Beantwoord

Beloftes worden niet nagekomen inzake WIFI

  • 11 February 2020
  • 34 reacties
  • 474 keer bekeken

Beste lezer.

 

Hierbij beschreven ontvangt u mijn problematiek met KPN.

 

Sedert 1,5 jaar hebben wij KPN compleet. Van meet af aan hebben wij problemen ondervonden met onze WIFI binnenshuis. Hiervoor heeft de KPN al eens 2 zwarte WIFI versterkers opgestuurd. Deze heeft KPN later vervangen door 2 draadloze (exact hetzelfde model) witte varianten die draadloos hun werk zouden verrichten, toe te sturen. Ze werkten geen van beiden.

 

Een vriend heeft speedtesten gedaan omdat wij (ontvangen chromecast, onderdeel van het contract, na veel 5-en en 6-en) geen TV boven konden kijken en vrijwel nergens WIFI hadden. Hij suggereerde om bij een KPN winkel te vragen of double bonding mogelijk is.

 

Welnu, wij zijn 1 februari bij uw vestiging in Leidschenveen geweest en deze adviseurs hebben een ticket aangemaakt omdat wij ons een verhoging van de internetsnelheid hebben laten adviseren en daar totaal geen gebruik van hebben kunnen maken. Op de ticket staat vermeld hoe om te gaan met restitutie. Tot op heden heb ik nog niets mogen vernemen.

 

Op 5 februari komt de monteur langs, deze constateert een voldoende aanvoer in de experiabox V10 maar ziet tegelijkertijd dat er vrijwel nergens ontvangst is in huis op basis van WIFI. Boyke is een monteur van Volker Wessels en gaat ten rade bij zijn voorman, deze heeft op zijn beurt contact met de afdeling SAFE/SAVE van KPN, samen besluiten ze dat er een nieuwe afspraak gemaakt moet worden voor het installeren van superWIFI omdat het ticket niet hiervoor akkoord is. Boyke geeft aan dat hij alle materialen in de auto heeft en ook de tijd daarvoor nog heeft. HET MAG DUS NIET. Tegelijkertijd is aangegeven door de contactpersoon van SAFE/SAVE dat ik die dag om 13.00 teruggebeld ga worden voor het maken van een afspraak. Dit gebeurt niet en daarom bel ik met de klantenservice om te vragen waarom dat niet is gebeurd. De klantenservice geeft aan dat hier 48 uur voor in acht genomen dient te worden. Ik vraag aan de medewerkster van de klantenservice wanneer deze tijd is verstreken. Dit is 7 februari om 11.00.

 

7-2 11.30 bel ik maar weer met de klantenservice want de voorgaande afspraken worden wederom niet nagekomen. 1000x excuses en veel bla bla later wordt mij toegezegd dat er op maandag 10 februari om 08.00 (ik ben de eerste aan de beurt) een WIFI monteur zal komen. Dit tijdstip omdat ik heb aangegeven dat ik wederom een extra halve dag vrij moet nemen en ik die middag voor een revalidatietraject (12.30) in den Haag moet zijn. Tevens heb ik met deze medewerkster afgesproken dat ik op dinsdag in de ochtend een evaluatiegesprek met haar zou hebben.

 

Maandag 10 februari ben ik om 09.15 maar gaan bellen waar de afgesproken monteur blijft. Gedurende dit gesprek en vaak de zin “ik begrijp dat het vervelend is” en “ik deel uw ongenoegen etcetera” belt dezelfde monteur van een week daarvoor aan, het is Boyke!!!!! Ik ben al helemaal blij want deze monteur weet van de hoed en de rand. Hij vraagt gelijk, heb je KPN aan de telefoon? Ik knik, Boyke geeft aan dat hij de medewerkster wil spreken. Boyke steekt gelijk van wal en geeft aan dat er reeds een conclusie was getrokken een week eerder en dat de afdeling SAFE/SAVE toestemming heeft gegeven om superWIFI te installeren zonder kosten voor ondergetekende. Boyke verbaasde zich over een andere werkorder als ook dat ik niet conform afspraak was gebeld een week eerder om 13.00.

