieuw topic voor start. Ik zie inderdaad dat de verbinding met de Experiabox vandaag drie keer is weggevallen, maar als je hem vandaag een aantal keer herstart of gereset hebt kan dit het wegvallen ook verklaren. Verder kan ik vooralsnog geen fouten in de verbinding vinden. Valt alleen de wifi uit? Of de bekabelde internetverbinding nu ook? Ik heb het eerdere topic met Erwin doorgelezen en ik zie dat de DVS af en toe roet in het eten kon gooien. Heb je die ook weer stroomloos gemaakt en opnieuw aan te sluiten? Ik ben benieuwd of het dan weer goed gaat. Zo nee, wil je dan kijken of het FTU herstarten helpt? Ik hoop dat we nu een permanente oplossing vinden, zeker als het 8 maanden lang goed is gegaan. 

Reputatie 2

Dag Sanne, 

Fijn dat je even reageert!;)

Elke keer dat de wifi wegvalt, niet de verbinding (chrome geeft ook aan "host vaststellen") doe ik via het modem een reset, dan hebben wij binnen een minuut weer wifi.

Ik heb nog niks met de dvs gedaan, dat ga ik morgenochtend even doen, mocht dat niet werken, ga ik dat met de Ftu proberen en dan laat ik het even weten hoe dat gaat.

Ja dat zou erg fijn zijn, het ging een tijdje goed dus moet permanent te regelen zijn.

Reputatie 5
Badge +7

Check. Ik hoop dat of de DVS of het FTU voor de oplossing hebben gezorgd. :fingers_crossed_tone1: Laat je me je bevindingen weten? Ik wacht vol spanning af! 

Reputatie 2

Ik heb ze beiden van de stroom af gehaald voor een tijdje, dat heeft geholpen want wij merken geen problemen meer sinds maandag. Even afkloppen! Mocht er weer iets aan de hand zijn, meld ik dat weer.

Bedankt Sanne!!

Reputatie 5
Badge +7

Ik klop met je mee en ik hoop dat het nu echt stabiel blijft. :slight_smile:  Als het weer voor 8 maanden stabiel is kun je (mocht de verbinding toch weer gaan stotteren) deze zelfde stappen herhalen. Mochten die niet meer werken, dan weet je me te vinden! Ik hoop uiteraard dat het niet nodig is. :grimacing:  Graag gedaan en alvast een heel fijn weekend gewenst! 

Reageer