Beantwoord

Bestelstatus glasvezel delayed

  • 1 March 2021
  • 44 reacties
  • 639 keer bekeken

Reputatie 1

Week 6 hebben wij een contract gesloten voor de overstap van ADSL en digitenne naar glasvezel internet en interactieve tv (binnen KPN). Afgesproken is ingangsdatum 2 maart. We hebben nog niks ontvangen. Volgens de klantenservice heeft de bestelling de status “delayed”. Wat betekent dit? De klantenservice kan het me nl. niet vertellen. 

Ik zou graag de reden van vertraging willen weten en willen weten wanneer wij wij daadwerkelijk overgaan.

icon

Beste antwoord door JNew 1 April 2021, 18:12

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

44 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @JNew. Welkom op het KPN forum. Ik zal voor jou uitzoeken of ik kan achterhalen wat de reden van vertraging is en wanneer je overgezet wordt op glasvezel. Wil je daarvoor jouw naam, postcode, huisnummer en klantnummer achterlaten in het KPN forum profiel en een berichtje in dit topic nadat je dit hebt gedaan? Ik hoor graag van je!

Reputatie 1

Beste Vikash,

Ik heb alles ingevuld. Ik ben vandaag ook gebeld door je collega, maar mijn vraag is nog niet beantwoord. De plandatum is nu 18 maart. Maar ik wil graag weten wanneer deze datum definitief wordt en wat de reden voor vertraging is. Niemand binnen KPN weet de reden van vertraging.
Er is hier nieuw glasvezel gelegd. KPN Netwerk NL heeft bevestigd dat alle aansluitingen correct zijn, dus het ligt echt bij jullie. Mijn buurvrouw heeft ook voor KPN gekozen, heeft dezelfde problemen. Alleen degene die voor een andere provider hebben gekozen, hebben geen problemen.
Dus geef aub eerlijk de reden aan voor de vertraging en meldt gewoon wat er aan de hand is. 

Reputatie 7
Badge +21

Bedankt voor het achterlaten van jouw gegevens. Ik heb geprobeerd om te achterhalen waarom het is uitgesteld. Helaas is dat mij ook niet gelukt. Ik zie dat je inmiddels een klacht hebt aangemaakt en het mijn collega ook niet is gelukt om meer duidelijkheid te geven. Ik hoop dat je zo snel mogelijk gebruik kan maken van glasvezel. Onze excuses voor het ongemak. Ik had je graag meer duidelijkheid willen geven :disappointed_relieved:

Reputatie 1

Is er iemand anders die mijn vraag kan beantwoorden?
Iemand binnen KPN heeft de datum verschoven. Ik neem aan dat dit met een reden is gebeurd en niet op basis van willekeur. Dus iemand binnen de KPN organisatie weet wat de reden is.
Ik begrijp dat de monteurs niet het probleem zijn. Als ik vandaag bel, kan ik vandaag nog een monteur krijgen als het moet. KPN Netwerk is niet de reden.

Wat is dan wel de reden van het delay?
 

Reputatie 1

Zijn er anderen die hier ook ervaring mee hebben?

@JNew ,  "Afgesproken is ingangsdatum 2 maart ".

Met wie is dat afgesproken en heb je daarvan een schriftelijke bevestiging ontvangen per brief of mail ?

Of was het soms net zoals bij mij dat na het invullen van de abo-aanvraag er een activatiedatum verschijnt die je vervolgens nergens meer terug ziet/vind ?

Reputatie 1

Dit is wat in de mail stond nadat ik telefonisch afgesproken had om het adsl te wijzigen naar glasvezel:

U hebt gevraagd om uw abonnement te veranderen naar Hussel Internet op 2 maart 2021. We controleren nu of dit mogelijk is. U ontvangt nog een aparte e-mail van ons met de definitieve startdatum.

Datum 2 maart bleek telefonisch de eerst mogelijke datum. Ik heb niet specifiek om die datum gevraagd (hoe eerder, hoe beter gezien onze huidige trage internetverbinding).
Die aparte mail heb ik inderdaad nooit gekregen.
Sterker nog daarna heb ik helemaal niks meer van KPN gehoord. Door zelf te bellen kwam ik erachter dat de plandatum (blijkbaar nog steeds niet definitief) verschoven is.

 

Heb jij ook een glasvezel abonnement gevraagd en wordt dat ook niet geleverd?

Reputatie 1

Ik krijg steeds meer het idee dat KPN grote problemen heeft om glasvezel te leveren, maar dat ze dit om een of andere reden niet kenbaar willen maken.
Hoewel ze nog volop reclame maken om naar hun over te stappen. Ik begrijp het niet.