 

Nu zijn er 2 gammele kastjes geplaatst, WIFI doet het redelijk doch op zolder nog immer niet voldoende om een chromecast te laten bufferen. Bovendien moest ik zelf de wachtwoorden nog eens instellen met behulp van jullie klantenservice omdat Boyke de montage al had afgemeld. Hij heeft het uitgelegd doch klopte de volgorde niet. Met andere woorden, gisteren bijna een uur met een technicus van KPN gesproken om alles goed te laten werken.

BOVENDIEN MOET IK € 45,00 BETALEN VOOR IETS WAT VANAF HET AFSLUITEN VAN HET CONTRACT HAD DIENEN TE WERKEN??????????????Ik heb ONDER PROTEST DIENEN TE TEKENEN.

 

Vandaag zou er gebeld worden door de dame (klantenservice), je raad het al, na zelf te hebben moeten bellen  belt de medewerkster om 16.50. Ze weten daar niet eens dat ik geen ADSL lijn heb maar een VDSL, ik heb moeten praten als brugman om de dame in kwestie te overtuigen van mijn voeding door KPN. Afijn, ze heeft contact gezocht met SAFE/SAVE wat de mogelijkheden zijn, hier heb ik 35 minuten voor in de wacht gestaan…..

Het voorstel, men is het eens met de 1e monteur dat uitsluitend de superWIFI uitkomst gaat bieden voor onze situatie, maar kunnen daar niets mee omdat blijkbaar deze kastjes uit China mijn eigendom zullen gaan worden. Dit wil ik niet eens, maar goed. Financieel stellen ze me voor om € 199,00 te veranderen in € 149,00. Als het inderdaad werkt wil KPN dan nog een creditering doen van nog eens € 50,00. Op mijn reclame dat ik ook nog eens voor de kabeltjes moet betalen (€ 45,00) inclusief basis WIFI-versterkers wil men ook nog over nadenken.

 

KORTOM: DE BELOFTE DAT JE OVERAL IN HUIS GOEDE WIFI KRIJGT VAN KPN IS EEN VALSE.

 

Wat kan ik nu nog behalve mijn compleet/hussel opzeggen?

icon

Beste antwoord door richard1965 13 February 2020, 15:48

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

34 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Zijn de versterkers bekabeld aangesloten? Echt bekabeld, zonder draadloze verbindingsset / adapters / Devolo's?

Badge +19

Misschien moeten we eerst eens bij het begin beginnen. Wat zegt deze site over de te behalen snelheid https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/ en welke snelheid meet je bekabeld?

Reputatie 7

Financieel stellen ze me voor om € 199,00 te veranderen in € 149,00.

En dan te bedenken dat die "Super"WiFi's voor iedereen €149,- kosten.

 

Zijn de versterkers bekabeld aangesloten? Echt bekabeld, zonder draadloze verbindingsset / adapters / Devolo's?

De versterkers zijn keurig aangesloten door een WIFI-monteur :-)

Uiteraard bekabeld aangesloten en daarna kreeg ik de factuur van € 45,00 gepresenteerd. Wat een service zeg, 1,5 jaar nagenoeg geen WIFI gehad, wel betaald, grrrrrr

Financieel stellen ze me voor om € 199,00 te veranderen in € 149,00.

En dan te bedenken dat die "Super"WiFi's voor iedereen €149,- kosten.

 

Goh, dit had ik dus niet eens gezien………. FOP de POP dus

Misschien moeten we eerst eens bij het begin beginnen. Wat zegt deze site over de te behalen snelheid https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/ en welke snelheid meet je bekabeld?

Dat weet KPN niet eens, die beweren ineens dat ik slechts 13MB geleverd kan krijgen. KPN beweert bij hoog en bij laag dat ik een ADSL verbinding heb in plaats van VDSL hahaha. Er komt in de V10 120MB binnen (gemeten door de monteur), nu bekabeld op sommige kamers gelukkig tussen de 40MB en 55MB. Op zolder dus niet (12MB), terwijl hier recht onder een 2e versterker bekabeld is geplaatst. De WIFI-monteur alsook KPN haar afdeling SAFE/SAVE gaf aan (door middel van metingen) dat alleen de superWIFI uitkomst zou bieden. 

Wij geven daar geen cent aan uit, ons is WIFI beloofd door de gehele woning. Bovendien, waarom zou ik € 149,00 betalen? Andere merken hebben dan een technisch betere versie.

