Beantwoord

BKR registratie oplossen

  • 19 October 2020
  • 7 reacties
  • 442 keer bekeken

ik had vorig jaar een niet betaalde rekening door werkeloosheid en die is overgedragen naar intrum justitia maar nu heb ik een hele zware bkr code 3 gekregen. Hoe kan ik dit oplossen? Ik heb alsnog een regeling maar had gehoopt dat dit dan een code 2 kon zijn en geen zwaardere 3. Ik zie ook nergens een waarschuwing in de communicatie over een bkr terwijl men hier wel voor gewaarschuwd moet worden. Ik weet dat het om een krediet gaat en dat dit gebeurt maar een waarschuwing bij een openstaande rekening voor een dergelijke bkr codering was wel fijn. Wanneer ik inlogde op bkr stond er ook nooit een code En nu is het meteen een bkr 3 en niet eens eerst een 1 of 2. 

icon

Beste antwoord door Niek_ 26 October 2020, 17:24

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Hoi @Sephora2411 ,
 

Misschien kun je hier informatie opvragen die je verder kan helpen.
Daar staat ook informatie over code 3
Veel succes gewenst.

Ja de informatie snap ik wel maar je zou op zn minst een aankondiging moeten krijgen leek me dat ze dit gaan doen.

Geen idee hoe dat werkt @Sephora2411 

Ik heb geen ervaringen met incassobureaus, misschien zou je contact kunnen opnemen met Intrum Justitia, om te kijken of ze je kunnen vertellen hoe ze werken.

Dit heb ik wel kunnen vinden over Intrum het betreft een artikel uit 23-12-2015 .
Wat je ook nog zou kunnen doen is contact leggen met het juridisch loket in jou woonplaats of een stad in de omgeving waar je woont.

Meer kan ik niet te bedenken.
Wie weet zijn er hier forum deelnemers te vinden die je verder op weg kunnen helpen.
Een moderator zal zich ook nog wel melden in jou topic, maar het is erg druk, dus dat kan wel tot 48 uur duren.

 

Oke bedankt maar daar staat verder ook niks over bkr in dat artikel. Volgens mij is kpn de kredietverlener en noteren zij een bkr en niet het incassobureau dacht ik zo. Ik zal eens kijken.

Reputatie 5
Badge +8

Welkom op ons Forum @Sephora2411. En excuses voor de late reactie. Het is helaas erg druk de laatste tijd. 

We zijn nu een aantal dagen verder en ben benieuwd of je alles gevonden hebt wat je zocht. Wanneer je vragen hebt over een niet betaalde rekening en deze rekening al is overgedragen aan Intrum, dan kun je daar het beste terecht voor vragen en hulp. Wij kunnen in dat geval dan niets meer voor je doen. Heb je vragen over je BKR-registratie, dan kun je het beste terecht bij stichting BKR.   

Sorry dat ik je in dit geval niet meer kan helpen! 

Jullie zijn de kredietverstrekker dus een bkr notering wordt alleen door de verstrekker gegaan en niet het incassobureau, die kunnen me ook niet helpen 

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Sephora2411, ik moet bekennen dat ik niet wist wat de betreffende coderingen inhielden. Ik zie op de website van het BKR: De kredietaanbieder heeft € 250 of meer afgeboekt op de betalingsachterstand en het krediet. Of hij heeft je € 250 of meer kwijtgescholden. Als het inderdaad om 250 euro of meer ging, dan is dit dus de reden. Wij kunnen de notering niet aanpassen, voor zover ik weet. Wel is het zo dat coderingen na 5 jaar komen te vervallen.Â