Beantwoord

Bezoek komt niet op wifi, probleem met wachtwoord

  • 22 July 2020
  • 7 reacties
  • 103 keer bekeken

Mijn bezoek mag, met mijn toestemming, verbinding maken met mijn netwerk. Hoewel 100% zeker zijn dat we het goede wachtwoord ingeven, krijgen we toch de melding dat dit wachtwoord fout is. Wat doen we verkeerd?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door JRS54 22 July 2020, 11:02

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 3
Badge +2

@Wachtendonk Als u zelf wel kan aanmelden met het betreffende wachtwoord en uw bezoek niet, controleer dan of uw bezoek zich probeert aan te melden bij het juiste netwerk.

Persoonlijk vind ik het niet verstandig om het wachtwoord aan uw bezoek uit te delen. Maak gebruik van een gastnetwerk als dat mogelijk is, veel veiliger.

Hallo @Wachtendonk , ik sluit me aan bij de reactie van @JRS54 .

Welk merk en type(nummer) modem heb je?

Vanaf de V10 en hoger is een eigen gastnetwerk in het modem ingebouwd.

Ik zou nooit en te nimmer mijn privé-wachtwoord aan derden ter beschikking stellen en als je dat al eens gedaan hebt direct het wachtwoord wijzigen om misbruik te voorkomen.

Als derden (ook al is het naaste familie) toegang hebben tot jouw privénetwerk en er wordt misbruik van gemaakt wordt jij verantwoordelijk gehouden voor de gevolgen omdat jij de abonnee bent die bij dat netwerk hoort.

Een gewaarschuwd mens telt voor 2.

Reputatie 7
Badge +24

 

Persoonlijk vind ik het niet verstandig om het wachtwoord aan uw bezoek uit te delen. Maak gebruik van een gastnetwerk als dat mogelijk is, veel veiliger.

Ja en... dat heeft toch ook een wachtwoord? Bij mij wel in ieder geval...

Reputatie 3
Badge +2

@Nick83 Door bezoekers gebruik te laten maken van een gastnetwerk kunnen ze niet bij uw bestanden en privégegevens komen. Door een wachtwoord op een gastnetwerk te zetten voorkomt u dat jan en alleman op dat netwerk kan komen.

@Nick83 Door bezoekers gebruik te laten maken van een gastnetwerk kunnen ze niet bij uw bestanden en privégegevens komen. Door een wachtwoord op een gastnetwerk te zetten voorkomt u dat jan en alleman op dat netwerk kan komen.

Hallo @JRS54 , dat schrijft @Nick83  toch ook:

Ja en... dat heeft toch ook een wachtwoord? Bij mij wel in ieder geval...

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Wachtendonk, welkom op het forum!
Is het nog gelukt te verbinden met je wifi of gastnetwerk?

Reputatie 7
Badge +20

We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat het inmiddels opgelost is.  Anders weet je ons te vinden!