Beantwoord

Beschikbaarheid Internetsnelheid nieuw adres

  • 9 November 2020
  • 19 reacties
  • 142 keer bekeken

Binnenkort (maart/april) verhuizen we naar een andere woonplaats. Van postcodegebied 8601 naar postcodegebied 8411ZD. Hier in Sneek zijn acceptabele snelheden beschikbaar voor internet (200MB), maar naar ik begrijp daar niet (max 50MB, via 4G). 

Is hier (en zo ja welke) een oplossing voor te bedenken? 


 

icon

Beste antwoord door Lisa 15 November 2020, 11:45

Bekijk origineel

19 reacties

Hallo @Visser_81 , via onderstaande links kun je zien wat er (binnenkort) leverbaar is/wordt:

https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/

en 

https://www.kpnnetwerk.nl/

Succes.

Dat geeft inderdaad aan wat ik al wist, maar toch bedankt!

Is het niet kunnen leveren van gelijkwaardige diensten een geldige reden om het contract per verhuisdatum tussentijds te beindigen? 

Hallo @Visser_81 , als er op je nieuwe adres door KPN geen diensten geleverd kunnen worden is dat een geldige reden om op te zeggen, zie ook de voorwaarden.

Maar als er wel diensten geleverd kunnen worden, wat je dus na kunt zien via  mijn linken, dien je bijtijds de verhuizing door te geven.

Reputatie 7
Badge +24

Ben je op je huidige adres nog maar net klant van KPN? Zodat je dus nu nog in een jaarcontract zit? Anders kun je natuurlijk altijd gewoon opzeggen.

Is er in Sneek een andere provider die wel meer snelheid bied? Ziggo?

Ja,dat is nog zoiets...  ik ben tijdelijk verhuisd naar Sneek. Ik had nog een "oud" abonnement, al een jaar of 10, en moest toen verplicht over naar Hussel. Maar dat betekende dan ook verplicht een nieuwe overeenkomst. Daar ben ik nog achteraan gegaan, maar dat kon echt niet anders.

Nu verhuis ik binnen een jaar weer, maar zit dan nog wel 5 maanden aan een contract vast waarop KPN niet de diensten kan leveren waar ik een contract voor heb afgesloten...  Dat wordt nog leuk dus.

Ziggo levert in het nieuwe postcodegebied wel gewoon tot 500MB heb ik begrepen, dus dat zou de logische keus zijn dan.

Badge +19

Een verhuizing of overstap naar Hussel geeft u geen nieuw jaarcontract als het goed is.

Een verhuizing of overstap naar Hussel geeft u geen nieuw jaarcontract als het goed is.

Helaas..... toch wel.... als tegemoetkoming kreeg ik wel korting op een aantal onderdelen overigens, wat dan wel weer heel lief is bij een verplicht duurder abonnement ;). Maar goed. Uitkomst is dus: accepteren dat KPN haar verplichting niet volledig na kan komen, of opzeggen en afkopen. Niet zo heel fijn.

Badge +19

Wacht maar op een medewerker.  Die reageert over een paar dagen.  Maar ik ben overgegaan naar Hussel zonder jaarcontract. Geen idee wat ze bij jou gedaan hebben.

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Visser_81! Welkom op ons KPN Forum. Bedankt voor je vraag. De gedwongen overgang van een oud(er) abonnement, naar een Hussel abonnement is meestal vrijblijvend. Dit is alleen zo wanneer er geen kortingen worden gegeven bij de overang. Zo te lezen heb je die wel ontvangen en is het inderdaad een verlenging geworden. Als je nu een 200MB's Hussel abonnement hebt, dan kun je dit pakket verlagen naar een 50MB/s abonnement. Je hoeft dus niet te betalen voor de snelheid die je niet kunt halen. Als er helaas geen 200MB/s mogelijk is op het adres van je nieuwe woning, kunnen we er helaas niets anders van maken.

Hoi @Lisa  Bedankt voor je reactie. Het verlagen van de snelheid is voor mij geen optie, daarom heb ik nu ook 200mb. Ik neem aan dat ik doordat jullie mij niet kunnen leveren wat ik nu heb ook gewoon mijn contract kan laten ontbinden? 

Overigens kan een gedwongen overgang niet vrijblijvend zijn, daarom heet het ook "gedwongen". Ik wilde echt alleen maar van adres A naar B, het hele Hussel was niet mijn idee..... Tenzij je de keuze overstappen of wegwezen een vrijblijvend iets vindt uiteraard....

Mag ik uit pure nieuwsgierigheid vragen wat voor toepassing deze snelheid nodig heeft ?

bvd.

@KeesYagi Je mag het vragen, maar is een beetje niet ter zake doende. Ik denk dat het (theoretisch) limiteren van mijn dataverbruik niet de oplossing is voor een contractueel probleem.

Ik stel deze vraag vaker als het om vermeende problemen gaat bij best hoge snelheden.

Er komt werkelijk nooit een plausibel antwoord op.

@KeesYagi Dat is dan heel jammer voor je. En gezien mijn vraag (zie bovenste berichtje) ook totaal irrelevant in dit topic.

Reputatie 7
Badge +10

@Visser_81 zoals je al had gezien is bij KPN nu max 13 Mbit op koper leverbaar in Jubbega. MAAR dit behoort tot het buitengebied van Heerenveen en daarvan is net bekend gemaakt dat Digitale Stad hier glasvezel gaat aanleggen in 2021 en 2022. Dat doen ze samen met KPN en dan zal KPN daar via glasvezel leverbaar zijn. 

Meer info: https://www.digitale-stad.nl/regio/heerenveen/

Ik bedoel er niets verkeerds mee.

Maar de snelheid wordt heel vaak gezien als probleem oplosser want meer is beter, maar de snelheid die je niet gebruikt helpt je niet maar je betaald er wel voor

Bij een fritzbox kun je mooi zien wat het werkelijke gebruik is :

 

@Ward_ 

Dank je!

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Visser_81, daar ben ik weer! Ik moest het even uitzoeken en navragen, want ik was bang dat ik een toezegging ging doen die ik niet kon waar maken. Mocht glasvezel niet gerealiseerd zijn in de periode dat je verhuisd, mag je in jouw geval je contract kosteloos ontbinden! Hier de uitleg: “Indien de snelheid meer dan 10% afwijkt van de beloofde snelheid (gemeten met een kabel rechtstreeks op het modem) dan mag er ten allen tijden worden gedowngrade.
Als downgraden geen optie is en het niet mogelijk is om de verbinding van de klant te verbeteren, dan mag het contract ontbonden worden.”

@Lisa Helemaal goed om te weten! Hopen dat rond die tijd e.e.a. geregeld is, dan is iedereen blij!

Allemaal bedankt voor de reacties!

Als het kan mag deze discussie "dicht"

Reageer