Reputatie 7
Badge +21

Goedenavond @richard1965, bedankt voor jouw verhaal!

Laat ik allereerst voorop stellen dat het niet de bedoeling is dat je al anderhalf jaar dit traject beloopt en er nog geen verbetering is. Echter, WiFi is en blijft lastig en beïnvloedbaar. Ik heb meteen even op jouw adres gekeken en ik zie dat je maximaal 12Mbit/s kan halen (particulier).. Dit is niet veel, maar het komt ook niet overeen met wat jij aangeeft zojuist.. Dat is heel vreemd! Gelukkig haal je hoger, maar dan staat er iets administratief bij ons niet helemaal goed ben ik bang. Ik ga dit sowieso even navragen bij de achterliggende afdeling.

Is SuperWiFi nu aangesloten in jouw huis, of toch nog niet? 

Goedenavond @richard1965, bedankt voor jouw verhaal!

Laat ik allereerst voorop stellen dat het niet de bedoeling is dat je al anderhalf jaar dit traject beloopt en er nog geen verbetering is. Echter, WiFi is en blijft lastig en beïnvloedbaar. Ik heb meteen even op jouw adres gekeken en ik zie dat je maximaal 12Mbit/s kan halen.. Dit is niet veel, en dit zou je moeten halen bekabeld. Wil je eens nagaan of dat inderdaad zo is? Via onze website kan je de speedtest uitvoeren, het liefst op een laptop die rechtstreeks aangesloten zit op de Experia Box. 

En heb je ook geen betere WiFi dan voorheen op andere plekken, los van de zolder?

Hoi Susan,

 

Lees mijn punt nog eens door, ik heb geen ADSL, op dit adres hebben we VDSL. 128MB kwam er vanmiddag binnen volgens de meting van jouw collega. Niet jullie schermpje geloven, diegene die de invoer van de computer regelt heeft een fout gemaakt. Anders kan ik nu toch ook niet op 55MB komen, hihihihi. Ik heb op de etage verbetering, de zolder niet, jullie SAFE/SAVE heeft aangegeven dat alleen superWIFI gaat werken. Ik betaal in de hussel € 5,00 extra voor hogere internetsnelheden. Vanaf gisteren enigszins terechte kosten, de afgelopen 10 maanden moet ik nog gecrediteerd krijgen in mijn beleving.

Een acces punt een verdieping lager wat voor type vloer/plafond hout of beton, die super wifi moet wel goed signaal krijgen het zijn ordinaire repeaters bij draadloze toepassing. Bij plaatsing van het huidige toegangs punt in de hal zal het resultaat op zolder al beter worden.

MB of Mb? Een behoorlijk verschil in betekenis.

Het kan maar zo dat de boel niet goed is bijgewerkt, komt vaker voor.

Goedenavond @richard1965, bedankt voor jouw verhaal!

Laat ik allereerst voorop stellen dat het niet de bedoeling is dat je al anderhalf jaar dit traject beloopt en er nog geen verbetering is. Echter, WiFi is en blijft lastig en beïnvloedbaar. Ik heb meteen even op jouw adres gekeken en ik zie dat je maximaal 12Mbit/s kan halen (particulier).. Dit is niet veel, maar het komt ook niet overeen met wat jij aangeeft zojuist.. Dat is heel vreemd! Gelukkig haal je hoger, maar dan staat er iets administratief bij ons niet helemaal goed ben ik bang. Ik ga dit sowieso even navragen bij de achterliggende afdeling.

Is SuperWiFi nu aangesloten in jouw huis, of toch nog niet? 

Nee, geen SuperWifi omdat ik daarvoor een dikke rekening gepresenteerd krijg, lees mijn topic en de advertentie die KPN rondstuurt.

Een acces punt een verdieping lager wat voor type vloer/plafond hout of beton, die super wifi moet wel goed signaal krijgen het zijn ordinaire repeaters bij draadloze toepassing. Bij plaatsing van het huidige toegangs punt in de hal zal het resultaat op zolder al beter worden.

MB of Mb? Een behoorlijk verschil in betekenis.

Het kan maar zo dat de boel niet goed is bijgewerkt, komt vaker voor.

