Beantwoord

Blauwe grondkabel loopt door achtertuin

  • 10 February 2020
  • 6 reacties
  • 1147 keer bekeken

Hallo,

Bij graafwerkzaamheden stuit ik op een blauwe grondkabel van KPN. Nu vraag ik me af hoe ik erachter kom of deze nog actief is. En zo ja, vraag ik me af wat de procedure is om deze om te leggen.

Bram

icon

Beste antwoord door Ward_ 10 February 2020, 10:09

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Je hebt het in ieder geval goed dat het een kabel van KPN is, namelijk een blauwe. Lastiger is wel dat dit forum bedoeld is voor vragen aan de provider KPN, niet de netwerkbeheerder KPN Netwerk NL. En die hebben geen eigen forum.

 

Als je met de hand aan het graven was heb je geen verplichte Klicmelding hoeven doen. Maar wellicht is dat nu toch wel handig om alsnog te doen zodat je een tekening krijgt waarop te zien is welke kabel of leiding waar loopt. Van alle partijen dus. Je kan het beste een oriëntatieverzoek doen. Als je alleen je eigen perceel (en dan wat ruimer eromheen zodat je de straat ook ziet) aangeeft bij het intekenen in de kaart mag je verwachten dat je binnen een paar uur de gevraagde documenten krijgt.

Bij die tekening krijg je ook een aantal brieven en daarbij zit er eentje van KPN met een telefoonnummer erop dat je kan bellen voor informatie of wanneer er schade is aan de kabel. Dat nummer kan je het beste bellen om na te gaan of de kabel verlegd kan worden.

Link naar kadaster-oriëntatieverzoek Klic

https://www.kadaster.nl/web/kadaster.nl/producten/woning/orientatieverzoek

Hoi @AAG Thomas . Welkom op het forum.

Gelukkig heeft @Ward_  jou al op de hoogte gebracht en het proces uitgelegd. Mocht je tijdens deze procedure het idee krijgen dat onze hulp nodig is, laat het weten!

 

Kan ik hieruit opmaken dat er geen actieve kabel in de achtertuin aanwezig is volgens oriënterend onderzoek?

 

 

 

 

Ik kijk @Ward_  even aan :-)

Reputatie 7
Badge +10

Ik zie ook geen telecomkabels in de achtertuin. Jij hebt er wel eentje gevonden dus dan is het zeker belangrijk om het nummer te bellen dat in 1 van de begeleidende brieven stond (in een andere pdf) om aan te geven dat je een kabel hebt gevonden die niet op Klic staat. 

Zou er ooit een aansluiting in de schuur zijn aangelegd ?