Beantwoord

Bepaalde apps werken niet goed via de Wifi

  • 4 March 2024
  • 11 reacties
  • 115 keer bekeken

Hi, 

Aals ik ben ingelogd via WiFi, dan werken bepaalde apps zeer traag of helemaal niet.

Als ik Wifi uitschakel en via 4/5 G de apps open werkt het opeens wel.

Mijn modem is een kpnbox v12

Heeft iemand soortgelijke ervaring en misschien ook een oplossing?

mvg Sjoerd

icon

Beste antwoord door F120214max 26 March 2024, 11:00

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hi @F120214max, ik denk graag mee. 

Ik neem aan dat je dit op je mobiel doet? Werkt het op andere apparaten wel?
Zou je in ieder geval deze stappen willen volgen en de WiFi manager willen doorlopen? 

Mijn wifi is prima in orde voor de meeste activiteiten. Alleen sommige apps lijken het niet goed te doen. Als ik wifi uitzet en over 4/5G dezelfde app gebruik gaat het ineens wel.

Het lijkt erop dat ergens een blokkade zit

 

Reputatie 7
Badge +24

Ik kan je in ieder geval verzekeren dat wij niets blokkeren. Zou je het netwerk op je telefoon willen vergeten/verwijderen? Als je me laat weten welke smartphone je hebt kan ik je vertellen hoe dit moet. 

Als ik voor de microsoft authenticitor een getal moet invoeren en aanvinken dat ik dat inderdaad zelf ben die wil inloggen, dan komt dat antwoord pas aan als ik wifi uitzet

het valt me op dat als ik (norton) VPN aanzet op mijn mobiel  het ook  ineens veel sneller gaat

Reputatie 7
Badge +24

het valt me op dat als ik (norton) VPN aanzet op mijn mobiel  het ook  ineens veel sneller gaat

Aan of juist uit? VPN kan hier namelijk een boosdoener zijn. 

Ja daarom is het juist raar dat als ik vpn aanzet het ineens WEL sneller gaat. Maar inmiddels heb ik een nieuw glasvezel kastje en lijkt het probleem daarmee verholpen. Eentje uit een foute serie..

Reputatie 7
Badge +24

Ja daarom is het juist raar dat als ik vpn aanzet het ineens WEL sneller gaat. Maar inmiddels heb ik een nieuw glasvezel kastje en lijkt het probleem daarmee verholpen. Eentje uit een foute serie..

Fijn om te lezen dat het nu goed werkt, dankjewel voor de terugkoppeling hier. 

nou ik zie dat er toch nog steeds een belachelijke vertraging zit op bijvoorbeeld buienradar.

maar ik vermoed nu dat dat helemaal niet ligt aan mijn wifi verbinding

maar gewoon aan de app

die gebruikt waarschijnlijk mijn IP adres en heeft dat ergens opgeslagen (en daarop staat reclame = uit)

als ik buiten wifi om ga of met VPN heeft die App niet dat ip adres 

dan functioneert de app redelijk normaal

ik vermoed dat dat niet helemaal legaal is, maar waarschijnlijk moeiljk te bewijzen

Reputatie 7
Badge +24

Dat zou, denk ik, niets uit moeten maken. Ik gebruik die app namelijk ook, zowel op WiFI als 4/5G. Heb je geprobeerd om de app te verwijderen en opnieuw te installeren? 

ik heb maar besloten over te stappen van die modemv12 (na 3 mislukte pogingen) naar een echte router de fritzbox

7590 AX

en nu heb ik WEL snelle wifi overal

Reageer