Beantwoord

Betere WiFi in de tuin met TP-Link Deco E4

  • 22 March 2021
  • 3 reacties
  • 1541 keer bekeken

In onze veranda in de tuin hebben we nu amper wifi en dat willen we verbeteren. Ik heb een setje van 3x TP-Link Deco E4 nu besteld. Ik heb boven bedraad internet liggen en wil daar de 1e unit aansluiten. Dit is de masterunit als het ware en dan nog 1 in de veranda. Dan staan ze zo kort mogelijk bij elkaar. 

Nu mijn vraag. Je kunt deze Deco's instellen als accespoints en dat ze gebruik maken van het bestaande wifi netwerk wat nu uit m'n KPN V12 komt. Maar ik heb gelezen dat sommige kpn modems hier moeite mee hebben en dat er een update voor zou komen.

Iemand een idee of die update al gedaan is? En zo niet, of ik dan de Wifi van de modem moet uitzetten? Of een andere methode?

icon

Beste antwoord door Nick83 22 March 2021, 15:47

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Nee, dat klopt niet. U kunt ze gewoon instellen in accespoint mode. Ze zullen gewoon zelf WiFi uitzenden en geen gebruik maken van WiFi van de KPN Box. 

Wat u gelezen hebt is dat de KPN Box nog niet samenwerkt met de eigen versterkers van KPN. Maar daar heeft u niets mee te maken. Want u heeft geen eigen versterkers van KPN.

Nee, dat klopt niet. U kunt ze gewoon instellen in accespoint mode. Ze zullen gewoon zelf WiFi uitzenden en geen gebruik maken van WiFi van de KPN Box. 

Wat u gelezen hebt is dat de KPN Box nog niet samenwerkt met de eigen versterkers van KPN. Maar daar heeft u niets mee te maken. Want u heeft geen eigen versterkers van KPN.


Ok bedankt. Dat zeggen dat ik dus de KPNmodem + die 3 accespoints kan gebruiken en dus op 4 plekken een wifi signaal creëer. 

Als ik de wifi van de modem wél uitschakel en enkel gebruik maar van de TP-link wifi dan heb ik ook wat extra features van de accespoints. Zou de setup mét KPNmodem een overkill zijn? Of gaat het bijdragen aan ons signaal thuis? Of is dat testen?

Reputatie 7
Badge +24

Nee, dat klopt niet. U kunt ze gewoon instellen in accespoint mode. Ze zullen gewoon zelf WiFi uitzenden en geen gebruik maken van WiFi van de KPN Box. 

Wat u gelezen hebt is dat de KPN Box nog niet samenwerkt met de eigen versterkers van KPN. Maar daar heeft u niets mee te maken. Want u heeft geen eigen versterkers van KPN.


Ok bedankt. Dat zeggen dat ik dus de KPNmodem + die 3 accespoints kan gebruiken en dus op 4 plekken een wifi signaal creëer. 

Klopt. 

Als ik de wifi van de modem wél uitschakel en enkel gebruik maar van de TP-link wifi dan heb ik ook wat extra features van de accespoints. Zou de setup mét KPNmodem een overkill zijn? Of gaat het bijdragen aan ons signaal thuis? Of is dat testen?

Ik weet niet hoe groot uw huis is. Maar ik zou het gewoon eens testen. WiFi op de KPN Box uit en de TP-Link in router modus laten staan. Je ziet het van zelf wat het doet.

Ik weet ook niet of u die extra features nodig hebt?