Begane grond, bedrade WIFI versterker, 1e etage bedrade WIFI versterker in de hal. 2e etage is een standaard betonnenvloer (huis is 20 jaar oud). De monteur heeft het getest en geeft aan dat hij het met Superwifi goed krijgt, alleen moet de klant (naast de abonnementskosten en € 4,99 verhoging) de versterkers zelf kopen omdat het “eigendom word”……  Mbps…...

Op zich heeft de monteur niet helemaal ongelijk, het accespunt op de 1e etage meer centraal hoog plaatsen kan al schelen. Dan kan er mits mogelijk net zo goed een kabel naar de zolder worden getrokken, ben je met een 3e accespunt de Experia Wifi voor €49,00 voordeliger uit.

Op zich heeft de monteur niet helemaal ongelijk, het accespunt op de 1e etage meer centraal hoog plaatsen kan al schelen. Dan kan er mits mogelijk net zo goed een kabel naar de zolder worden getrokken, ben je met een 3e accespunt de Experia Wifi voor €49,00 voordeliger uit.

Kabel is niet mogelijk helaas, misschien is het bij ons in huis plaatsen van de wijk-kast een idee? hahaha. En euh, de monteur heeft alles aangelegd en uitgemeten met behulp van een KPN installatie-app. Waar het om gaat, KPN heeft al aangegeven de superWIFI kosteloos te leveren/plaatsen maar trekt zich ineens terug omdat het over veel schijven gaat als je de klantenservice belt. Waardeloze communicatie helaas. Als het goed was gegaan had alles vorige week dinsdag al gedraaid…… Thanks voor jouw input.

Reputatie 7

Dat weet KPN niet eens, die beweren ineens dat ik slechts 13MB geleverd kan krijgen. ... Er komt in de V10 120MB binnen (gemeten door de monteur), ...

Toch zou ook ik je willen vragen op via deze site een speedtest uit te voeren vanaf een bekabeld aangesloten PC en het resultaat daarvan met ons te delen.

Dat weet KPN niet eens, die beweren ineens dat ik slechts 13MB geleverd kan krijgen. ... Er komt in de V10 120MB binnen (gemeten door de monteur), ...

Toch zou ook ik je willen vragen op via deze site een speedtest uit te voeren vanaf een bekabeld aangesloten PC en het resultaat daarvan met ons te delen.

Lijkt me nogal overbodig, bovendien is de link geen verwijzing naar een speedtest, maar goed. Je verwijst me naar een pagina waarin aangegeven staat dat er slechts 14mbps op mijn adres mogelijk is. Zoals ik al in de topic vermelde berust deze informatie op een foute invoer door KPN en later de huidige mbps heb benoemd  (via WIFI +/- 35/50Mbps). Dank voor het meedenken doch lees alle reacties goed door voordat je een idee oppert. Het is namelijk jammer dat er gedacht is dat ik niet weet dat 1 + 1 = 3 hahaha.

Reputatie 7
Badge +11

https://kpn-itns.speedtestcustom.com/

Reputatie 7

https://kpn-itns.speedtestcustom.com/

En hier graag even een screenshot van bet resultaat.

Zojuist gemeten naast de bedrade versterker in de woonkamer. Echt 14mbps zoals KPN beweert. VDSL dus, 2e etage geen bereik!!

Badge +19

Om een lang verhaal kort te maken; je snelheid komt niet overeen met de gegevens bij kpn. Je hebt op zolder geen goed Wi-Fi. Je wil geen kabel trekken dus wil je gratis de "super Wi-Fi versterkers " is dat het verhaal?

Om een lang verhaal kort te maken; je snelheid komt niet overeen met de gegevens bij kpn. Je hebt op zolder geen goed Wi-Fi. Je wil geen kabel trekken dus wil je gratis de "super Wi-Fi versterkers " is dat het verhaal?

Wat een suffe conclusie. Lezen is een vak, zelfs op jouw leeftijd🤔

als je de moeite niet neemt om alles aandachtig te lezen is een reactie overbodig en draagt jouw opmerking dus niets bij aan de door ons gezochte oplossing. 

Reputatie 7

Dat ziet er best goed uit al zou je met 802.11ac wifi op 5GHz eigenlijk de volle snelheid (120Mbps) moeten kunnen halen.