Reputatie 1

 @HansaanZet :  als ik het goed begrijp heb jij het 19-2 aangevraagd. Ben jij inmiddels aangesloten? 
Ik heb het nl. op 12-2 al aangevraagd.

@JNew ,  Ik word als alles goed gaat volgens planning 9 maart as. aangesloten, het pakket is reeds ontvangen gisteren.

Inderdaad aangevraagd op 19-02-21 waarvan ook een bevestigingsmail is ontvangen, maar daarna bleef het stil. Moderator @Lisa  heeft e.e.a. weer aangezwengeld., met succes dus.

Ik begrijp dat je graag wil weten wie binnen de organisatie jouw datum heeft verzet en waarom , maar vrees dat je dat niet gaat krijgen. Verkeerd radertje in het netwerk vrees ik.

 

Activatiedatum 26-02-2021 | KPN Community

 

 

Reputatie 1

@HansaanZet 
Dank je wel, Hans.
Ik ben blij voor jou dat je binnenkort aangesloten wordt. Ik ga kijken of Lisa ook wat voor mij kan betekenen. Ik vind het vreemd dat het hier dan zolang moeten duren.

Reputatie 1

@Lisa: Zou u ook eens willen nagaan wat bij ons het probleem is, dat het zo lang moet duren? Ik heb de gegevens ingevuld in het profiel. Ik heb op 12-2 met KPN afgesproken om de wijziging te laten ingaan. Volgens uw collega's kan ik niet eerder dan 18 maart aangesloten worden en het is zelfs nog de vraag of het niet later wordt dan 18 maart.

Weet u wat er allemaal aan de hand is binnen KPN of waarom dit zolang moet duren?

En nogmaals als we nu een fantastisch internet zouden hebben, zou het me niet uitmaken, maar met een bestaande maximale snelheid van 5Mbits, is het sinds dit jaar niet meer te doen.

Reputatie 7
Badge +21

Ik heb het nog eens nagevraagd. Mijn collega's geven aan dat het er op lijkt dat de verbinding naar jouw woning technisch nog niet in orde is. Wij kunnen pas onze diensten over glasvezel leveren wanneer KPN Netwerk aangeeft dat de verbinding gereed is. Helaas kunnen wij jou op dit moment niet verder helpen.

Reputatie 1

Beste Vikash,

Allereerst bedankt dat je de moeite hebt genomen om het nog eens na te vragen. Dat waardeer ik echt.

Alleen je antwoord vind ik vreemd. Van welke afdeling was de collega aan wie u het nagevraagd heeft?Ik heb het zelf nl. ook al 2x nagevraagd bij KPN Netwerk. Zij bevestigen mij beiden keren dat alles in orde is en dat het echt bij de provider ligt. Alles is hier doorgemeten. De passieve aansluiting is correct.

Mijn buurvrouw die ook voor jullie gekozen had (zie mijn eerdere bericht), heeft inmiddels alles bij jullie geannuleerd. Zij wordt deze week door een concurrent provider aangesloten. Het lijkt erop dat de concurrent zijn zaakjes wel op orde heeft.
Kan het zijn dat jullie backoffice de zaken niet op orde heeft of misschien teveel werk heeft liggen? 

Als dat allemaal niet het geval is, dan vrees ik dat ik tot sint Juttemis kan blijven wachten. Dan wordt ik 18 maart vermoedelijk ook niet aangesloten. Het is dan wellicht voor ons ook beter om op zoek te gaan naar een concurrent...

Reputatie 1

Volgens uw collega is 18 maart de definitieve datum en ontvang ik deze week een mail. Ik ga er maar vanuit dat dat juist is. Anders weet ik het ook niet meer.

Reputatie 1

@Vikash: Kunt u ook zien of 18 maart nog steeds als definitieve datum aangegeven wordt bij ons?

Misschien bedoelde u collega dat er intern nog iets gebeuren moet? En bedoelde hij niet KPN Netwerrk?

Ik begrijp nl. dat er een heleboel afdelingen (Levering, Infra, Service, Real Time Regie, Backoffice, Spoed & Herstel) zijn binnen KPN die erover kunnen gaan? 
Misschien kunt u meer te weten komen?

Reputatie 7
Badge +21

Ik heb het net voor je nagekeken. Het klopt dat er verschillende afdeling hierbij betrokken zijn en ik moet een beetje voorzichtig zijn met het roepen van een datum, maar onze systemen geven aan dat deze wijziging al op 16 maart staat gepland. Twee dagen eerder. Dat zou natuurlijk erg fijn zijn. Ik blijf het in de gaten houden, meer dan dat kan ik op dit moment niet doen.

