Beantwoord

Bezoek monteur "noodzakelijk"....

  • 30 January 2019
  • 5 reacties
  • 155 keer bekeken

Vanwege het voortschrijdend blijven van problemen met Ziggo willen wij KPN (TV, internet en telefonie) proberen.

Alles eenvoudig kunnen aanvragen via internet. Wil zelf "graag" Ziggo opzeggen, eindelijk een contactmoment met Ziggo waar ik naar uitkijk😉, en maak geen gebruik van de installatie hulp.

Vanwege mijn arbeidsverleden ben ik meer dan capabel genoeg om alle denkbare aansluitingen c.q handelingen te verrichten om een modem/router en meer. Gedegen, werkend en in het thuisnetwerk te kunnen integreren, geheel functionerend.

Krijg ik een brief dat het absoluut "noodzakelijk" is dat de monteur langs komt.

Aangezien dit mij eventueel een vrije dag kost, wil ik graag weten wat de monteur gaat doen wat absoluut noodzakelijk is?

Een geheim knopje omzetten in de kabelkast?

Destijds met Ziggo al de aansluitingen van de meterkast naar de huiskamer verlegd. Signaal versterker en repeaters er tussen gezet en kan overal in huis alles draadloos dan wel bekabeld doen.

Kan iemand mij vertellen wat er zo noodzakelijk is wat alleen de monteur schijnbaar kan?

Want wanneer blijkt dat Ik zelf datgene kan doen, is zijn vermeende bezoek tevens een van de laatse contacten welke wij met KPN zullen hebben en zal de KPN hetzelfde lot als Ziggo ondergaan.
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 30 January 2019, 12:01

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Hoi @Ikook
Dat moet als je een glasvezelaansluiting aangevraagd hebt.
Het glasvezel modem de NTU wordt alleen door de monteur geplaatst, deze wordt je ook niet toegestuurd, deze neemt de monteur mee.
Het komt erg precies om de NTU te plaatsen.
De eventuele NTU die er nu in je huis zit is een Dummie en zal vervangen moeten worden.
@huistijger

Thnx voor de reactie. Ik heb geen glasvezel aangevraagd, slechts gewoon via de kabel.....
Reputatie 7
Badge +21
Hier kan webcare wel op antwoorden, maar dan moeten ze eerst je gegevens hebben.
Zet vast je klantnummer(s) en Postcode en huisnummer en telefoonnummer in je forumprofiel Klik hier, wat alleen zichtbaar is voor webcare en voor jou, dan hebben ze gelijk de gegevens bij de hand.
Dus niet hier plaatsen maar in de link die je kunt aanklikken
Hoi @Ikook . Welkom op het forum.
Ik zie nog geen gegevens en kan dus niet in detail vertellen waarom een monteur noodzakelijk is. Wat ik me zou kunnen voorstellen is, dat het om een zogenaamde pairbonding oplevering gaat. Die worden altijd door een monteur gedaan. Er kan ook twijfel zijn bij de status van het is/ra punt of wellicht heeft men een potentieel probleem in de wijkcentrale gezien. Allemaal speculatie maar ik hoop dat ik je hiermee iets meer context heb gegeven.
Weet je zo voldoende ? Ik ga daar voorlopig van uit. Mocht je toch nog vragen hebben, laat het weten!