Voor een optimaal resultaat plaats je op elke verdieping minimaal één wifi accesspoint en zorg je er voor dat deze via een netwerkkabel verbonden zijn met de Experia Box, al dan niet via een switch.

Zelf gebruik ik op de begane grond twee EDIMAX CAP1200's (woonkamer en tuinkamer), op de 1e verdieping een EDIMAX CAP1200  en op de 2e verdieping een oude vertrouwde KPN WiFi "versterker". (Op de tweede verdieping is fast/smart roaming minder interessant aangezien daar alleen twee slaapkamers zijn.)

Ook ik dacht dat het onmogelijk zou zijn om een netwerkkabel naar de 2e verdieping te trekken. Toch bleek dat vrij eenvoudig langs de standbuizen van de centrale verwarming realiseerbaar te zijn. Ik heb er zelfs geen gat voor hoeven boren.

Dat is nou juist het probleem, de monteur die geweest is kon er maar 2 plaatsen en gaf aan dat de reeds genoemde superwifi boven versterkt kon worden met 4G, wat ze blijkbaar ook doen in buitengebieden. Wij slapen op de 2e etage en kijken eigenlijk graag TV. Toen wij met KPN in zee zijn gegaan was de deal inclusief chromecast. Die kan niet bufferen door slechte WIFI.

De reden waarom ik niet wil betalen voor SuperWIFI is eenvoudig. KPN beloofde overal WIFI. Als ik geld dien uit te geven voor superWIFI koop ik liever voor iets meer een mesh-router met 3 satellieten van een gerenomeerd merk doch vind dat KPN eerdere beloften dient na te komen.

Dank voor jouw input👍🏼

Reputatie 7

Ik zou je echt willen adviseren om out-of-the-box te denken en nog eens na te gaan of er echt geen mogelijkheid is om een netwerkkabel naar de 2e verdieping te krijgen.

Betreft het een huurwoning of een koopwoning?

Is er ruimte tussen de standbuizen van de centrale verwarming en de vloer om daar een netwerkkabel door te steken. (Ik heb er zelfs twee netwerkkabels langs weten te leggen.)

Heb je nog een loze electriciteitsbuis of een telefoonaansluiting op de 2e verdieping?

 

Dat is nou juist het probleem, de monteur die geweest is kon er maar 2 plaatsen en gaf aan dat de reeds genoemde superwifi boven versterkt kon worden met 4G, wat ze blijkbaar ook doen in buitengebieden.

Dat is een raar verhaal van die monteur en ik denk ook niet dat je die uitspraak voor juist moet aannemen. KPN levert absollut geen 4G oplossing bij VDSL snelheden van 120Mbps.

Het probleem lijkt er in te zitten dat er uitspraken/ beloften zijn gedaan of door de monteur en diens voorman of door die safe/ save afdeling die ongebruikelijk zijn. De "Super" wifi. De Experia Wifi is gebruikelijk. Als kabels geen optie is en ik heb er vertrouwen in dat de monteur dat wel zou hebben gedaan als het mogelijk was. Dan lijkt een verbindingset via het electra net of de draadloze mesh oplossing, toch het alternatief.

Ps.

Voor extra werk zoals kabels trekken is de €45,00 uit de startpost vrij normaal.

Lees deze pagina eens.

Ik lees nu net dat 4G stukje en ben hier verbaasd over dat dit serieus als optie is genoemd, nu neem ik die beste monteur helaas voor hem iets minder serieus. Het komt nu over dat die draad naar de 2e etage hem te veel werk is. Maar we waren er niet bij en we kennen het huis niet.

Een kabel daar boven krijgen kan altijd, probleem zal het traject zijn en de oplossingen. Langs eenn trap plint of middels kabelgoten genoeg opties niet allemaal even wenselijk.

Dat doet hier niet ter zake ook mondelinge beloften zijn bindend.

 

 

Reputatie 7

Als kabels geen optie is en ik heb er vertrouwen in dat de monteur dat wel zou hebben gedaan als het mogelijk was.

Dat betwijfel ik ten sterkste. Out-of-the-box denken is voor velen lastig, maar het kan wel leiden tot verrassende oplossingen.