Reputatie 1

Dat zou geweldig zijn :-)!
Bedankt weer voor het nakijken en je bericht. Superfijn dat je het in de gaten wil houden.
Zelf zal ik dat uiteraard ook doen. Zodra ik een mail o.i.d. ontvang, laat ik je het weten.

Reputatie 1

Beste Vikash of collega-operator,

Staat de datum nog steeds op 16 of 18 maart?
Wij hebben nog steeds niks gehoord.
Ik maak me wederom zorgen.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @JNew. Ik heb zojuist opnieuw in onze systemen gekeken. Ik zie dat deze wijziging nu weer gepland staat op 25 maart.:disappointed_relieved:

Ik begrijp dat je zo snel mogelijk gebruik wilt maken van glasvezel en dat je hier niet blij van wordt. Ik kan helaas zelf niet achterhalen wat hier de reden van is. Ik zal dit morgen verder voor je gaan uitzoeken, dan kan ik het navragen bij collega's. Ik hoop dat ik je dan meer duidelijkheid kan geven. 

Reputatie 1

Hoi Vikash,

Ben je misschien al meer te weten gekomen?

Ik heb inmiddels contact gezocht met een paar buren, die ook glasvezel via KPN willen. Daarvan is nog niemand aangesloten. Dus misschien is er inderdaad iets niet in orde of iets niet goed doorgegeven. Ik weet niet welke routes het “glasvezelproces” allemaal moet afleggen voordat iemand aangesloten kan worden? Ergens vertraagd het om een bepaalde reden. Ik weet inmiddels ook niet zeker meer of deze vertraging bij KPN ligt of toch elders.
Ik neem alleen dat iemand (een afdeling) binnen KPN op de hoogte moet zijn, anders wordt de datum toch ook niet steeds verschoven?

 

@andere forumleden: Is er iemand die meer weet over de aanleg van glasvezel? Glasdraad Flevoland heeft hier de aanleg verzorgd. KPN Netwerk NL heeft de passieve aansluiting gedaan en bevestigen me dat deze correct is. Waar kan het nog meer storen?

@JNew  Is jouw wijk al geheel voorzien van glasvezel en is die wijk ook gereed gemeld ? Als ik op de website van Glasdraad Flevoland kijk wordt er nog volop gewerkt aan het glasnetwerk. Individueel kan er dan wel aangegeven worden dat de (glas) lijn OK is, echter het spul gaat pas gefaseerd van start nadat de gehele wijk  OK is.

Reputatie 1

Wij vallen onder gebied ZWO-02 (het 1 na laatste gebied). Glasdraad heeft me in januari verteld dat alles ok is. Er is hier toen (in januari) ook een monteur aan huis geweest, die de boel heeft doorgemeten en gezegd heeft dat alles ok is. Een paar weken later (februari) heb ik gebeld met ze. Toen werd dit bevestigd en werd gezegd dat we op zoek kunnen naar een provider. 

ZW0-02 is een vrij groot gebied. Er zijn huizen aangesloten in dit gebied bij een concurrende provider. Alleen hier in mijn buurt nog niet. Vandaar dat ik nu ook twijfel over waar het probleem ligt: bij KPN? bij Glasdraad? Of kan het nog ergens anders zijn??
Glasdraar heeft ook in een nieuwsbericht aangegeven dat in maart alle providers beschikbaar zijn. Het is nl. zo dat het langer duurt voordat niet KPN-gerelateerde providers beschikbaar komen.

Zo te zien zitten de werkzaamheden van zowel Glasdraad als KPN Netwerk NL er op en is  alles vrijgegeven. Er zit iets niet goed bij KPN Provider, omdat die datum steeds ( automatisch?) wordt verschoven. Ik vrees dat het wachten is op nader bericht van @Vikash . :fingers_crossed:

 

Reputatie 1

@Vikash : Vanwege alle onduidelijkheid, heb ik het bij Glasdraad Flevoland ook nog eens nagevraagd. Ik heb vanmorgen per mail de bevestiging gehad dat alle providers beschikbaar zijn op ons adres. Het is me niet duidelijk of KPN daarvoor wel of niet beschikbaar was. Zou je kunnen nakijken of alle signalen nu op groen staan? Mogelijk kan dan de aansluiting 25 maart (of indien mogelijk nog iets eerder) dan wel doorgaan?