Beantwoord

Betreft: traag wifi

  • 16 December 2020
  • 9 reacties
  • 62 keer bekeken

Beste KPN,

Sinds mijn verhuizing heb ik glasvezel met daarbij het pakket 200Mbit/s. Nu weet ik dat bij Wifi altijd wel wat snelheid zal wegvallen, maar in het appartement waar ik woon verwacht ik niet zoveel verlies. Op de speedtest komt naar boven toe dat ik gemiddeld 35 tot 40 Mbit/s overhoud. Nu zitten we veel thuis te werken en moet ik zeggen dat ik vaak met meetings wegvallend beeld heb. Terwijl de afstand tussen de modem en mijn laptop nog geen 5 meter is.

Inmiddels heb ik alles al geprobeerd wat jullie als tips/trics geven, maar het helpt niet. Om nou zomaar het abonnement te verhogen, was ik nog niet van plan.

Ik hoor graag of er een oplossing voor is?

Groet,

Christiaan

icon

Beste antwoord door Jeroen van KPN 22 December 2020, 11:18

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Dag @Chris2909 , welkom op het forum!

Verhoging van het abo zal ook niet veel helpen. In appartementengebouwen zijn veel woningen - met allemaal hun eigen Wi-Fi en storingsbronnen - tamelijk dicht op elkaar gepakt. Een minder dan gewenst functionerende Wi-Fi hoeft dan ook niet perse te liggen aan de modem/router maar kan dus ook veroorzaakt worden doordat veel van je buren (naast/boven/onder) ook gebruik maken van Wi-Fi, maar ook van magnetrons, koelkasten, LED-lampen en noem maar op. Met de KPN Thuis app (op je slimfoon) kun je onder Services > Verbeter je wifi kijken of er nog wat te verbeteren valt; heb je dat al geprobeerd? 

Je hebt er niet veel aan maar ik probeer alles zoveel mogelijk via een LAN-kabel aan te sluiten (en ik woon in een 2-onder-1-kap in een rustige buurt); werkt vlekkeloos.

Beste @Henk2304,

Bedankt voor uw reactie. De genoemde tip heb ik al geprobeerd, dat heeft helaas nog geholpen.

Groet,

Christiaan

 

Welke ExperiaBox heb je? Als dat er eentje is met 5 GHz Wi-Fi en je hebt allemaal Wi-Fi stations die ook 5 GHz aan kunnen zou je eens kunnen proberen om 2,4 GHz uit te zetten. 5 GHz heeft wat minder bereik maar vaak ook een hogere snelheid en wat minder last van Wi-Fi van de buren en in een appartement is het bereik vaak juist niet zo'n probleem. 

@Henk2304 ik heb een ExperiaBox V8. Volgens mij heeft die dat nog niet. Heb ook een idee dat de sterkte met ExperiaBox te maken heeft, maar daar heb ik geen 100% zekerheid in.

Een V8 is volgens mij niet meer van deze tijd. Misschien kom je in aanmerking voor een nieuwere; bel daarvoor 0800-0402 (gratis). Mocht dat niet lukken vul dan je profiel aan en w8 totdat een moderator aan dit topic toekomt; dan kan die bekijken of je voor een andere ExperiaBox in aanmerking komt.

Reputatie 7
Badge +19

Goedemorgen @Chris2909. Normaal gesproken zou ik je vragen de KPN Wifi manager te gebruiken om de wifi te verbeteren, echter is die op dit moment offline. Zou je zoals @Henk2304 aangeeft jouw profiel willen invullen en dan hier een seintje willen geven? Dan ga ik voor een nieuwer modem zorgen. 

Beste @Jeroen_dB,

 

Bedankt voor de reactie.

De KPN WIFI manager had ik, toen die nog wel werkte, al meerdere keren geprobeerd, dat maakte helaas ook geen verschil. 

Als het goed is, is mijn hele profiel gevuld met alle gegevens die jullie nodig hebben.

 

groet,

Christiaan

 

Reputatie 7
Badge +19

Dank voor jet invullen van je profiel. Ik heb een nieuwe Experiabox geregeld. Alle informatie ontvang je per e-mail en sms. 

@Jeroen_dB Dank voor het snelle reageren en regelen!

Â