Beantwoord

beschikbare internet snelheid veranderd

  • 23 November 2020
  • 10 reacties
  • 145 keer bekeken

Goedemiddag,

Ik heb op 13 November het pakket met een 200mbit aansluiting aangevraagd. Nu wilde ik versneld overstappen van Ziggo naar KPN vanwege de instabiele verbinding die Ziggo op mijn adres levert. Om dit te kunnen doen moest de initiĆ«le bestelling geannuleerd worden vanwege de gekoppelde overstap service en moest een nieuwe bestelling geplaatst worden.Ā 

Tot mijn verbazing blijkt op dit moment de maximaal haalbare snelheid op mijn adres echter gezakt te zijn naar maximaal 105mbitā€¦ Volgens de telefonische helpdesk was dit een probleem binnen het netwerk waar de medewerkers zelf momenteel ook last van hadden maar zou er op dit adres gewoon de 200mbit geleverd moeten kunnen worden en zou de monteur dit bij de installatie voor mij om kunnen zetten.Ā 

Het verhaal komt een beetje vreemd op mij over en ik zou graag wat meer duidelijkheid willen hebben over de aansluiting die ik kan gaan verwachten aangezien het nu niet lekker voelt om een 100mbit pakket op papier te hebben staan met enkel een mondelinge toezegging dat de boel bij installatie gewoon naar 200mbit omgezet kan worden.Ā 

Zou iemand mij iets meer uitleg kunnen geven?

Ā 

P.S. ik heb dit bericht hiervoor per ongeluk in een gesloten topic geplaatst, excuus daarvoor.

Ā 

Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door Lisa 2 December 2020, 22:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Hallo @Ricardo90Ā , kijk eerst eens hieronder wat er op jouw adres geleverd kan worden via koper of glas:

https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl

Als het koper is staan er 2 beschikbare snelheden standaard bijvoorbeeld 100Mbit/s en via pairbonding 200Mbit/s. Dat laatste is nu de bottleneck, KPN is tijdelijk gestopt met het aansluiten van pairbonding i.v.m. corona en verplicht bezoek van een monteur aan huis. Zo houdt KPN monteurs vrij voor nieuwe installaties en verhelpen van storingen.

Als je een glasaansluiting krijgt ligt dat anders i.v.m. ee ander soort techniek dat gebruikt wordt.

Ā 

Hoi @JanDĀ , bedankt voor het snelle antwoord. Er is bij mij enkel koper beschikbaar. Volgens de site kan er bonded inderdaad ruim 200mbit geleverd worden. Non-bonded zit ik dan rond de 100mbit dus ik denk dat het dan inderdaad hiermee te maken heeft.Ā 

Is KPN hier dan per toeval vorige week mee gestopt precies tussen mijn bestellingen in? En zou er een mogelijkheid zijn om toch het monteursbezoek doorgang te laten vinden gezien mijn initiƫle bestelling nog voor het opschorten hiervan was gepland? Het monteursbezoek was immers toch pas in December gepland dus daar veranderd verder niet veel aan.

Wederom alvast bedankt!

Hallo @Ricardo90Ā , wanneer KPN precies gestopt is met pairbonding weet ik niet, maar aangezien jij dus gepland stond voor december, gaat het dus zeker niet door, maar 100Mbit/s is heel goed mee te werken vind ik zelf.

Ā 

Hallo @JanD, helder. Ik ben echter overgestapt met de belofte van 200mbit dus ik zou hier graag wel gebruik van maken gezien de huidige thuiswerk situatie met meerdere mensen die moeten videobellen op dezelfde verbinding.Ā 

Daar komt bij dat ik hoe dan ook een monteur over de vloer zal moeten hebben aangezien de vorige bewoner hier het ISRA punt heeft losgehaald en de kabels dusdanig kort bij de vloer heeft afgeknipt dat ik hier met geen mogelijkheid meer een wandcontactdoos op krijgā€¦Ā Ik neem aan dat als de monteur dan toch moet komen het activeren van pair bonding ook geen probleem hoeft te zijn. Maar hier zal een medewerker van KPN vast antwoord op hebben.

Nogmaals dank voor je input!

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Ricardo90! Welkom op ons Forum. Fijn dat je ons gevonden hebt. Oef dat is een tegevaller! Een 200MB/s abonnement bestellen terwijl er maar 100 beschikbaar is, moet een (systeem)foutje geweest zijn. Als het systeem ziet dat je geen 200 kunt halen, dan zou je dit ook niet moeten kunnen bestellen.
Ā Als je het goed vindt, kijk ik graag even met je mee.Ā Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?Ā Ā 

Hi @Lisa,

Ik heb mijn gegevens verder ingevuld. Het probleem is dus dat het systeem vorige week nog aangaf dat ik gewoon 200 mbit zou moeten kunnen halen, na het aanpassen van de ingangsdatum van het abonnement (waarvoor de lopende bestelling geannuleerd moest worden en een nieuwe bestelling geplaatst moest worden) was deze optie ineens niet meer beschikbaar en zat ik vast aan maximaal 100mbit. Na navraag bij de medewerker aan de telefoon gaf hij aan dat dit een issue met het systeem was en dat dit opgelost kon worden als de monteur ter plaatse was.

Ik heb via de link van @JanDĀ ook even gekeken wat fourstack bij mij aangaf en daaruit blijkt inderdaad dat de 200 mbit beschikbaar is bij een bonded verbinding en dat single alleen de 100mbit variant beschikbaar is.

Ik hoor graag van je :)

Hi @Lisa,

Ik heb voor de volledigheid ook maar even mijn mobiele nummer in het profiel toegevoegd mocht je direct contact op willen nemen. Nogmaals dank!

Ā 

Reputatie 7
Badge +17

Sorry voor mijn late reactie @Ricardo90! Je bericht is me ontglipt. Ik moest het even navragen, want ik begreep er ook even niets van!:joy: De optie bestaat nog wel, maar op dit moment kun je er geen gebruik van maken. WeĀ hebben de optie uitgezet in verbandĀ met Corona. Voor pair-bonding is namelijk altijd een monteur nodig en monteursafspraken willen we op dit moment zoveel mogelijk beperken. Dit begrijp je vast. Hierom hebben we de pair-bonding optie uitgezet. Geen zorgen. Je bent dus niet de enige:sweat_smile:

Reputatie 7
Badge +17

Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Mag ik er vanuit gaan dat ik je vraag heb beantwoord?Ā Als je nog vragen hebt lezen we het graag.Ā 

Hi @Lisa,

Bedankt voor je antwoord, ik had hetzelfde inmiddels ook telefonisch via de helpdesk begrepen na lang doorvragen. Ik hou gewoon de website nog even in de gaten wanneer er weer 200 mbit beschikbaar komt op mijn adres om dan de aanvraag te doen om het aan te passen.

Voor nu heb ik in ieder geval een stabiele 100mbit verbinding in plaatst van de schommellende 250mbit die ik van Ziggo had, dus in mijn optiek in ieder geval een stap vooruit :)Ā 

Nogmaals bedankt voor het uitzoeken en je tijd!